Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت گفت: کشش و جاذبه باید از سوی صنعت و تولید ایجاد شود تا دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم و کمک به صنعت و تولید حرکت کنند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمدمهدی هادوی رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه رادیویی «گفتگوی علمی» درباره وضعیت دانشگاه‌های نسل سوم کشور در حمایت از صنعت و تولید گفت: دانشگاه‌ها باید از مرحله آموزش و پژوهش به مرحله خلق ثروت برسند و اینکه آیا تاکنون به این مرحله رسیده ایم، یک موضوع نسبی است یعنی نه می‌توان گفت دانشگاه‌های کشور با نسل سوم خیلی فاصله دارند و نه می‌توان ادعا کرد کاملا دانشگاه‌های نسل سوم را در اختیار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت این است مسیری که در حال طی کردن هستیم، در راستای کارآفرینی در دانشگاه‌ها است.

هادوی تصریح کرد: تمام تلاش مسئولین کشور در دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سوق دادن دانشگاه‌ها در جهت کمک به صنعت و تولید است، اما به طور حتم فاصله تا دستیابی به هدف وجود دارد و باید همچنان به این مسیر ادامه دهیم.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه از ضرورت ایجاد جاذبه برای دانشگاه‌ها جهت قرار گرفتن در فرآیند رسیدن به نسل سوم گفت و اظهار کرد: ایجاد نسل سوم از طریق دانشگاه ها، مسیر را طولانی می‌کند و در حقیقت کشش و جاذبه باید از سوی صنعت و تولید ایجاد شود تا دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم و کمک به صنعت و تولید حرکت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: یک مسیر باید توسط وزارت علوم طی شود که بر اساس آن، باید آئین نامه‌های مخصوص به دانشگاه‌های نسل سوم را ابلاغ کند و در نتیجه در دانشگاه‌ها مقرراتی برای رسیدن به این هدف اعمال شود و در واقع دانشگاه‌ها باید به این سمت سوق داده شوند. مسیر دیگر نیز باید از سوی صنعت و تولید طی شود یعنی یک کشش و جاذبه توسط این بخش‌ها برای دانشگاه‌ها ایجاد شود، تا آن‌ها راه حل‌های علمی را در اختیار صنایع داخلی قرار دهند که به طور حتم این مسیر بهتر از مسیر نخست است، زیرا پایدارتر و اثرگذارتر خواهد بود.

وی از برنامه وزارت صنعت برای حمایت حداکثری از تولید و کالای ایرانی گفت و عنوان کرد: این برنامه‌ها با محور درگیر کردن دانشگاه‌ها است یعنی آموزش عالی کمک کار صنعت باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت صنعت دانشگاه نسل سوم دانشگاه های نسل سوم کمک به صنعت و تولید سمت نسل سوم وزارت صنعت ایجاد شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • راه رفتن وارونه!