Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: کمیته ویژه نظارتی عید نوروز توسط ستاد تنظیم بازار در استان مرکزی تشکیل می‌شود. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی ظهر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر استان مرکزی پیشنهاد انجام امور و وظایف مربوط به کمیته تنظیم بازار توسط ستاد تنظیم بازار استان را پیشنهاد داد و اظهار داشت: نیاز به تشکیل کمیته مستقل در حوزه تنظیم بازار ذیل این ستاد نیست و امور محوله از طریق ستاد تنظیم بازار استان پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود فضای سینمایی در استان مرکزی

مدیرکل ارشاد استان مرکزی در این جلسه با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده به منظور ایام نوروز اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های بومی و محلی، تئاترهای خیابانی، جُنگ‌های شادی، اکران فیلم‌های نوروزی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز است.

حجت الاسلام دانشی افزود: استان مرکزی در بحث اکران فیلم با کمبود فضا رو به رو است و مشکل غیرفعال بودن سینما فرهنگ اراک هم علی‌رغم تمام پیگیری‌ها به سبب عدم همکاری مالکان همچنان باقیمانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در ایام نوروز 2 سینمای سیار داریم که در شهرستان‌ها نسبت با اکران فیلم اقدام می‌کنند، برگزاری برنامه‌های موسیقی از دیگر موارد است.

دانشی بیان کرد: همچنین در نگارخانه‌ها بحث نمایش آثار هنری و تبلیغات محیطی را داریم و امیدواریم در برنامه‌ریزی بلندمدت بتوانیم میزان اقامت گردشگران در استان مرکزی را که در سطح پایینی قرار دارد افزایش دهیم.

برنامه‌های فرهنگی نوروزی در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به برنامه‌های اوقاف استان برای ایام نوروز گفت: طرح آرامش بهاری یکی از برنامه‌‌های این مجموعه بوده که امسال در 85 مکان پیش‌بینی شده و عمده فعالیت‌های درنظر گرفته شده فرهنگی هستند.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی افزود: یکی از موضوعات کلی در ایام نوروز بحث اسکان است که در جوار امام‌زادگان و اماکن مذهبی پیش‌بینی شده و 85 نقطه را برای شرایط عادی آماده کرده‌ایم و در صورت اضطرار امکان افزایش این مکان‌ها وجود دارد.

پست‌های نوروزی هلال احمر در مبادی ورودی شهرها مستقر می‌شوند

مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی نیز با اشاره به اقدامات کمیته امداد و نجات ذیل ستاد اظهار داشت: کمیته امداد و نجات 14 پست سلامت و ایمنی جوانان را در مبادی ورودی شهرها دارد که عمده رویکرد آن آموزشی (آموزش گرفتن صحیح فشار خون و غیره) است.

محمد محمدی افزود: به منظور ایام نوروز 13 پُست ثابت، 8 پُست سیار و یک پُست کوهستان و 12 پست پشتیبان در شهرستان‌ها داریم، دو تیم واکنش سریع در اراک و ساوه داریم، دوره بازآموزی را برای تمام امدادگران استان برگزار می‌کنیم، در زمینه اعزام مصدومان و نجات آنها با اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

اقدام شهرداری‌های برای ایجاد مراکز اسکان موقت

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اقدامات شهرداری‌ها در راستای وظیفه ستاد گفت: شهرداری‌های در زمینه اسکان موقت فضاهایی را آماده می‌کنند ضمن اینکه نظافت سطح شهرها و رنگ‌آمیزی و غیره هم از وظایف ذاتی آنها بوده که باید به شکل ویژه مد نظر باشد.

حیدری افزود: نکته مهم دیگر اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان از 20 اسفندماه تا 20 فروردین‌ماه سال 99 حق کندمان را ندارند.

برگزاری نمایشگاه فصلی در استان مرکزی

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اقدامات کمیته تنظیم بازار ذیل ستاد اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه نوروز از ابتدای اسفندماه آغاز می‌شود و عرضه سیب و پرتقال ویژه شب عید هم مانند سنوات گذشته انجام می‌شود.

محمدجواد قربانیان تصریح کرد: نمایشگاه فصلی هم از 11 اسفندماه تا 16 اسفند در اراک برگزار می‌شود.

1800 تن پرتقال و سیب برای تنظیم بازار شب عید استان مرکزی خریداری شدشهرداری‌های استان سمنان مشکلات زیرساختی مصوبات تنظیم بازار را برطرف نکرده‌اندتشریح سازوکار تنظیم بازار املاک با لایحه جدید وزارت اقتصاد/ مالیات عایدی قیمت مسکن را کاهش می‌دهد

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی توسط شبکه آفتاب

پیام امیری معاون خبر صدا و سیمای استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شبکه آفتاب برای ایام نوروز اظهار داشت: ارتباط زنده تصویری و رادیویی با مراکز استان‌های دیگر به طور متقابل به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در صدا و سیماست.

بازسازی و توسعه ایستگاه راه‌آهن اراک

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به کیفیت قطارها اظهار داشت: قطارهای اراک به مشهد مقدس و مشهد مقدس به اراک که در گذشته از نوع سه ستاره بودند به 4 ستاره تغییر یافته‌اند، قطارهای کرمانشاه هم از نوع 4 ستاره هستند و در مجموع می‌توان گفت همه قطارها از کیفیت خوبی برخوردار هستند که کیفیت آنها برای ایام نوروز بهتر هم می‌شود.

قربانی افزود: ایستگاه راه‌آهن اراک نیاز به بازسازی و توسعه داشت که 2 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده برای این موضوع بود که از سال آینده کال بازسازی و توسعه را شروع می‌کنیم.

آماده‌باش کمیته بهداشت و درمان

حمید غیاثی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی هم در این جلسه با اشاره به ویروس کرونا گفت: از آنجایی که امسال خطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد، آماده‌باش کمیته بهداشت و درمان باید با قوت بیشتری مورد توجه باشد.

انتهای پیام/712/ز

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توسط ستاد تنظیم بازار اشاره به اقدامات برای ایام نوروز بازسازی و توسعه استان مرکزی پیش بینی شده شهرداری ها اکران فیلم راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، جمشید امیدی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: بیشتر واحدهای تولیدی استان در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر مشارکت فعال دارند.

وی شعار امسال هفته کار و کارگر را «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»، عنوان کرد و افزود: دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، از مهمترین برنامه‌های این هفته است و امشب ( سه‌شنبه شب) ۴۲ نفر از کارگران استان مرکزی برای دیدار با ایشان به تهران اعزام می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری، حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه، همایش پیاده‌روی جامعه کار و تولید، برگزاری میز خدمت، همایش ایمنی و بهداشت و برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بخش دیگری از برنامه‌ها است.

امیدی عنوان کرد: بازدید دانش‌آموزان از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تولیدی، برگزاری مسابقات ورزشی، زنگ ورزش صبحگاهی برای کارخانجات، تجلیل از کارگران نمونه و گروه‌های کار نمونه و واحدهای نمونه، از دیگر برنامه‌ها است.

وی گفت: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

امیدی، مهمترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان را، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی، عنوان کرد.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و ۲ گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر در مجموع به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: استان مرکزی طی سنوات گذشته در جذب تسهیلات و اشتغالزایی رتبه اول و دوم را داشته که امید است این مهم همچنان ادامه‌ یابد.

وی گفت: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی ( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت، که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

امیدی تصریح کرد: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی در پایان سال گذشته نسبت به سال ۹۹ معادل ۶ و ۵۶ دهم درصد افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری استان در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به بهمن ماه ۱۴۰۱، افزایش هفت و ۱۷ صدم درصدی را نشان می‌دهد که معادل ۱۶ هزار و ۶۷۱ نفر و نسبت به سال ۹۹ تعداد ۳۵ هزار و ۵۹۹ نفر بیشتر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان ۶ و ۲۵ صدم درصد معادل یک‌هزار و ۴۸۲ کارگاه از بهمن ماه ۱۴۰۱ تا بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اضافه شده است.

امیدی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، شاهد افزایش هشت درصدی است.

وی گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ۹۹ به چهار هزار و ۵۶۴ نفر و در سال ۴۰۲ به ۲ هزار و ۹۴۲ نفر رسید، که این آمار بیانگر کاهش ۳۵ و پنج دهم درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی این استان در سال گذشته به چهار هزار و ۵۸۷ مورد رسید.

امیدی بیان کرد: بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲، استان مرکزی با پنج و ۱۷ دهم درصد مقام اول را کسب کرد و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی گفت: استان مرکزی در خط تولید، فضا برای کار بسیار دارد.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران