Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حسین عادلی سعدآباد امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به آمار مسافران خروجی از پایانه های مسافربری شهرداری تبریز، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی، سه میلیون و ۳۲۹ هزار و ۴۱۴ مسافر در قالب ۲۷۷ هزار و ۵۱۴ سرویس مسافر از پایانه های شهرداری تبریز به مقصدهای مختلف مسافرات کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، افزایش دو درصدی در تعداد مسافر و افزایش یک درصدی در تعداد سرویس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این مدت، بطور میانگین روزانه ۱۰ هزار و ۸۸۰ مسافر و ۹۰۷ سرویس انجام گرفته است. این در حالی است که میانگین مسافر در مدت مشابه سال ۹۷، ۱۰ هزار و ۶۲۷ و میانگین سرویس دهی ۸۹۷ بطور میانگنی بوده است.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز به کاهش خروجی مسافر نوروزی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: مسافران نوروزی در سال ۹۸ به میزان ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته و میزان کاهش سرویس نیز در مقایسه این دو سال، ۳۰ درصد بوده است. با این حال سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز هم اکنون از آمادگی کامل برای میزبانی و پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی برخوردار است.

او آمار خروجی مسافر درون و برون استانی را نزدیک به هم اعلام کرد و افزود: تعداد مسافران درون استانی در ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۹۱ هزار و هفت نفر با تعداد ۱۳۸ هزار و ۱۵۶ سرویس و میانگین روزانه پنج هزار و ۵۲۶ مسافر و تعداد مسافران برون استانی یک میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۰۷ نفر با تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۵۸ سرویس و میانگین روزانه پنج هزار و ۳۵۴ مسافر بوده است.

عادلی سعدآباد در خصوص پرتردد ترین شهرهای برون استانی در ۱۰ ماهه سال جاری، عنوان کرد: شهر تهران با ۴۶۷ هزار و ۵۳۳ مسافر و ۲۲ هزار و ۳۴۵ سرویس با میانگین روزانه یک هزار و ۵۲۸ مسافر پرتردد ترین شهر برون استانی برای مسافران پایانه های تبریز است و شهرهای ارومیه، اردبیل، خوی و میاندوآب در رده های بعدی قرار دارند.

او در ارتباط با پرترددترین شهرهای درون استانی در این مدت ۱۰ ماهه، گفت: شهرستان اهر با ۲۷۹ هزار و ۸۳۹ مسافر و ۲۵ هزار و ۵۹۹ سرویس با میانگین روزانه ۹۱۵ مسافر پرترددترین شهر درون استانی برای مسافران پایانه های تبریز به شمار می آید و شهرستان های مراغه، مرند، آذرشهر و بناب نیز در رتبه های بعدی جای دارند.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز به تفکیک تردد در ماه های فروردین تا دی ۹۸ اشاره کرد و افزود: در این مدت، ماه تیر ۹۸ با ۳۸۱ هزار و ۱۸۹ مسافر و ۲۷ هزار و ۲۲۴ سرویس، بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده است.

او در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه سفر ۷۲۴ به عنوان مرجع تهیه بلیت اتوبوس، عنوان کرد: در دویست و هشتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه سازمان های پایانه های مسافربری شهرداری های کشور سامانه سفر ۷۲۴ تحت عنوان یکسان سازی ساماندهی فروش بلیت بصورت اینترنتی، شهر تبریز به عنوان پایلوت اجرای این سامانه انتخاب و اجرای آن از اول شهریور سالجاری در پایانه مرکزی تبریز شروع شد.

عادلی ادامه داد: این طرح با حمایت های شهردار محترم تبریز و همکاری تنگاتنگ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، انجمن صنفی شرکت های مسافربری تبریز و حومه و تلاش های جدی سازمان پایانه های مسافربری اجرا شده و تاکنون هیچگونه مشکل اساسی بوجود نیامده است و در عین حال تمهیدات لازم جهت صدور بلیت حضوری برای آن عده از همشهریان و هموطنان عزیز که به اینترنت دسترسی ندارند، در محل پایانه مرکزی فراهم شده است.

او افزود: با اجرای این سامانه، جارچی ها و بلیت فروشی های متفرقه و غیرقانونی جمع آوری شده و عدالت فروش بلیت و توزیع مسافر بین شرکت های فعال در پایانه ها رعایت می شود و از طرفی تهیه بلیت از سوی مسافران بدون دغدغه و با آرامش انجام شده و ضمن بیمه شدن مسافر، حق انتخاب را برای آنها ایجاد می کند و از سفرهای درون شهری غیرضروری جهت تهیه بلیت جلوگیری می کند. این طرح قرار است پس از اجرای موفق در تبریز، به دیگر شهرها نیز تسری پیدا کند.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز همچنین از فعالیت ۱۱ جایگاه سوختگیری سی ان جی زیرنظر این سازمان خبر داد و گفت: این تعداد جایگاه بصورت شبانه روزی در نقاط مختلف تبریز فعالیت دارند و حدود ۱۶ هزار دستگاه خودروی سواری روزانه از این جایگاه ها سوختگیری می کنند.

او در خصوص میزان آمادگی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز در استقبال از مسافران نوروزی، گفت: با تاکید ویژه شهردار محترم تبریز، بنده به همراه دیگر همکاران سازمان از ۱۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و پایان سفرهای نوروزی، با آمادگی کامل در خدمت میهمانان و مسافران نوروزی خواهیم بود. ارائه خدمات شبانه روزی، تجهیز مبلمان داخلی، فضای سبز محوطه، گلکاری، سفره هفت سین و ... از جمله اقداماتی است که جهت آماده سازی سازمان برای پذیرایی از میهمانان در نظر گرفته شده است.

عادلی با بیان اینکه هزینه های سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز در سالجاری کاهش ۲۰ درصدی داشته است، عنوان کرد: جهت رفاه حال مسافران و رانندگان، تلاش می کنیم که یک اورژانس شبانه روزی، یک مهمانسرا برای میهمانان و یک مرکز معاینه فنی در محل سازمان ایجاد کنیم.

46

کد خبر 1353778

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی شهرداری تبریز مسافران نوروزی میانگین روزانه برون استانی تعداد مسافر درون استانی آمادگی کامل شبانه روزی تهیه بلیت سال ۹۷ سال جاری ۱۰ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش نزدیک به ۳۱ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌ اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، رشد نزدیک به ۳۲ درصدی دارد.

وی افزود: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل چهار هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و چهار هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

دست‌نشان در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده،، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و ۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 745266

دیگر خبرها

  • توجیه آمریکا درباره جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و نساجی آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • بازدید بیش از ۱۵۷ هزار مسافر از موزه‌های همدان
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و صنعت‌نفت آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.sanatenaft.com
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین