Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@13:51:19 GMT

‌ ایران به تکنولوژی ساخت قایق‌های پرسرعت دست یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۵۶۳۰

‌ ایران به تکنولوژی ساخت قایق‌های پرسرعت دست یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۲۸ بهمن) در همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی با بیان اینکه وقتی به دریا رسیدیم از توسعه غافل شدیم و توسعه دریامحور متوقف شد گفت: این در حالی است که ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی داریم که باید این توسعه در همه مرزهای دریایی شمالی و جنوبی ادامه یابد.

وی افزود: در صنعت ساخت کشتی سرمایه گذاری کردیم ولی کمک نکردیم تا این صنعت رشد و پیشرفت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید تلاش می‌کردیم سهمی از بازار بگیریم ولی بازار خودمان را به دیگران دادیم. هر چند که شرایط تحریم همواره برای ما فرصت بوده و نتوانست پیشرفت ما را متوقف کند تا دشمنان به هدف خود برسند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری در دنیا نتوانسته در بخش تولید قایق‌های پرسرعت حتی قایق‌های ورزشی برسد، افزود: شناورهایی که سپاه به عنوان قایق‌های پرسرعت تولید کرده حتی از شناورهای پرسرعت ورزشی نیز پیشرفته‌تر هستند.

اسلامی به اعطای تسهیلات ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی به بخش صنایع تولید شناور اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم صنایع دریایی قراردادهای این تسهیلات را هر چه سریع‌تر محقق کند.

وزیر راه لزوم توسعه گردشگری دریایی در شمال و جنوب را یادآور شد و گفت: این اتفاق سبب می‌شود تا مردم از سفر دریایی در داخل بهره مند شوند نه اینکه به کشورهای دیگر بروند تا آن را تجربه کنند. بنابراین باید جذابیت‌هایی برای صاحبان شناور مسافری ایجاد شود. ما نیز دستیابی به این جذابیت‌ها را در وزارت راه دنبال می‌کنیم تا صاحبان شناورهای مسافری و تفریحی اقدام به واردات این نوع شناورها کنند.

به گفته اسلامی بندر نوشهر در شمال و بنادر بوشهر و شهید باهنر در جنوب، بنادر مناسبی برای ایجاد بنادر گردشگری و مسافری هستند.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری قراردادهای سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای حصول نتیجه افزود: ما در سال ۶۰۰ میلیون تن بار در جاده و ریل جابجا می‌کنیم. در بنادر نیز در شرایط فعلی ۱۵۰ میلیون تن بار جابجا شده است که نشان دهنده ظرفیت بالای کشور در بخش حمل بار است و می‌توانیم توسعه را از طریق سرمایه گذاری در پس کرانه بنادر کوچک و ایجاد ارزش افزوده در بنادر به دست بیاوریم.

وزیر راه سهم ترانزیت کشور را در حال حاضر ۱۰ میلیون تن دانست و گفت: این شاخص باید در سال به ۵۰ میلیون تن برسد.

اسلامی سرمایه گذاری سازمان بنادر در تجهیز و کیفیت بخشی بنادر کشور را در سال‌های اخیر مناسب ارزیابی و تصریح کرد: ۳۲ درصد گردش مالی سازمان بنادر صرف توسعه بنادر کشور شده است.

کد خبر 4855446 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی قایق کشتی سازی فراساحل ویروس کرونا بانک مرکزی ایران بورس قیمت دلار قیمت نفت نظام بانکی وزارت جهاد کشاورزی مالیات ایالات متحده آمریکا نفت خام وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت عبدالناصر همتی قیمت یورو سرمایه گذاری سازمان بنادر بنادر کشور میلیون تن وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد

نماینده ولی‌فقیه در همدان با بیان اینکه وعده صادق در طولانی مدت سبب بهبود اوضاع اقتصادی می‌شود، گفت: وعده صادق نه تنها توانایی نظامی کشور که قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله جبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی استان همدان، با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: امروز فرصتی است تا از رشادت‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح کشور تقدیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات "وعده صادق" غروری مقدس و انسجامی ملی را در کشور ایجاد کرد، گفت:  این عملیات از جنبه‌های مختلف قابل تحلیل است و شاید این عملیات در طولانی مدت بتواند از نظر اقتصادی هم در کشور اثر گذار باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وعده صادق تاکیدی بر قدرت جوانان این آب و خاک بود افزود: فارغ از دیدگاه‌ها و نظرات در مباحث مختلف همه مردم از این عملیات مقتدر، حس غرور مقدس دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه این عملیات غرورآفرین ، بیان کرد: وعده صادق نه تنها توانایی نظامی کشور که قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه دشمن از این عملیات مات و مبهوت شده بیان کرد: برای دشمن سوال است، کشوری که 45 سال در اوج تحریم قرار دارد، چگونه به این قدرت و عظمت دست یافته است.

وی عنوان کرد: دشمن برای ضربه زدن به این کشور از هر فرصتی استفاده می‌کند و برای ضربه زدن به این قدرت علمی و اندیشه برتر، قطعا تحلیل و پژوهش دارد و ساکت نمی‌ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملی‌پوش کایاک ایران به فینال قهرمانی آسیا رسید
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • وعده صادق قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • وقتی اعداد سخن می گویند؛ چرا نام ایران در لیست بزرگترین بنادر جهان وجود ندارد؟!