Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@19:27:08 GMT

قلب ژاوی هرناندس تقدیم به بازیکنان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۵۶۶۲

قلب ژاوی هرناندس تقدیم به بازیکنان ایرانی

سرمربی اسپانیایی و جوان السد در کنفرانس خبری قبل از بازی با سپاهان، تمجید ویژه ای از روحیه و انگیزه بازیکنان ایرانی به عمل آورد.

 

به گزارش "ورزش سه"، دست سرنوشت ژاوی هرناندس را در دوحه نگه داشته. این انتخاب خود خواسته مردی است که می توانست به جای کیکه ستین سرمربی تیم بارسلونا باشد اما تجربه اندوزی در آسیا را به حضور در یکی از مهم ترین پست های سرمربیگری در فوتبال جهان ترجیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاوی با پولو شرت مشکی منقش به آرم باشگاه السد کنار مترجم و مدیر رسانه ای تیم السد نشسته و درباره بازی دشوار فردا مقابل سپاهان صحبت می کند. حرف او همان صحبت هایی است که مربیان به صورت عمومی درباره مسابقات آینده شان به زبان می آورند؛ نکاتی درباره دشواری های مسابقه و اهمیت تمرکز و کسب پیروزی در بازی خانگی. او همچنین از بهبود وضعیت تیمش به نسبت شروع فصل و پیشرفت بازیکنانش در رقابت های آتی صحبت می کند.

 

از زمان حضور ژاوی در قطر این چهارمین لیگ قهرمانانی است که او در آن مشارکت دارد. در سال اول او بعد از کسب عنوان سومی السد در لیگ ستارگان قطر، برای بازی پلی آف آسیایی به تهران آمد اما مقابل استقلال در ضربات پنالتی حذف شد. اما در روزی که مهدی رحمتی برنده دوئل رودررو با ژاوی در آن بازی پلی آف، سه گل از پاختاکور دریافت کرده، ژاوی هرناندس آماده دومین تجربه مربیگری در این رقابت ها است. در این سال ها او با تیم السد به عنوان بازیکن 8 بار مقابل تیم های ایرانی قرار گرفته است؛ 6 بازی با پرسپولیس در مسابقات مقدماتی و نیمه نهایی و 2 بازی مقابل استقلال در تهران و دوحه که با درخشش او منجر به صعود السد به دور بعدی بازی ها شد.


او حالا لباس سرمربیگری را بر تن کرده و در حالی که شاید غیبتش در خط هافبک تیم السد جبران شدنی نباشد، سعی می کند از بیرون زمین بازیکنانش را به سمت موفقیت راهنمایی کند. او چهره قابل احترام و محبوب در فوتبال قطر است و با وجود همبازی بودن با اکثر بازیکنان تیم السد، ستاره های این تیم احترام زیادی به وی می گذارند.

 

اما نکته مهم نشست مطبوعاتی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و برنده دو جام ملتها و یک جام جهانی، زمانی بود که او درباره بازیکنان ایرانی صحبت کرد. وقتی از او درباره تجربیاتش در دیدار مقابل تیم های ایرانی سوال کردیم، دست خود را روی قلبش گذاشت و گفت: «بازیکنان ایران با قلبشان بازی می کنند.» و سپس به سختی بازی مقابل آنها اشاره کرد و گفت: «آنها هم بازیکنان خوبی هستند و هم با احساس فوق العاده ای در یک بازی به میدان می روند و این تفاوتی است که بازی کردن با آنها برای تیم های مقابل دارد. بازی با تیم های ایرانی بسیار فیزیکی و سخت است و این تیم ها همیشه کار را برای حریفشان سخت می کنند. به همین دلیل من به بازیکنانم گفته ام فردا چه مسابقه سختی در انتظارشان خواهد بود. جدا از بازی با تمام وجود، کیفیت بالای فوتبالیست های ایرانی هم کار را برای ما سخت می کند.»

 

 ژاوی تمجید ویژه ای از سپاهان انجام داد و ضمن تاکید بر قوی بودن این تیم در فاز دفاعی و تهاجمی، نام کی روش استنلی را هم به عنوان ستاره این تیم به زبان آورد. کاپیتان سابق بارسا اشاره کرد که هدف تیمش در بازی فردا 3 امتیاز خواهد بود اما رسیدن به این مهم خیلی خیلی سخت است. هرناندس نهایتا این صحبت های امیدوارانه خود درباره پیروزی و نتیجه گیری در بازی فردا را با کلمه عربی «انشاالله» خاتمه داد.

 

 

این سرمربی اسپانیایی که قبلا مرتضی پور علی گنجی را نیز به عنوان هم تیمی در السد داشته، کاملا به خصوصیات ایرانی ها آشناست و امیدوار است با همین شناخت، تیمش اولین برد در این تورنمنت را کسب کند. اگرچه تیم قلعه نویی نیز بعد از پیروزی چهار بر صفر برابر العین، کاملا آماده و با آنالیز صد درصدی مقابل حریف قطری قرار خواهد گرفت.

