Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت کویت گفت این کشور در نظر دارد تا پس از تجدید در راهبرد نفتی خود، میزان تولیدش را تا سال 2040 به ظرفیت روزانه 4 میلیون بشکه برساند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، وزیر نفت کویت گفت کویت و عربستان تولید نفت آزمایشی از دو میدان نفتی مشترک را از سرمی‌گیرند.

خالد الفاضل به خبرگزاری کویت، کونا، گفت تولید آزمایشی  از این دو میدان نفتی در منطقه بی طرف به تدریج افزایش خواهد یافت تا به سطح عادی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل گفت انتظار دارد تولید نفت از منطقه بی طرف تا پیش از پایان سال به 550 هزار بشکه در روز برسد. این میزان تولید میان کویت و عربستان تقسیم می‌شود.

وزیر نفت کویت همچنین گفت این کشور در نظر دارد تا پس از تجدید در راهبرد نفتی خود، میزان تولیدش را تا سال 2040 به ظرفیت روزانه 4 میلیون بشکه برساند.

کویت و عربستان هر دو عضو اوپک هستند و سال گذشته توافق کردند تا اختلاف 5 ساله در مورد مناطق مرزی در منطقه بی طرف را حل کنند و اجازه دهند تا تولید در این دو میدان نفتی ازسرگرفته شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کویت وزیر نفت تولید عربستان کویت و عربستان دو میدان نفتی وزیر نفت کویت منطقه بی طرف میزان تولید میلیون بشکه تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه شنبه در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از اظهارات رئیس نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مورد پاسخ به حمله موشکی ایران، افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۲ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش ۸۶ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند بیشتر موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به تلافی حمله این کشور به سفارتخانه ایران در دمشق را خنثی کرده است؛ بنابراین این حمله تاثیر چندانی بر قیمت نفت نداشت.

اما بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه کابینه جنگ خود را برای دومین بار طی ۲۴ ساعت فراخواند تا در مورد عکس‌العمل به حمله مستقیم ایران به این به خاک این رژیم تصمیم‌گیری کند. این اقدام نگرانی بازار در مورد مختل شدن عرضه نفت در صورت اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی را افزایش داد.

ایران روزانه ۳ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) است.

قیمت نفت در روز جمعه با احتمال حمله ایران به رژیم صهیونیستی به بالاترین رقم از ماه اکتبر رسیده بود.

در چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا T انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی تا ۴.۶ درصد آهسته شده باشد. این رقم در سه ماهه گذشته برابر با ۵.۲ درصد بود. بدین ترتیب فشار fv سیاستگذاران چین برای معرفی محرک‌های اقتصادی بیشتر افزایش می‌یابد که می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد.

دیگر خبرها

  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • نخست‌وزیر جدید کویت منصوب شد
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس