Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:31:20 GMT

رشد خدمات اینترنت پرسرعت در روستاهای کردستان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۵۳۳۹

رشد خدمات اینترنت پرسرعت در روستاهای کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: توسعه خدمات اینترنت پرسرعت در روستاهای استان پنج هزار و ۳۷۸ درصد رشد داشته است.

آزاد حکمت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های لازم به منظور ارائه خدمات و محصولات مخابراتی به مشتریان از جمله برنامه‌های شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه کردستان است، اظهار کرد: در همین راستا اقدامات چشمگیری در سطح استان صورت گرفته است که رشد پنج هزار و ۳۷۸ درصدی توسعه ADSL در روستاها مهر تاییدی براین مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشریح پروژه‌های مخابراتی استان طی شش سال اخیر خاطرنشان ساخت: با سرمایه‌گذاری 191 میلیارد و 928 میلیون ریال اعتبار، خدمات مخابراتی و ارتباطی در سه حوزه دیتا، ارتباطات سیار و تلفن ثابت از لحاظ کیفی و کمی توسعه و ارتقاء یافته‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات و ارائه محصولات مخابراتی در روستاهای استان یکی از استراتژی‌های دارای اولویت و اجرا شده توسط مخابرات منطقه است، اعلام کرد: با محقق شدن برنامه‌هایی در خصوص عدالت اجتماعی و بهره‌گیری یکسان مشتریان از بسترهای مخابراتی، تعداد روستاهای تحت پوشش ADSL  در شش سال اخیر از نه روستا به 493 روستا افزایش یافته است که این آمار رشد پنج هزار و 378 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به تعداد 52 هزار و 574 پورت ADSL منصوبه در سال ۹۲ و افزایش قابل توجه آن به ۱۶۲هزار و ۲۳۹ پورت در استان افزود: این رقم بیانگر رشد 209 درصدی توسعه این حوزه است که هم‌اکنون تعداد 101 هزار و 36 پورت آن به متقاضیان واگذار شده است.

حکمت به تلاش همکاران ساعی منطقه کردستان با هدف اجرایی کردن پروژه‌ها و اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی اشاره داشت و عنوان کرد: این مهم شرایط واگذاری و بهره‌مندی تعداد 242 مشترک از سرویس VDSL را با رشد ۱۰۰ درصدی در چند سال اخیر فراهم کرده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، ضمن یادآوری و تشریح مزایای فناوری نوین FTTH,FTTX و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم (دیتا) برای استفاده مشتریان گفت: برخی از نقاط شهری و روستایی استان با رشدی معادل 100 درصد به این فناوری مجهز شده اند که بهره‌مندی تعداد دو هزار و 127 مشترک موید این امر است.

حکمت تصریح کرد: تعداد 84 کافوی نوری استان طی شش سال اخیر به 213 کافوی نوری افزایش یافته است که می‌توان به رشد 154 درصدی آن اشاره کرد.

وی گسترش دامنه فعالیت مخابرات برای افزایش کانال‌های ارتباطی استان را در این مدت، یکی دیگر از دستاوردهای مهم منطقه برشمرد و اعلام کرد: نصب و راه‌اندازی 54 (STM64) در استان، رشد پنج هزار و 300 درصدی شاخص‌های عملکردی این بخش را نشان می‌دهد.

حکمت همچنین به ارتقاء و افزایش ظرفیت پهنای باند استان در مدت یادشده اشاره کرد و افزود: در سال 92 تنها چهار (STM1) در استان وجود داشت که هم‌اکنون این آمار با رشد دو هزار و 175 درصدی به 91 (STM1) رسیده است.

وی در ادامه توسعه خدمات حوزه ارتباطات سیار و ارتقاء سطح کیفی و کمی آن را عنوان کرد و ابراز داشت: با وجود دو میلیون و 162 هزار و 274 مشترک تلفن همراه در سطح استان با ضریب نفوذ 122 درصد شاهد رشد 85 درصدی این حوزه نسبت به سال 92 هستیم.

وی با اعلام اینکه 477 سایت BTS در استان نصب و راه‌اندازی شده است، افزود: برای توسعه، ارتقاء و راه‌اندازی این سایت‌ها موفق شده‌ایم تعداد 405 سایت BTS را به تکنولوژی G4 (نسل چهارم) تلفن همراه با رشد 100 درصدی ارتقاء دهیم.

وی به توسعه شبکه ارتباطات سیار در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 938 روستای استان تحت پوشش تلفن همراه اول هستند که این آمار نسبت به چند سال اخیر رشد 33 درصدی داشته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهارداشت: با توجه به اینکه ارائه خدمات به روز و نوین مخابراتی در تمام حوزه‌ها با هدف جلب رضایت و اعتماد مشتریان، کاهش شکاف دیجیتالی و ... یکی از وظایف اصلی شرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی است، یادآور شد: این مجموعه تلاش می‌کند تا با بکارگیری امکانات، پتانسیل‌ها ظرفیت‌های موجود و استفاده از تجهیزات مخابراتی با برند داخلی نسبت به این مهم گام بردارد.

حکمت به انجام کارهای زیرساختی برای ارائه سرویس SIP PHONE به عنوان جدیدترین محصول مخابراتی در حوزه تلفن ثابت مبتنی بر بستر دیتا اشاره کرد و یادآورشد: هم‌اکنون تعداد یک‌هزار و ۷۳۵ مشترک SIP PHONE در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند که از رشد 100 درصدی برخوردار است.

وی تعداد مراکز تلفن شهری استان را 46 مورد بیان کرد و از رشد 24 درصدی آن نسبت به شش سال اخیر خبر داد.

وی در پایان ضمن قدردانی و تشکر از حمایت‌های همیشگی مدیرعامل شرکت مخابرات، همراهی مدیران و مسوولان ارشد استان و تعامل دستگاه‌ها و ادارات خدمات‌رسان با مخابرات منطقه کردستان خواستار همیاری و همکاری بیش از پیش شد و ابراز امیدواری کرد که با تداوم این امر شرایط پیشرفت و توسعه همه جانبه استان حاصل شود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت رشد کردستان روستا مدیر مخابرات منطقه کردستان روستاهای استان رشد پنج هزار ارتباطات سیار شرکت مخابرات راه اندازی توسعه خدمات شش سال اخیر تلفن همراه هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: در ابتدای کار دولت، شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی در استان ۷۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده طی این مدت، این شاخص به ۸۱ درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: در دولت سیزدهم تاکنون ۵۴ روستای جدید تحت پوشش خدمات شرکت در حوزه آب شرب قرار گرفته و تنش آبی در ۱۰۰ روستا نیز برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۶۸ روستای استان نیز در حال انجام است، گفت: از این تعداد ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲ روستا از محل اعتبارات خیرین آبرسان و ۱۶۹ روستا از محل طرح جهاد آبرسانی تأمین اعتبار شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

کد خبر 745555

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان