Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اسکوچیچ که الزام دعوت به تیم ملی را منتهی به یک لیست نکرده و شانس را برای همه قائل شده بود این مساله را درخصوص بازیکنان ایرانی خارج از لیگ ایران هم قائل شد. موضوعی که در گفته هایش آن را منتهی به لژیونرهای اسم و رسم دار نکرد تا بقیه بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا و دیگر لیگ‌های خارجی هم از این شانس برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر نگاهی به عملکرد لژیونرهای کشورمان انداختیم که شانس دعوت شدن به تیم ملی را دارند. 

لیگ پرتغال 

در لیگ پرتغال در حال حاضر سه بازیکن ایرانی مشغول به فعالیت هستند که همه این بازیکنان در ادوار گذشته تیم ملی شانس حضور در اردوها و حتی جام جهانی را داشته اند. شاخص ترین این نفرات مهدی طارمی است که تا به اینجای کار در تیم ریوه آ در سه جام در لیگ پرتغال 24 بازی انجام داده که ماحصل آن به ثمر رساندن 10 گل و 5 پاس گل بوده است تا همچنان یکی از بهترین‌های ایران به شمار آید. مهرداد محمدی هم بعد جدایی از سپاهان و رفتن به این لیگ عملکرد خوبی داشته و در 20 بازی در لیگ پرتغال توانسته 7 گل و 8 پاس گل برای خودش به ثبت برساند که همچنان بعد از ویلموتس در زمان اسکوچیچ هم یکی از شانس‌های دعوت به تیم ملی باشد. امیر عابدزاده هم به عنوان دروازه بان تیم ماریتیمو تا به اینجای فصل برای این تیم 15 بار درون دروازه ایستاده و با خوردن 17 گل و ثبت 5 کلین شیت همچنان یکی از شانس‌های دعوت به تیم ملی بابت قرار گرفتن درون دروازه تیم اسکوچیچ باشد. 

لیگ بلژیک 

پرترافیک ترین لیگ اروپایی بابت حضور بازیکنان ایرانی لیگ بلژیک است که 6 بازیکن ما در حال حاضر در این تیم مشغول به فعالیت هستند. گل سرسبد بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ این کشور در حال حاضر کاوه رضایی است که  با 23 بازی توانسته 13 گل در لیگ برتر و جام حذفی به ثمر برساند و 4 پاس گل هم برای هم تیمی‌های خود بسازد. اوج درخشش کاوه بعد از بازگشت او به شارلوا بود که برخلاف حضور یک نیم فصله اش در بروژ روزهای بسیار رویایی را در لیگ بلژیک تجربه می‌کند تا با این شرایط شانس بالایی برای دعوت به تیم ملی داشته باشد. دیگر قدیمی این لیگ را باید میلاد محمدی دانست. مدافع چپ تیم ملی که جام جهانی را هم تجربه کرده در این فصل با خنت بلژیک 20 بازی را پشت سر گذاشته که حاصل آن 2 پاس گل و یک گل بوده است. در این لیگ علی قلی زاده هم عملکرد خوبی داشته است و این بازیکن در 21 بازی برای شارلوا 4 گل به ثمر رسانده و 6 پاس گل هم داشته است. امید ابراهیمی هم دیگر بازیکن ایرانی شاغل در لیگ بلژیک است که بعد جدایی از لیگ ستارگان قطر این روزها در یوپن در فوتبال این کشور مشغول به کار است. این هافبک تیم ملی 18 بازی برای این تیم در لیگ برتر و جام حذفی انجام داده و موفق به گلزنی نشده است اما به نظر می‌رسد او همچنان یکی از پا ثابت‌های تیم ملی در زمان اسکوچیچ هم باشد. سعید عزت اللهی و یونس دلفی هم دیگر بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ بلژیک هستند که عملکرد آنها به خصوص دلفی زیاد دلچسب نیست. عزت اللهی 3 بازی برای یوپن بازی کرده که حاصل آن گل یا پاس گلی به همراه نداشته است. دلفی هم که تا به اینجای فصل برای شارلوا نتوانسته بازی کند تا روند افولی این بازیکن همچنان ادامه داشته باشد.  

لیگ آذربایجان 

بعد از لیگ بلژیک یکی دیگر از پراترافیک ترین لیگ‌های اروپایی که بازیکنان ایرانی در آن توپ می‌زنند، لیگ کشور آذربایجان است. لیگی که در حال حاضر سه بازیکن ایرانی در آن مشغول به کار هستند و اسکوچیچ هم از زیرنظر داشتن این لیگ و بازیکنان ایرانی شاغل در آن برای حضور در تیم ملی حرف به میان آورد. بارزترین بازیکن ایرانی حاضر در لیگ آذربایجان که دومین فصل حضورش را در فوتبال این کشور تجربه می‌کند پیمان بابایی است که در 18 بازی و در دقایقی که حضور داشته توانسته 6 گل به ثمر برساند و 3 پاس گل هم برای همبازیان خود بسازد و هم اکنون با بودن در صدر جدول گلزنان فوتبال این کشور، در کورس آقای گلی این کشور به تلاش خودش ادامه می‌دهد. مهدی شریفی هم همبازی پیمان بابایی دیگر بازیکن ایرانی حاضر در این لیگ است که بعد جدایی از پرسپولیس به آذربایجان رفت و هم اکنون شرایط خوبی را در سومقاییت آذربایجان تجربه می‌کند. شریفی تا به حال 16 بازی برای سومقاییت در لیگ و جام حذفی آذربایجان انجام داده که ماحصل آن به ثمر رسیدن 5 گل بوده است. به تازگی هم سامان نریمان جهان از ماشین سازی جدا و در نیم فصل دوم به نفتچی آذربایجان پیوست. این بازیکن که با یک گل زده به آذربایجان رفت تاکنون 2 بازی برای نفتچی این کشور انجام داده که ماحصل آن یک پاس گل بوده است. 

لیگ ستارگان قطر 

روزهای پرفروغ فوتبالیست‌های ایرانی در لیگ ستارگان قطر به نوعی تمام شده به نظر می‌رسد و حالا حضور در قاره سبز و فوتبال اروپا بیش از پیش بازار گرم تری دارد. هم اکنون در لیگ ستارگان قطر سه بازیکن ملی پوش و باتجربه را ایران به خود می‌بیند که به نظر می‌رسد همچنان از ستون‌های اصلی این تیم در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی باشند. مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ملی پوش کشورمان از یوپن بلژیک به العربی قطر رفت و حالا با این تیم کار را پیش می‌برد. این بازیکن 8 بازی برای العربی انجام داده که در جریان این بازی‌ها توانسته یک پاس گل در کارنامه خود ثبت کند. دیگر بازیکن ملی پوش کشورمان در قطر کریم انصاری فرد است که با السیلیه تاکنون 8 بازی در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان اروپا انجام داده است که با نزدن پنالتی مقابل مهدی رحمتی اسباب صعود شهرخودرو به مرحله گروهی این مسابقات را فراهم کرد. کریم انصاری فرد هم که به نظر می‌رسد یکی از دعوت شده‌ها باید او را به حساب بیاوریم 4 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. رامین رضائیان هم مدافع راست گلزن تیم ملی با 8 بازی در لیگ ستارگان قطر 3 گل توانسته برای الشحانیه وارد دروازه رقبا کند. 

لیگ روسیه 

تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ روسیه سردار آزمون است که سال‌ها همه به خاطر درخشش این بازیکن در این تورنمنت چشم انتظار حضور او در لیگ‌های اسم و رسم دار اروپا هستند. سردار امسال با زنیت  26 بازی در چهار جام حضور داشته که حاصل آن به ثمر رساندن 9 گل و 5 پاس گل بوده است. سردار که با آمدن اسکوچیچ یک اظهارنظر جنجالی داشت و گفته می‌شد در لیست سیاه این مربی قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد همچنان یکی از گزینه‌های اصلی دعوت به تیم ملی باشد. 

لیگ برتر انگلیس 

بعد روزهای برزخی در لیگ انگلیس با برایتون به ثمر رساندن یک سوپرگل همه چیز را به نفع علیرضا جهانبخش برگرداند تا گل او به عنوان بهترین گل ماه هم به حساب آید. علیرضا که در این چند سال اخیر یکی از پای ثابت‌های تیم ملی به شمار می‌آید در 8 بازی برای برایتون در این فصل در لیگ برتر، جام‌های اتحادیه و حذفی 2 گل توانسته به ثمر برساند. باید دید بعد رهایی از این فشارها جهانبخش برای بهتر کردن روند خود و حضور در تیم اسکوچیچ چه برنامه‌ای دارد. 

لیگ اوکراین 

دیگر لیگ اروپایی که یک نماینده از کشورمان را به عنوان فوتبالیست به خودش دیده، کشور اوکراین است که شهاب زاهدی، مهاجم سابق پرسپولیس در آن حضور دارد. شهاب که با آمدن سرمربی جدید المپیک دونتسک شانس بازی بیشتری پیدا کرده و در اردوی ترکیه این تیم اوکراینی هم توانسته حسابی گلزنی کند در 12 بازی که فرصت به میدان رفتن به صورت کامل یا نصف و نیمه پیدا کرده توانسته سه گل به ثمر برساند. به نظر می‌رسد با روند خوب گلزنی که زاهدی در اردوی ترکیه المپیک از خودش نشان داد و توانست در 9 بازی 7 گل به ثمر برساند نیم فصل دوم روزهای خوبی را بتواند در این تیم اوکراینی تجربه تا شانس خوبی برای رسیدن به تیم اسکوچیچ داشته باشد. 

لیگ ترکیه 

در دیگر لیگ اروپایی که بازیکنان ایرانی حضور دارند، سوپرلیگ ترکیه است که دو بازیکن ایرانی هم اکنون در آن مشغول به کار هستند. بارزترین این بازیکنان مجید حسینی،مدافع ملی پوش کشورمان است که هم اکنون در ترابزون ترکیه مشغول به کار بوده و 24 بازی برای این تیم مطرح ترکیه‌ای انجام داده است. حسینی تا به اینجای فصل توانسته یک گل برای ترابزون به عنوان یک مدافع به ثمر برساند. اللهیار صیادمنش هم بعد جدایی از استقلال به نظر می‌رسد نتوانسته روزهای خوبی را در ترکیه تجربه کند و تاکنون 12 بازی برای فنرباغچه (یک بازی) و استانبول اسپور (11 بازی) انجام داده که حاصل آن یک گل برای استانبول اسپور بوده است. مجید حسینی را می‌توان یکی از نفرات مدنظر اسکوچیچ دانست که شانس بالایی برای حضور در تیم ملی دارد و باید دید در مورد صیادمنش که ویلموتس روی آن نظر مثبت داشت، چه برنامه‌ای این مربی کروات خواهد داشت. 

لیگ فرانسه 

یکی از بازیکنان برجسته تیم ملی کشورمان سامان قدوس است که بعد رهایی از محرومیت به کارش با آمینس در لیگ برتر فرانسه ادامه می‌دهد. سامان که این فصل برخلاف لیگ گذشته که 27 بازی انجام داد و 4 گل و 4 پاس گل داشت در این فصل تنها در 5 بازی برای آمینس به میدان رفته و موفق به گلزنی یا دادن پاس گل نشده است. با این حال به احتمال زیاد سامان را می‌توان یکی از بازیکنانی دانست که اسکوچیچ روی حضور او برنامه خواهد داشت تا از توانایی‌های این بازیکن بهره ببرد. 

لیگ هلند 

رضا قوچان نژاد، مهاجم 32 ساله سابق تیم ملی همچنان به کارش در فوتبال اروپا ادامه می‌دهد و با بازگشت به لیگ هلند توانسته برای زووله طی 11 بازی در لیگ برتر و جام حذفی این کشور 6 گل به ثمر برساند. قوچان نژاد که در زمان کی روش از فوتبال ملی خداحافظی کرد باید دید در زمان اسکوچیچ چه برنامه‌ای خواهد داشت. هرچند که به نظر می‌رسد با این شرایط این مهاجم شانس کمتری برای دعوت به تیم ملی داشته باشد و از این نظر دست اسکوچیچ برای نگاه به دیگر نفرات بازتر باشد.  

لیگ کرواسی 

در حال حاضر لیگ کرواسی که حالا یک سرمربی اهل این کشور هدایت تیم ملی را برعهده دارد، یک نماینده از کشورمان را به خود می‌بیند.صادق محرمی که این فصل تجربه حضور در دو تیم لوکومتیوزاگرب و دینامو را به خود دیده در این 11 بازی که این فصل برای این دو تیم انجام داده توانسته تنها یک پاس گل در کارنامه خود به ثبت برساند. باید دید این بازیکن با حضور اسکوچیچ چقدر می‌تواند شانس حضور در تیم ملی را برای خودش کسب کند. 

لیگ نروژ 

سوشا مکانی بعد سه بازی با نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر نوزدهم بازهم به نروژ بازگشت تا دوباره کارش را در تیم میوندالن این کشور ادامه دهد. سوشا به تازگی به این تیم رفته و هنوز آماری از حضورش در چارچوب دروازه میوندالن به ثبت نرسیده است. سوشا که در زمان کی روش سابقه حضور و بازی برای تیم ملی را داشت همچنان به فکر حضور در جمع یوزهای ایرانی است و باید دید کارنامه اش چطور می‌تواند اسکوچیچ را برای دعوت دوباره اش به تیم ملی مجاب کند.

کسری پارسا

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ بازیکنان ایرانی شاغل لیگ برتر و جام حذفی لیگ ستارگان قطر تا به اینجای فصل گل به ثمر برساند فوتبال این کشور زمان اسکوچیچ نظر می رسد ملی پوش کشورمان حضور در تیم ملی دعوت به تیم ملی پاس گل بوده ایرانی حاضر بازیکن ایرانی همچنان یکی ثمر رساندن لیگ پرتغال چه برنامه ای لیگ بلژیک ادامه می دهد بعد جدایی مشغول به کار برای این تیم لیگ اروپایی دیگر بازیکن تیم اسکوچیچ هم اکنون حال حاضر بازی در لیگ اسکوچیچ هم تیم ملی حاصل آن تیم ملی جام جهانی برای دعوت سه بازیکن پاس گل هم یک پاس گل آن به ثمر باید دید دیگر لیگ سه بازی نیم فصل برای هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفال‌منش: جام ملت‌های آسیا محل جدال مربیان و سبک‌هاست

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، شهاب سفال‌منش با بیان اینکه تیم ملی از هر نظر آماده درخشش در آسیاست گفت: تمرکز ما در تیم ملی بر کار حرفه‌ای، آنالیز رویکرد حریفان و ارتقای کیفیت بازیکنان و آماده کردن روحی و جسمی آنها برای کارزار جام ملت‌های آسیاست. اردوهای منظم و پرفشاری برگزار کردیم و شرکت در تورنمنت ویتنام در خلال تعطیلات نوروز به آمادگی هر چه بیشتر تیم کمک کرد.

وی گفت: یکی از وظایف ما در کادر فنی تیم ملی، بررسی دقیق و بی‌طرفانه عملکرد بازیکنان در لیگ بود، بدون تردید لیگ فوتسال ایران با توجه به وجود استعدادهای ناب، فشردگی و نظم برگزاری و حضور مربیان با دانش از لیگ‌های بسیار خوب دنیاست. ما برای انتخاب بازیکنان و دعوت به تیم ملی با آقای شمسایی جلسات متعددی برگزار کردیم و معتقدیم بازیکنانی که در جام ملت‌ها به میدان می‌روند، آماده‌تر ین‌های حال حاضر کشور هستند.

سفال منش در تیم ملی گفت: در کنار طراحی و اجرای تمرینات، کادر فنی بخش زیادی از تمرکزش را روی موضوع ارتقای سطح توانمندی بازیکنان جوان گذاشت، ما به جوان‌ها برای بازی مقابل تیم‌های بزرگی مثل برزیل و روسیه فرصت دادیم. نشستن روی نیمکت در برزیل و جلوی چشم هزاران تماشاگر برای بازیکنی که نخستین گام‌های ملی‌پوش شدن را بر می‌دارد تجربه گرانبهایی است چه رسد به چند دقیقه بازی کردن. حفظ توازن تجربی در یک تیم ورزشی کار دشواری است و بازیکنان جوان باید گام به گام این مسیر را طی کنند که هم اشباع نشوند و هم اگر روز و تجربه عملکردی بدی داشتند دچار فروپاشی نشوند.

وی گفت: به واسطه همکاری مستمری که با AFC در زمینه آموزش فوتسال دارم و تجربه حضور در برنامه‌های توسعه‌ای فوتسال در کشورهای کانادا، لبنان، ویتنام، ترکمنستان و … داشته‌ام، یکی از مهمترین تفاوت‌های فوتسال نسبت به گذشته را ورود مربیان صاحب سبک به قاره می‌دانم، شما ببینید در همین مسابقات جام ملت‌های تایلند چندین مربی با سابقه قهرمانی در جام جهانی و جام باشگاه‌های اروپا حضور دارند، این یعنی باید از تصور کلیشه‌ای پرطرفدار در مورد اینکه در آسیا فقط دو قدرت بزرگ وجود دارد گذر کنیم و با احترام بیشتری نسبت به رقبا اظهارنظر کنیم.

وی با اشاره به تحول در فوتسال نوین گفت: بیش از هر زمان دیگری تیم‌ها در حال رصد عملکرد همدیگر هستند، سرمربی افغانستان برای بررسی حریفان در تورنمنت برزیل به این کشور سفر کرد و بازی‌ها را از نزدیک دید. البته من باور دارم که میان دسترسی به دیتا و تحلیل دیتا باید تفاوت قائل شد. با وجود نرم‌افزارهای مختلف امروز به راحتی می‌شود یک بازی را آنالیز آماری کرد اما تحلیل درست این داده‌ها و انجام واکنش درست در قبال اقدامات حریف بر اساس داده‌های آماری یک دانش دیگر است.

کمک مربی تیم ملی فوتسال گفت: بازیکنان ما از دیدار دو سال پیش در جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن درس‌های خوبی گرفتند که قطعاً انتظار می‌رود در تایلند با نگرشی حرفه‌ای‌تر بازی کنند. باید از پیشکسوتان و منتقدانی که در دو سال گذشته دلسوزانه نظراتشان را بیان کردند تشکر کنم، فوتسال یک ورزش ایستا نیست، در این رشته تاکتیک و سبک‌ها هر روز به روز می‌شوند و نمی‌شود به گذشته درخشان اکتفا کرد، ما برای قهرمانی به تایلند آمده‌ایم و شاید جز معدود تیم‌های ورزشی کشور هستیم که همه از ما فقط قهرمانی می‌خواهند، این یک چالش خوشایند برای ما و بازیکنان است و بی‌صبرانه منتظر شروع تورنمنت هستیم.

کد خبر 6079576

دیگر خبرها

  • حمایت اسطوره آلمانی از کیمیش: خیلی مهمی!
  • حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • نبود یک بازیکن در دربی اصفهان به چشم آمد
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا
  • نخستین مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا با حضور گودرزی
  • جام ملت‌های آسیا محل جدال مربیان و سبک‌هاست
  • سفال‌منش: جام ملت‌های آسیا محل جدال مربیان و سبک‌هاست