Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@14:20:20 GMT

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در ساری

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۷۳۲

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در ساری

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار 2 میلیارد و700 میلیون ریالی در ساری که اقدام به کلاهبرداری سریالی با خرید و فروش طلا و سکه می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری سریالی در حوزه خرید و فروش طلاجات در شهرستان ساری از صنف زرگران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از مالباختگان، کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند، متهم به کلاهبرداری اهل شیراز و ساکن ساری پس از جلب اعتماد کسبه صنف طلافروشان، اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطر نشان کرد: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با تحقیقات گسترده شبانه روزی محل زندگی و اختفاء متهم را در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه این فرد را دستگیر کردند.

میرفیضی بیان کرد: متهم در بازجویی‌ها و تحقیقات اولیه پلیس منکر ارتکاب هرگونه بزه انتسابی شد اما در ادامه تحقیقات با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری در خرید و فروش طلا و سکه اقرار کرد.

وی افزود: متهم پس از جلب اعتماد کسبه و بازاریان در آخرین معامله خود با خرید بیش از ۵۰۰ گرم طلا و دو عدد سکه طلا به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با وعده اینکه وجه معامله را از طریق عملیات بانکی به حساب افراد منتقل خواهد کرد، گوشی تلفن همراه خود را خاموش و متواری می‌شود.

 فرمانده انتظامی مازندران از تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و افزود: متهم پس از تکمیل تحقیقات با قرار مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

انتهای پیام/86041/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مازندران دستگیری ساری شناسایی فرمانده انتظامی خرید و فروش طلا پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی تصریح کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران