Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید رستمی روز دوشنبه در همایش جشن همیاران برق در شهرستان استهبان خبر صرفه جویی ۸۷/۴ مگاوات انرژی برق توسط همیاران برق در تابستان سال جاری را اعلام کرد و گفت: درتابستان سال جاری با همکاری دانش آموزان و همیاران برق در سراسر استان فارس، در بخش خانگی ۸۷/۴ مگاوات در مصرف انرژی برق صرفه جویی به عمل آمدکه این میزان در مقایسه با میزان ۸/۲ مگاوات صرفه جویی انرژی  در سال گذشته، ۷۴ درصد رشد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رستمی،  با بیان اینکه در قرآن بر اسراف نکردن و پرهیز از مصرف بی رویه نعمت ها تاکید شده اظهار داشت: شدت مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست و متوسط رشد سالیانه مصرف انرژی برق بیش از ۷ درصد می باشد لذا باید به نحوی عمل شود تا با ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه، از مصرف بی رویه و هدررفت منابع ملی و انرژی جلوگیری به عمل آید.

این مقام مسوول با بیان اینکه در سال جاری، آن دسته از مشترکین که الگوی مصرف در فصل تابستان رعایت کرده بودند، شامل پاداش خوش مصرفی شدند، گفت: در شهرستان استهبان حدود ۱۳ هزار مشترک شامل پاداش خوش مصرفی برق  شدند و ۷۵ میلیون تومان پاداش به آنان تعلق گرفت.

وی از تمامی مشترکین برق این شرکت درخواست کرد تا با رعایت الگوی مصرف انرژی، این شرکت را در تامین برق پایدار برای کلیه مشترکین در اقصی نقاط این استان یاری دهند.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان استهبان نیز با مثبت ارزیابی کردن طرح همیار برق در شهرستان ها گفت: این طرح جالب و ابتکاری که از سال ۹۴ کلید خورده است، توانسته نقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف انرژی در خانواده ها و کمک به صرفه جویی برق در بخش خانگی ایفا کند. 

حمیدرضا ایزدی، بیان داشت:طرح همیاران برق برای چهارمین سال متوالی است که درشهرستان استهبان برگزار می شود که  توانسته با جلب مشارکت دانش آموزان طی این سال ها دستاوردهای خوبی برای صنعت برق استان و شهرستان به همراه داشته باشد.

وی بر نقش مثبت و تاثیرگذار دانش آموزان به عنوان همیاران برق در جمع خانواده ها تاکید کرد و ادامه داد: دانش آموزان با بهره مندی از آموزش هایی که به آنان ارائه شده است، توانستند به عنوان همیاران این مدیریت در خانواده ها عملکرد مثبتی داشته و سایرین را به رعایت الگوی مصرف بهینه و پرهیز از اسراف ترغیب نمایند.

این مقام مسئول با مطلوب  و موثر توصیف کردن همکاری سایر نهادها به ویژه آموزش و پرورش شهرستان استهبان دراجرای موفق برنامه های مدیریت مصرف سال جاری این مدیریت، اظهار داشت: نتیجه این همکاری ها و تعاملات سبب شد تا دانش آموزان بتوانند به طرز موثری برنامه های مدیریت مصرف را در خانه های خود به مرحله اجرا درآورده و نحوه صحیح، به جا و بهینه مصرف کردن انرژی برق را ترویج دهند.

شهرستان استهبان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب‌ها استهبان مصرف بهینه برق شركت‌ توزيع نيروی برق فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استهبان مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق فارس فارس استهبان مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق فارس فارس شهرستان استهبان همیاران برق مدیریت مصرف دانش آموزان الگوی مصرف مصرف بهینه خانواده ها استان فارس مصرف انرژی صرفه جویی انرژی برق سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته، میزان پرشدگی سد‌های کشور را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: بارش‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان به مدیریت مصرف در سراسر کشور نیازمندیم.

فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری آب ایران با اشاره به بارش‌های خوب اواخر سال گذشته و روز‌های ابتدایی سال جدید اظهار داشت: هر چند طی هفته‌های گذشته شاهد نزولات جوی به صورت برف و باران در برخی نقاط کشور از جمله تهران بودیم، اما همچنان میزان پرشدگی برخی از سد‌های کشور پایین بوده و آب مورد نیاز مصارف به طور کامل تأمین نشده است.

قاسم‌زاده با تشریح آخرین وضعیت مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ گفت: ورودی سد‌های کشور در حال حاضر ۲۳.۶۱ میلیارد مترمکعب است که همچنان نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۱۱ درصدی روبرو است. 

وی موجودی مخازن سد‌های کشور را در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ با ۶۱ درصد پرشدگی، معادل ۳۰.۴۱ میلیارد مترمکعب خواند و بیان داشت: در سال گذشته نیز در تاریخ مشابه، همین میزان آب در مخازن سد‌های کشور وجود داشته است. 

سخنگوی صنعت آب کشور، درصد پرشدگی سد‌های تأمین کننده آب شرب پایتخت را ۲۰ درصد خواند و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۲۸ فروردین با کاهش ۱۱ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

وی گفت: مجموع ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز حدود ۷۳ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال آبی گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: براساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو، بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت ۱۵ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارش کشور نسبت به شرایط نرمال، نباید بارش‌های اخیر این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و مدیریت مصرف ضرورتی ندارد بلکه هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی