Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: گوهر آموزش‌و پرورش در دست آموزش ابتدایی است و اولویت این موضوع در علوم تربیتی، روانشناسی و اجتماعی تأکید شده است.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌توان ارزش دوره ابتدایی را بالا برد، افزود: برای احیای جایگاه و منزلت باید خودمان دست‌ به‌ کار شویم چراکه اگر منتظر باشیم دیگران به اهمیت کار ما پی ببرند باید بدانیم که اهمیت در کلام نیست و نیاز است کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم و برای مشکلات جامعه راه‌حل داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی با بیان اینکه زیربنایی‌ترین و اساس‌ترین جایگاه‌های تحول در جامعه، دوره ابتدایی است، گفت: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه از دوره آموزش ابتدایی آغاز شود آینده کشور را آموزش‌و پرورش می‌سازد و اگر امروز جامعه ما کاستی‌ها و نارسایی‌هایی دارد باید بررسی کنیم که در جریان یادگیری چه اتفاقی افتاده و چه اثری از ما بر جامعه سایه انداخته است.

وزیرآموزش‌و پرورش با بیان اینکه برای انسان‌های اندیشمند و خلاق بهترین مجال، عرصه مشکلات است چراکه بروز و ظهور استعدادها و توانمندی‌ها را ممکن می‌سازد، اظهار کرد: عرصه هنرنمایی و توانمندی ما در حل مسئله است و در معیارهای حکمرانی شایسته گفته می‌شود که حکمرانی خوب بر اساس حل مسائل جامعه است اما در فرهنگ ما انتقال و حمل مشکلات شایع شده است و معتقدم با حذف «میم» در واژه حمل به حل مسائل بپردازیم بنابراین باید مسائل را باهم حل کنیم و در حل مسائل به اندیشه شما نیازمندیم چراکه از اینجا باید جرقه‌هایی ایجاد شود تا ما انرژی بگذاریم و به سمت حل کردن مسائل پیش برویم.

80 سال است مشکلات آموزش‌‌و پرورش حل نشده!

وزیر آموزش‌و پرورش با بیان اینکه 80 سال است مشکلات آموزش‌و پرورش حل ‌نشده است، گفت: این مورد نشان می‌دهد که مهارت حل مسئله را نمی‌دانیم و به همین دلیل باید تمام ظرفیت خود را برای حل مسئله به کار ببریم.

وی تأکید کرد: ایده‌ها را نابود نکنید و برای مراقبت از ایده‌ها باید تمام واقعیت‌ها را دید و باید ببینیم چگونه می‌توان از نداشته‌های موجود داشته خلق کنیم و افرادی که این کار را می‌کنند و گام بزرگ برمی‌دارند خلاق و نوآور هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به طرح خواندن با خانواده، اظهار کرد: هرچه زمینه تعامل دانش‌آموزان را با خانواده و محیط پیرامون بیشتر کنیم تجربه فضای واقعی‌تر را برای آنان فراهم کرده‌ایم.

کرامت دانش‌آموزان دبستانی در اختیار ما است

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی کرامت دانش‌آموز در اختیار ما است، گفت: انسانی که از دوران کودکی  با کرامت با او برخورد شده است از آفت‌ها و آسیب‌ها ایمن خواهد بود و آنچه به یأس، دلزدگی و آسیب تبدیل می‌شود، در مواقعی است که فرد به لحاظ شخصیتی مورد اعتنا قرار نمی‌گیرد.

وزیرآموزش‌و پرورش با اشاره به اهمیت دوره پیش‌دبستانی، گفت: باید تجربیات را مرور کرد تا برای اصلاح امور گام برداریم و پوشش پیش‌دبستانی را گسترده‌تر کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش ابتدایی دوره ابتدایی حاجی میرزایی حل مسئله حل مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات نیازمندان استان بوشهر مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در نشست با مسؤولان بانکی استان بوشهر با تبریک میلاد کریم اهل بیت علیه‌السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جایگاه بانک در نظام اقتصادی جامعه را مهم و تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: هر روز بر تأثیرگذاری بانک در نظام اقتصادی جامعه افزون‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، رشد اقتصاد جامعه را با مشارکت نظام بانکداری دانست و بیان کرد: بانک قلب اقتصاد جامعه معرفی شده و حرکت اقتصادی بانک‌ها در جامعه باید هدفمند و بر اساس نیاز جامعه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه بانک‌ها در حوزه اقتصاد نقش راهبردی و استراتژیک دارند تصریح کرد: بانک‌ها باید نگاه ویژه‌ای به حوزه دانش‌بنیان و زیست بوم نوآوری داشته باشند.

امام جمعه بوشهر، نقش بانک در توسعه اقتصاد جامعه را مهم دانست و اضافه کرد: اگر در بانک‌ها دانش حکمفرما نباشد دچار بحران می‌شوند.

وی توجه به مطالبات مردم، تولید، اقتصاد و توسعه زیرساخت‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: پرداخت تسهیلات و وام به مردم که دچار مشکلات اقتصادی هستند و از آن طرف تنفس برای پرداخت معوقات بانکی و اقساط مردم گرفتار یک ضرورت است.

آیت الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه بانک‌ها در اجرا طرح‌های زیربنایی در نقاط محروم و کم برخوردار باید نقش ارزنده و شاخص ایفا کنند افزود: شناسایی فقرا و نیازمندان در رسیدگی به مشکلات اقتصادی آنان را یکی از مأموریت‌های مهم بانک‌ها باید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه اشتغال، اقتصاد و فعالیت‌های تولیدی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در انجام کارهای زیربنایی از جمله حوزه مبلمان و خدمات شهری و عرصه درمانی باید بانک‌ها نقش خود را بیشتر نشان دهند.

امام جمعه بوشهر نقش بانک‌ها در اقتصاد جامعه را راهبردی استراتژیک دانست و گفت: بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات مردم نیازمند و توسعه امور زیربنایی جامعه در شهرها و روستاها بیشتر مشارکت کنند.

کد خبر 6063853

دیگر خبرها

  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • پذیرش ۳۶ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش لرستان
  • بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات نیازمندان استان بوشهر مشارکت کنند
  • پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان