Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با بیان اینکه دو گروه موثر در ارتقای شاخص‌های سلامت، بهورزان و ماماها بوده‌اند، گفت: یکی از اقدامات وزارت بهداشت در جهت مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، اجرای برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر سعید نمکی در دیدار اعضای انجمن علمی مامایی ایران اظهار کرد: در دنیا، ماماها قابل‌ترین افراد برای رسیدگی به مردم هستند و اعتقاد دارم دو گروه که در ارتقای سلامت در ایران اصلی‌ترین نقش را داشتند، بهورزان و ماماها بودند و این دو قشر زحمتکش و خدوم، به ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت به ویژه سلامت مادران باردار و نوزادان و کودکان، کمک بسیار بزرگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مطالعاتی که از سایر کشورها داشته‌ام، اعتقاد دارم که ماماها اصلی‌‌ترین تامین‌کنندگان سلامت هستند و باید این نقش را احیا کنیم. باید برای ماماها، در حرکت‌های بزرگ اجتماعی مانند رشد جمعیت که نگرانی اصلی مقام معظم رهبری و بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران است، جایگاه تعریف کنیم البته بخشی از سیاست‌های جمعیتی مانند ترغیب به فرزندآوری، بی‌خطر بودن دوران بارداری مادران، ترویج زایمان صحیح و طبیعی و سلامت مادران و نوازدان، مرتبط با وزارت بهداشت و ماماها است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از اقدامات وزارت بهداشت در جهت مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، اجرای برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" است، خاطرنشان کرد: معتقدم اگر سفیر سلامت یا سلامتیاری از دل خانواده پیدا کنیم و در مورد پیشگیری، درمان‌های اولیه و توانبخشی آموزش دهیم، نظام سلامت بیمه شده است و از ماماها می‌خواهم که در این برنامه به ما کمک کنند.

نمکی تاکید کرد: ماماها می‌توانند به عنوان اولین نیروی تماس مردم با نظام ارائه خدمت باشند. اعتقاد دارم که باید نیروهای چند بعدی و چند ظرفیتی تربیت کنیم؛ باید جایگاه مناسب جدیدی را به عنوان نخستین نیرویی که در نظام ارائه خدمت با مردم در تماس است، تعریف کنیم و سطح‌بندی را به گونه‌ای مشخص کنیم که اگر در خانه‌های بهداشت، بهورزان، اولین سطح تماس مردم هستند، در مراکز بهداشتی و درمانی این نقش بر عهده ماماها باشد.

علت ابتلای برخی زنان به "آندومتریوز" ناشناخته استآنچه باید درباره "فیبروم‌های رحمی" بدانیدادعای نرخ باروری 2.1 دروغ محض است/ سیاستگذاری جمعیتی باید به 4 فرزند تغییر کندافزایش خطر "افسردگی شدید وخودکشی" در پی برخی از عمل‌های سزارین!‌‌افزایش سزارین با گسترش آپارتمان‌نشینی؛ مصرف دخانیات و الکل سلامت بانوان را تهدید می‌کند‌دستکاری "تاریخ زایمان با سزارین" تهدیدی برای سلامت نوزاداوتیسم در انتظار کودکان متولد شده از سزارین

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت بهداشت و درمان شبکه سلامت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت بهداشت و درمان شبکه سلامت وزارت بهداشت بهداشت و درمان شبکه سلامت ارتقای شاخص وزارت بهداشت وزیر بهداشت اعتقاد دارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند

ایاد بهادری منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان دو طرح بهداشت و درمان افتتاح و کلنگ زنی شدند، ابراز داشت: مرکز جامع سلامت میغان افتتاح و عملیات اجرایی پایگاه سلامت فدک آغاز شد.

وی ضمن بیان اینکه مرکز جامع سلامت میغان با زیر بنای ۴۱۰ متر به دست وزیر بهداشت افتتاح شد، افزود: برای اجرای این پروژه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه پایگاه سلامت فدک نیز با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع کلنگ زنی شد، ابراز داشت: اعتبار این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال است.

بهادری منفرد ضمن بیان اینکه بازدید از بیمارستان امام حسین این شهر دیگر برنامه وزیر بهداشت بود، تصریح کرد: در این سفر توسعه فضای فیزیکی این دانشگاه با وزارت بهداشت پیگیری شده است.

وی بابیان اینکه وزیر بهداشت از مرکز غربالگری، تشخیص و درمان این بیمارستان نیز بازدید کرد، افزود: توسعه این مرکز نیز با وزارت بهداشت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 6082130

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز