Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به وجود قوانین دست و پاگیر در حوزه دریایی که مانع توسعه این بخش شده، گفت: توانسته‌ایم شناورهای بالگردبر را طراحی کرده و بسازیم. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا تنگسیری در 27 امین همایش ارگان‌های دریایی، با اشاره به این که ایران با استفاده از حوزه دریا می‌تواند به پیشرفت بزرگی دست یابد، اظهار کرد: دریا علاوه بر حفظ منافع ملی می‌تواند نقش بسیار مهمی در جغرافیایی زندگی مردم ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در جنوب و شمال به دریا و از طریق اقیانوس هند به آب‌های آزاد دسترسی دارد، افزود: بیش از 90 درصد تجارت کشور از طریق دریا انجام می‌شود، با توجه به این مسئله بایستی برنامه‌ریزی جامعی برای توسعه دریایی و توسعه ناوگان داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به این که تحریم‌های ظالمانه بعد از دفاع مقدس پررنگ‌تر شده است، تاکید کرد: متاسفانه با وجود اهمیت دریا و تجارت دریایی، بخش دریایی در برنامه‌های دولت در حد متوسط و رو به پایین، بوده است و تصمیم‌گیران کلان تصمیمات خشکی را محور خود قرار داده‌اند.

تنگسیری با بیان این که هم اکنون مدیریت سواحل امر مهمی برای کشور است، خاطر نشان کرد: متاسفانه هم اکنون قوانین قدیمی و به روز نشده باعث ایجاد محدودیت برای حوزه دریایی کشور شده است. یکی از این قوانین محدود کننده مربوط به قدرت موتورهای دریایی است. در کشور به بهانه جلوگیری از قاچاق اجازه ساخت قایق‌ها با موتور بالاتر از 95 اسب بخار را نمی‌دهند.

وی با طرح این سوال که مگر چند درصد از قاچاق خلیج فارس توسط قایق‌ها انجام می‌شود، گفت: عمده قاچاقی که در خلیج فارس انجام می‌شود مربوط به لنج‌ها و شناورهای بزرگ است، در حوزه قایق دو مشکل مهم داریم که یکی با جان انسان‌ها و دیگری با حیثیت کشور در ارتباط است. این در حالی است که در کشورهای عربی شناورهای دو موتوره با قدرت 350 اسب بخار و ایمنی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر این که قایق‌هایی با قدرت اسب بالاتر از 95 هیچ مشکلی در خصوص امنیت کشور ایجاد نخواهد کرد، افزود: اگر قرار بر این است که با قاچاق مبارزه کنیم قایق‌های تندرو در نوبت آخر قرار دارند. این محدودیت‌ها باعث شده تا مردم و صیادان نیز با محدودیت بالایی مواجه باشند.

تنگسیری با بیان این که در بحث توسعه دریایی باید به مردم توجه شود، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه قادر به کنترل خلیج فارس و قایق‌هایی با قدرت بالای 95 اسب بخار است، محدودیت استفاده از موتورهای بالای 95 اسب بخار توهین به مردم ما است. اکثر مردم در جنوب و شمال، شغل طاقت‌فرسای صیادی دارند و فاقد امکانات متعدد از جمله شناور و امکانات کمک‌ ناوبری هستند.

وی با یادآوری این که کشورهای همسایه قایق‌هایی با قدرت بالا بدنه قوی و سیستم‌های کمک ناوبری بسیار پیشرفته در اختیار دارند اظهار کرد: مگر ما از کشورهای منطقه کمتر هستیم، باید به حال این نوع مدیریت شناور در کشور فکری اساسی شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: اخیرا با ماهیگیران و صیادان نشستی داشتیم که آنها خواستار آن بودند که به لحاظ موتوری شناورهای آنها تقویت شود اما متاسفانه پیگیری‌های ملی تاکنون این مشکل را حل نکرده است.

تنگسیری با یادآوری این که در حوزه طراحی و ساخت شناورهای تندرو جزو کشورهای پیشرفته هستیم، بیان کرد: در حال حاضر شناورهایی با سرعت 100 نات توسط نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته می‌شود. سرعتی که بسیاری از کشورهای مدعی توان رسیدن به آن را ندارند.

وی با اشاره به این که استعمار ما را از دریا ترسانده است، گفت: با وجود 2200 کیلومتر ساحل در جنوب از یکسو جلوی مردم را به انحاء مختلف برای ورود به حوزه دریا گرفته‌ایم و از سوی دیگر از توسعه دریا محور دم می‌زنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که در حوزه ناوگان کشتی‌رانی و دریانوردی در غرب آسیا نمونه هستیم، تصریح کرد: در سپاه بر این باوریم که امنیت فقط با حضور مردم به دست می‌آید، در این راستا بوده که بسیج دریایی را طراحی کرده‌ایم که با استقبال خوبی مواجه شده است، به طوری که تاکنون 17 هزار فروند شناور برای حضور در این مجموعه نام نویسی کرده‌اند.

تنگسیری با بیان این که به دلیل ساخت شناور در داخل وضعیت خوبی در حمل و نقل مسافری کوتاه برد داریم، اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه ناوهای بالگردبر به طول 55 متر را طراحی و ساخته است. ضمن این که به زودی ناوهای 65 متری را نیز به دریا می‌آوریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌دهیم با استفاده از امکانات سپاه و ارتش مردم را با قوانین دریایی آشنا کنیم، ضمن این که قادریم برای اخذ گواهینامه‌های دریایی به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی کمک کنیم. همچنین در ارگان دریایی نظامی فرماندهی کنترل داریم که اگر بتوانیم کل سواحل و بنادر را به این فرماندهی متصل کنیم این امکان وجود دارد که برای نجات و امنیت دریایی اقدامات بسیار موثری انجام شود.

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخت انجام می شود توسعه دریا خلیج فارس حوزه دریا اسب بخار قایق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی شهردار و اعضای شورای شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سردار حمید دامغانی در این دیدار ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن، بر هم افزایی و همدلی دستگاه‌ها به ویژه شهرداری و اعضای شورا در تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد.

وی افزود: مجموعه سپاه و بسیج در تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، با پیروی از وصایای شهدا، مسئولان دستگاه‌های اجرایی را برای خدمت رسانی بهتر به مردم و اجرای برنامه‌های دولت سیزدهم همراهی می‌کنند.

در ادامه ، شهردار و اعضای شورای شهر رشت در راستای تحقق شعار سال و خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم و توسعه شهر مباحثی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی شهردار و اعضای شورای شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • قوانین و جرایم رانندگی بازدارنده نیست
  • برنامه جدید فرمانده سپاه در آستانه روز قدس
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با حجت‌الاسلام کفیلویی
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است