Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر امروز دوشنبه در پیامی اعلام داد که توافقنامه صلح با آمریکا تا پایان ماه فوریه امضاء خواهد شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، به دنبال امضای توافقنامه صلح  میان آمریکا با طالبان، گفتگوهای طالبان با دولت مرکزی افغانستان نیز شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان تاکنون از مذاکره مستقیم با کابل خودداری کرده است.

به گزارش دویچه وله، در توافقی که میان آمریکا و طالبان به امضا می‌رسد، برنامه زمانی برای خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام خواهد شد؛ در عین حال بر خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان تأکید می شود؛ گروه طالبان هم متعهد می‌شود که به فعالیت‌های تروریستی خاتمه داده و از خاک افغانستان هم هیچ کشور خارجی مورد تعرض قرار نگیرد.

کد خبر 4855403

منبع: مهر

کلیدواژه: طالبان سهیل شاهین ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا سوریه رژیم صهیونیستی عراق ایران ادلب ترکیه معامله قرن ارتش سوریه دونالد ترامپ فلسطین روسیه ویروس کرونا لیبی توافقنامه صلح خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه

سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر قزاقستان و امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم