Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-16@13:06:04 GMT

کیفیت بنزین در فصل سرد سال هم مشکلی نداشت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۵۱۲

کیفیت بنزین در فصل سرد سال هم مشکلی نداشت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز (دوشنبه) نیره پیروزبخت در نشستی خبری اظهار کرد: از آغاز فصل سرد سال تاکنون ۱۳۲ نمونه آزمایش از بنزین های توزیعی یورو ۴ جایگاه های سوخت اخذ شده که نتیجه بررسی ۳۸ مورد آنها هیچ مشکلی را در موضوع آلایندگی نشان نداده است.

به گفته وی شاخص اکتان این نمونه‌ها ۹۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵، آروماتیک‌ها ۱۱.۵، اولفین‌ها چهار، بنزن  ۰.۴۸ و گوگرد ۳۲.۸ بوده که همگی پایین تر از حد مجاز بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در فصل سرد سال فقط اوکتان ۰.۵ از میزان مجاز بیشتر بوده اما مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: فصل گرم سال در مجموع ٥٥ نمونه از بنزین برداشت شده که میانگین پارامترهای آنها خوب است و بر این اساس،  اکتان بنزین سوپر ٩٥.٤٣،  یورو٤ معادل ٩٢ و بنزین معمولی ٨٨ است؛ در حالیکه حداقل مجاز ٩١ است.

وی درباره نتایج آزمایش بنزین در فصل گرم سال افزود: میزان آروماتیک در بنزین سوپر ١٦.٥، یورو ٤ معادل ١٤.٧ و در بنزین معمولی ١٨.٥ است و میزان مجاز ٣٥ است که اوضاع در این مورد هم نگران کننده نیست.

به گفته پیروزبخت، میزان الفین در بنزین سوپر ٣.٥، در بنزین یورو ٤ معادل ٣.١١ و در بنزین معمولی ٤.٣٦ است که حداکثر مجاز ١٨ تعریف شده است.

وی میزان بنزن در بنزین سوپر و یورو ٤ را معادل ٠.٥ عنوان کرد و گفت: میزان بنزن بنزین معمولی ١.١ بوده است.

۱۹۱۷ نازل مردود شدند

پیروزبخت همچنین با بیان اینکه از اول فروردین امسال تا ٢٦ بهمن، ٨٠ هزار و ٨١٣ نازل در سراسر کشور مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، گفت: بر این اساس، ١٩١٧ نازل مردود شدند؛ اما این مردودی منجر به قطع فعالیت آن‌ها نمی‌شود و اگر وزارت نفت در مورد اصلاح این نازل‌ها اقدام کند، حتماً به مدار باز خواهند گشت.

به گفته وی نازل‌ها به لحاظ فنی مشکل داشته که از جمله این مشکلات نیز، کم فروشی است.

استاندارد خوراک دام، گندم و برنج در دست تجدیدنظر

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به تغییر رویکرد این سازمان در تدوین استاندارد و توجه بیشتر به کیفیت استانداردها، گفت: صد استاندارد این سازمان برای بازنگری در دستور کار قرار گرفته تا اگر نیاز بود در مورد آن‌ها تجدید نظر شود. خوراک دام، گندم و برنج از جمله محصولاتی هستند که تاکنون تصمیم به تجدید نظر در استاندارد آن‌ها گرفته شده و تصمیم نهایی در باره آن‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

تدوین استاندارد برای تبدیل کارگاهی خودرو بنزینی به گازسوز

پیروزبخت در ادامه با تاکید بر اینکه خودروهایی که در کارخانه گاز دوگانه سوز هستند از نظر استاندارد مشکلی ندارند، تصریح کرد: در دنیا استانداردی برای تبدیل کارگاهی خودروهای بنزینی به گازسوز وجود ندارد بنابراین سازمان ملی استاندارد برای این موضوع کار پژوهشی انجام دهد و استاندارد این بخش در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه جلسه کمیسیون نهایی این استاندارد هفته پیش برگزار شده، تصریح کرد: نبود استاندارد مشخص در این زمینه موجب نگرانی نیست چرا که تاکنون این تبدیل کارگاهی بر اساس رویه وزارت نفت انجام شده اما خطری در این زمینه وجود نداشته و تاکنون شاهد انفجاری نبودیم اما برای سر و سامان دادن به این کار تهیه استاندارد در دستور کار قرار گرفته و بعد از اجرای آن دریافت کارت سوخت منوط به ارائه گواهی استاندارد خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بنزين استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها مجاز به فروش زالوی طبی هستند

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تأیید است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مریم مشهود با اشاره به اینکه زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تأیید است، اظهار کرد: بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در حال حاضر صرفاً متخصصان طب ایرانی، مجوز استفاده از زالو درمانی را دارند و اگر در دستورالعمل‌ها بازنگری شود طبیعتاً در شناسنامه و استاندارد خدمت زالودرمانی هم تغییراتی لحاظ خواهد شد.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تأیید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود چرا که تحت نظارت مسئول فنی، شخص حقوقی یا شرکت دارای مجوز بسته بندی و کد IRC است.

امکان پوشش بیمه‌ای "زالودرمانی" و "حجامت" در بیمه‌های تکمیلی/ ابلاغ استاندارد 7 خدمت طب سنتی

وی با هشدار نسبت به موارد فاقد مجوز در حوزه درمان و پرورش زالو افزود: در کمیته ملی زالوی طبی که در فروردین ماه سال جاری و با هدف تسهیل کسب و کار و تحقق شعار "رشد تولید با مشارکت مردم" در حوزه پرورش زالو برگزار شد موافقت به‌عمل آمد که با بازنگری همه اعضای کمیته ملی در فرآیند صدور مجوزها، مسیر دریافت مجوز برای متقاضیان تسهیل شود و پس از استعلام از ارگان‌های ذیربط، صدور مجوز نهایی زالوی طبی فقط از سوی یک سازمان صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود
  • مهمترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
  • داروخانه‌ها مجاز به فروش زالوی طبی هستند
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • روند سوخت‌رسانی در زنجان عادی است
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند
  • بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
  • مشکلی برای تامین بنزین در آبادان وجود ندارد
  • صدور و تمدید 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی