Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طرح موسوم به معامله قرن «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با مخالفت گسترده گروه های مختلف فلسطینی و بسیاری از کشورهای منطقه و جهان روبه رو شده است. به عقیده کارشناسان، این طرح به وضوح حق و حقوق قانونی مردم فلسطین را نادیده گرفته است. «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و سایر مقامات جنبش فتح با انتقاد شدید از این طرح، مخالفت قاطع خود را با آن اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا جایی که یکپارچگی فلسطینی ها در مخالفت با این طرح، آن ها را بیش از هر زمان به هم نزدیک و متحدتر کرد. اما گزارش ها و خبرها رسیده حاکی از برخی تحرکات مشکوک از سوی تشکیلات خودگردان و مقامات فتح است. در حالی که انتقاد از معامله قرن از سوی فتح و سازمان آزادی بخش فلسطین همچنان ادامه دارد، این مقامات با اسرائیلی ها گاهی در تل آویو و گاهی در رام الله دیدار می کنند.

در همین راستا خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا» از برگزاری دو نشست میان دو طرف طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد. در این دیدارها، شماری از مسئولان تشکیلات خودگران، جنبش فتح و سازمان آزادی بخش فلسطین با جمعی از روزنامه نگاران اسرائیلی در رام الله دیدار کردند.

طبق اعلام منابع مطلع، یکی از این دیدارها روز گذشته (یکشنبه) در رام الله صورت گرفت که اسرائیلی ها بعد از آن، به همراه «محمود الهباش» مشاور دینی عباس در یکی از رستوران های فاخر رام الله ناهار خوردند. علاوه بر الهباش، «محمد المدنی» عضو کمیته مرکزی فتح و «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان نیز در این دیدار حضور داشتند.

به نوشته وفا، الهباش بدون هیچ شرمی درباره این دیدار گفت: با خبرنگاران اسرائیلی در چارچوب تلاش رهبری فلسطین برای مقابله با توطئه معامله قرن و اعلام دیدگاه مان درباره صلح عادلانه و فراگیر که حقوق مشروع ملت مان را تامین کند،  دیدار کردیم.  

طبق این گزارش، ابوردینه نیز درباره این دیدار گفت: ما آماده امضای توافقنامه صلح با دشمن طی دو هفته هستیم، به شرطی که اسرائیل با برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس موافقت کند. ما با کابینه اسرائیل که همه فرصت های صلح را نابود کرده، تعامل می کنیم.

روز جمعه نیز شماری از شخصیت های فلسطینی با اسرائیلی ها در تل آویو در محدوده اراضی اشغالی ۱۹۴۸ دیدار کردند. این دیدار هم به بهانه مقابله با معامله قرن و توضیح دیدگاه فلسطینی ها درباره صلح بود. در این دیدار نیز «فتحی ابومغلی»  از وزیران سابق فلسطین، «حسین الاعرج» رئیس دفتر تشکیلات خودگردان، «منیف طریش» عضو شهرداری شهر البیره و شماری دیگر حضور داشتند.

این دیدارها در حالی صورت می گیرد که اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در کنار فلسطین مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند.

طرحی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه هشتم بهمن (بیست و هشتم ژانویه) برای حل و فصل قضیه فلسطین موسوم به معامله قرن مطرح کرده، شهر قدس شرقی را از اراضی فلسطین مستثنا کرده و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک قدس اشغالی مطرح کرده است.

در این طرح حق بازگشت آوارگان به وطن مادری خود سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تاکید شده است.  

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» با انتقاد شدید از این دیدارها، خواستار انحلال کمیته تماس با اسرائیلی ها شد و اعلام کرد: ادامه این دیدارها که تحت نظارت مستقیم تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس انجام می شود، خنجر زدن به مردم فلسطین است.  

این جبهه در بیانیه ای تاکید کرد: دیدارهای انجام شده نشانگر عدم جدیت سازمان آزادی بخش فلسطین در اجرای تصمیماتش درباره قطع تدریجی ارتباط با اشغالگران و توقف همکاری های امنتیی است.

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز حاضران در این دیدارها را افرادی مبتلا به ویروس خطرناک عادی سازی روابط با صهیونیست ها خواند و خواستار تحریم آنها شد.

«محمود نواجعه» هماهنگ کننده کمیته مرکزی جنبش تحریم علیه اسرائیل نیز دیدار مقامات فلسطینی با صهیونیست ها را محکوم کرد.

در همین راستا، صدها دانشجوی فلسطینی امروز در تجمعی «دیدارها برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها» را محکوم کردند.

«طارق خضیر»  از دانشجویان حاضر در این تجمع اعتراض آمیز در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: مردم فلسطین در مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل متحد هستند.

وی افزود: روند صلح مرده و ما باید طبق این اصل عمل کنیم و رهبران فلسطین هم باید این مسئله را بدانند.

این در حالی است که صبح امروز افرادی ناشناس به دنبال دیدار محمود الهباش قاضی القضات فلسطین با هیات اسرائیلی در رستوران، مواد محترقه به داخل رستوران پرتاب کردند.

در همین چارچوب منابع مطلع فاش کردند که به مقام های امنیتی در شهر الخلیل کرانه باختری دستور داده شده که مانع برگزاری هرگونه تظاهراتی در منطقه باب الزوایه علیه معامله قرن شوند. منطقه ای که در آن «محمد الحداد» در اعتراض به معامله قرن شهید شد. مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان نیز این دستور را از روز جمعه اجرا کردند و مانع وقوع درگیری ها در باب الزاویه شده اند.  

برچسب‌ها محمود عباس تل آویو تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی‌بخش فلسطین اسرائیل پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس تل آویو تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین اسرائیل دونالد ترامپ دونالد ترامپ محمود عباس تل آویو تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین اسرائیل تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین عادی سازی روابط صهیونیست ها اسرائیلی ها معامله قرن مردم فلسطین رام الله محمود عباس تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار داشت: «پاسخگو بودن رژیم صهیونیستی برای جنایات خود از جمله موضوعاتی بود که در ترکیه مورد بحث قرار گرفت.»
 
این مقام حماس ادامه داد: «ما به دنبال جایگزینی میانجی‌گری ارزشمند قطر-مصر با ترکیه نیستیم و این دیدار به این موضوع ارتباطی ندارد.»
 
النونو همچنین گفت: «اشغالگران اسرائیل همچنان از آتش‌بس همه جانبه و بازگشت آوارگان خودداری می‌کنند که این امر به هیچ توافقی منجر نمی‌شود.»
 
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های تاثیرگذار در اسرائیل برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ غزه جدی نیستند، افزود: «تنها دستاورد اسرائیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است و غیر از آن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.»
 
گفتنی است اوایل روز شنبه، اسماعیل هنیه، رهبر حماس و هیئتی از این جنبش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا دیدار و درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه و تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به آتش‌بس گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار دو طرف در مورد ضرورت کمک‌های بشردوستانه مستمر به مردم نوار غزه و همچنین تلاش‌های دیپلماتیک ترکیه برای حمایت از آرمان فلسطین به ‌ویژه با توجه به نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.
 

دیگر خبرها

  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم
  • به رسمیت شناختن کشور فلسطین پایان دادن به ظلمی تاریخی است
  • چین: به رسمیت شناختن کشور فلسطین پایان دادن به ظلمی تاریخی است
  • هجمه محمود عباس به آمریکا