 

ژاوی قبل از اینکه میز کنفرانس را ترک کند، درباره احتمالاتی که از بازی فردا و آینده در سر می پروراند، گفت: گروه بسیار سختی داریم. اساسا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خیلی خیلی سخت تر از چیزی است که از بیرون درباره اش فکر می کنند. تیم های عربستانی، اماراتی، ایرانی. اما ما 2 بار تا پای فینال این مسابقات صعود کرده ایم و کسی چه می داند، شاید امسال سالی باشد که حتی به فینال برسیم و قهرمان شویم. من فعلا به بازی فردا فکر می کنم اما در ذهنم دنبال یک عنوان بزرگ برای السد و فوتبال قطر هستم.

 

جالب است بدانید ژاوی در نشست مطبوعاتی امروز، دفاع چپ ذخیره عبدالکریم حسن و بازیکن شماره 66 تیم را به نشست دعوت کرده بود تا به این بازیکن جانشین یکی از مهم ترین ستاره های تیمش که به دلیل محرومیت در بازی فردا حضور ندارد، روحیه بدهد. این یعنی حواس او به همه چیز هست و طبعا اولین رویارویی ژاویِ مربی با فوتبال ایران نبرد ساده ای نخواهد بود.

قطر السد ژاوی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: قطر السد ژاوی بازیکنان ایرانی تیم های ایرانی ژاوی هرناندس بازی فردا تیم السد تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود

رحیم یوسفی درباره آخرین وضعیت پرسپولیس پس از پیروزی پرگل در آبادان مقابل صنعت نفت اظهار داشت: آن چیزی که از پرسپولیس در بازی مقابل صنعت نفت دیدیم همان چیزی بود که انتظار داشتیم و سرخپوشان همانند هفته‌های گذشته بازی هجومی و رو به جلویی را انجام دادند و خیلی زود هم به گل رسیدند تا در ادامه بازی با خیال راحت‌تری بازی کنند. ویژگی بازی‌های پرسپولیس در نیم‌فصل دوم این است که بازیکنان خیلی خوب و به نوعی چشم‌بسته همدیگر را در زمین پیدا می‌کنند و شناخت خوبی از هم پیدا کردند، پرسپولیس در حال حاضر در اوج آمادگی قرار دارد.

وی ادامه داد: صنعت نفت یک تیم ریشه‌دار و باسابقه است، اما با تمام احترامی که برای این تیم قائلم، باید بگویم آن‌ها مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشتند و شاگردان اوسمار توانستند یک پیروزی پرگل و مهم را کسب کنند. به عقیده من پرسپولیس اگر در نیم‌فصل اول هم چنین شرایطی داشت و نقاط ضعف تیم برطرف شده بود، الان با اختلاف در صدر قرار داشت. خوشبختانه کادر فنی و بازیکنان الان در بهترین شرایط روحی و روانی قرار دارند و از همه مهم‌تر انگیزه بالایی برای موفقیت و قهرمانی دارند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: تیم اوسمار آنقدر زیبا بازی می‌کند که همه هواداران این تیم و پیشکسوتان از نوع بازی پرسپولیس لذت می‌برند. در نیم‌فصل دوم ما شاهد یک بازی تک‌ضرب و هجومی بودیم و هیچ حرکت اضافه‌ای را از بازیکنان در زمین نمی‌بینیم. بازیکنانی مانند ترابی، ارونوف، عالیشاه، اسماعیلی‌فر و عبدالکریم حسن توانایی این را دارند که با عبور از بازیکنان مقابل خود تیم را جلو بکشند و حفظ توپ آن‌ها باعث می‌شود تا حریفان پرسپولیس با تمام نفرات به سمت دروازه این تیم نزدیک نشوند.

یوسفی در پایان درباره رقابت نزدیک پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی گفت: با توجه به شرایطی که تیم اوسمار دارد به نظر من تا پایان لیگ تیمی جلودار پرسپولیس نخواهد بود. سرخپوشان اگر سپاهان را شکست دهند قطعاً قهرمان خواهند شد. پرسپولیس فقط باید به فکر بازی‌های خود تا هفته پایانی باشد و کاری به نتایج استقلال نداشته باشد. شاگردان اوسمار باید تمرکزشان روی بازی باقیمانده باشد. آن‌ها در کنار بازی‌های زیبا و هجومی که انجام می‌دهند، در شش بازی پایانی پیروز باشند، قهرمان می‌شوند.

دیگر خبرها

  • چرا باید برای کارلو آنچلوتی احترام قائل شویم؟
  • پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • تجربه‌ای متفاوت با صندلی گیمینگ ایرانی
  • محمدامین حزباوی در آستانه فتح فوتبال قطر/ فصل درخشان مدافع ایرانی
  • رویای پدیده 17 ساله بارسا تعبیر شد
  • ستاره استقلال و تقدیم گل به همسر (عکس)
  • الکلاسیکو؛ نبردی برای تعیین قهرمان لالیگا
  • دفاع شمسایی از بازی تیم مقابل بحرین!
  • کاسورلا: مربیگری، ژاوی را عوض کرده است/ او داد هم نمی‌زد!
  • ترکیب بارسلونا مقابل رئال مادرید؛ بازی بزرگ ژاوی برای اعاده حیثیت