Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: در ۱۰ ‌ماهه سال جاری ۲۴ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی توسط نیکوکاران و حامیان به ایتام و فرزندان محسنین کمک شده است.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان امروز ۲۸ بهمن ماه در جلسه ستادی این نهاد که در اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خدمات ماندگار و اثرگذار این نهاد اکرام ایتام است که با کمک و مشارکت حامیان و نیکوکاران و با هدف حل بخشی از مشکلات ایتام و رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده‌های آن‌ها اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قالب اجرای این طرح حامیان و نیکوکاران کفالت یک یا چند یتیم را به عهده گرفته و کمک های خود را به صورت نقدی و غیرنقدی به حساب آنان واریز می کنند.

اهرابی با اشاره به اینکه نیازهای یک یتیم و یا فرزند محسنین فقط نیازهای مالی نیست، گفت: نیاز فرهنگی، اجتماعی و مشاوره برای رسیدن به مرحله بلوغ و ادامه زندگی و همچنین کمک به انتخاب شغل و همسر مناسب از جمله نیازهای آن‌ها است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۸۱ حامی از ۳۵۳۶ یتیم حمایت می کنند، ادامه داد: ۶۵۳۰ حامی هم حمایت ۴۵۴۳ فرزند محسنین تحت پوشش این نهاد را به عهده دارند، این در حالی است که ۱۶۷ نفر از فرزندان محسنین هنوز فاقد حامی هستند.

اهرابی با قدردانی از کمک و همدلی نیکوکاران و حامیان به ایتام و محسنین، افزود: در ۱۰ ‌ماهه سال جاری ۲۴ میلیارد تومان توسط نیکوکاران و حامیان به ایتام و محسنین کمک شده که این کمک ها به صورت نقدی و غیرنقدی بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲۴۸ نفر از ایتام و فرزندان محسنین دانش آموز هستند، تصریح کرد: ۶۹۲ نفر از ایتام و فرزندان محسنین هم در سطح دانشگاه ها در حال تحصیل می باشند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان یکی از خدمات ارائه‌شده به ایتام و محسنین را ساخت مسکن برای آن‌ها عنوان کرد و افزود: حامیان و نیکوکاران برای ساخت و خرید مسکن ایتام و محسنین و همچنین تکمیل ساخت منازل نیمه تمام آن ها مشارکت کرده و تعدادی از آن ها هم برای خرید لوازم ضروری منزل برای ایتام و محسنین اقدام می کنند.

گفتنی است؛ نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد *۸۸۷۷# و یا با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و portal.mohsenin.ir یاریگر ایتام و محسنین باشند و همچنین شماره تماس ۰۱۳۳۳۳۶۵۸۵۲ هم آماده پاسخگویی به سوالات خیران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی نیکوکاران و حامیان به ایتام مدیرکل کمیته امداد گیلان ایتام و فرزندان محسنین حامیان و نیکوکاران ایتام و محسنین ۲۴ میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۳۰۰ حامی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  عبدالرحیم لطفی، با قدردانی از همراهی مردم نیکوکار استان در طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: در ماه مبارک رمضان ۳ هزار و ۳۰۰ حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت از ۵ هزار و ۳۰۰ فرزند معنوی را برعهده گرفتند.

وی افزود: در شب‌های قدر ۵۵ پایگاه حامی‌یابی در سطح استان برپا شد و همچنین با همکاری ۱۰ نفر از نیروهای خراسان جنوبی پایگاه حامی‌یابی در تهران و مشهد نیز راه اندازی شد.

لطفی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۴۴۲ ایتام و فرزند محسنین در استان افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۳ یتیم و ۷ هزار و ۹۵۰ فرزند محسنین هستند که ۴۰ هزار و ۵۶۰ نفر حامی حمایت آنها را بر عهده دارند.

وی با اشاره به راه‌های اتصال به مهربانی برای شرکت در طرح اکرام ایتام گفت: مردم نیکوکار می‌توانند با ارسال ۰۵۶ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و مراجعه به سایت اکرام به نشانی ekram.emdad.ir  در این طرح ثبت نام کنند.

به گفته وی همچنین مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های حامی‌یابی در سطح استان از دیگر روش‌ها برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام است.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین میناب تحت حمایت قرار دارند
  • بیش از ۹ هزار حامی در ماه رمضان به طرح اکرام ایتام پیوستند
  • ۳۸۴ حامی جدید به طرح اکرام ایتام میناب پیوستند
  • همه کودکان یتیم البرز حامی دارند
  • جذب ۳۸۴ حامی برای فرزندان ایتام و محسنین میناب
  • حمایت ۱۶۵۶ حامی از فرزندان ایتام و محسنین فریدونکناری
  • بیش از ۹ هزار نیکوکار البرزی به طرح اکرام ایتام و محسنین پیوستند
  • جذب حامی برای ۶۲۵ تن از فرزندان ایتام و محسنین در قشم
  • جذب ۳۳۰۰ حامی در ماه رمضان
  • جذب ۳۳۰۰ حامی در خراسان جنوبی