Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@11:51:41 GMT

حمله تروریستی به ۱۰ مسجد خنثی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۹۳۱

حمله تروریستی به ۱۰ مسجد خنثی شد

پلیس آلمان از کشف و خنثی‌سازی طرح یک گروه تروریستی راستگرا به ۱۰ مسجد در ۱۰ ایالت این کشور خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، رسانه‌های آلمان امروز (دوشنبه) از کشف طرح حمله یک گروه تروریستی راستگرا به چند مسجد در شهرهای مختلف این کشور خبر داده و اعلام کردند، در جریان تفتیش منازل اعضای این گروه که اعضای آن همگی شهروندان آلمان هستند، سلاح‌های گرم از جمله مسلسل‌های دست‌ساز و نارنجک کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارنمای وابسته به شبکه خبری «ان‌تی‌وی» اعلام کرد که عده‌ای در ارتباط با یک برنامه تروریستی در آلمان بازداشت شده‌اند.

این خبر در رسانه‌های دیگر آلمان، از جمله "اشپیگل و روزنامه‌های دی ولت نیز بازتاب یافته است.

گفته می‌شود اعضای این گروه بارها درباره اجرای برنامه تروریستی خود جلساتی را برگزار کرده‌ بودند. پلیس آلمان مدت‌ها پیش به این گروه مشکوک شده و مکالمات آن‌ها شنود می‌شده و یک مامور پلیس به این گروه نفوذ کرده و اطلاعات را در اختیار مقام‌های امنیتی آلمان قرار می‌داده است.

برنامه این گروه تروریستی، حمله همزمان به نمازگزاران در ۱۰ مسجد در ۱۰ ایالت آلمان بوده است. این گروه برای انجام این کار تدارکاتی را نیز فراهم کرده بود.

در همین ارتباط پلیس آلمان اقدام به دستگیری ۱۲ نفر کرده که چهار نفر از آنها از اعضای اصلی این گروه بوده و هشت نفر دیگر نیز وظیفه پشتیبانی و تامین مالی فعالیت این گروه و تهیه سلاح را برعهده داشته‌اند.

نام سردسته این گروه تروریستی، «ورنر» اعلام شده است. این فرد ۵۳ ساله هفته گذشته در نشست اعضای این گروه، جزئیات مربوط به حمله به مساجد را با آن‌ها در میان گذاشته بود.

این افراد در شبکه‌های اجتماعی نیز علیه مسلمانان و همچنین علیه نیروهای ضد فاشسیت در آلمان مطالبی منتشر کرده بودند.

روزنامه « ولت ام زونتاگ » در گزارش خود درباره شناسایی این گروه تروریستی اعلام کرد، این گروه با گروه راستگرای «سربازان اودین» که در سال ۲۰۱۵ در فنلاند شکل گرفته است، در ارتباط بوده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمله تروریستی گروه تروریستی اعضای این گروه پلیس آلمان ۱۰ مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پلیس پاکستان اعلام کرد که کاروان خودرویی مهندسان چینی در ایالت خیبر پختونخواه هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در پی آن پنج مهندس چینی کشته شدند.
 
محمدعلی گنداپور، رئیس پلیس منطقه گفت که مهندسان از اسلام آباد به سمت کمپ خود در محل ساخت سد در داسو در استان خیبر پختونخواه در حرکت بودند.
 
گنداپور گفت: در این حمله پنج مهندس چینی و راننده پاکستانی آنها کشته شدند.
 
منطقه داسو یک سد بزرگ است و این منطقه در گذشته نیز مورد حمله قرار گرفته است. انفجار اتوبوس در سال 2021 باعث کشته شدن 13 نفر از جمله 9 تبعه چینی شد.
 
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است.
 

دیگر خبرها

  • حمله رژیم صهیونیستی به حلب نقض آشکار قوانین بین‌المللی است
  • واکنش وزارت خارجه به حمله تروریستی در سوریه
  • حمله رژیم اسراییل به «حلب» نقض آشکار قوانین بین‌المللی است
  • کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • روسیه: اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است