Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@13:37:27 GMT

شورای عالی امور مساجد در خراسان شمالی تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۵۹۸۳

شورای عالی امور مساجد در خراسان شمالی تشکیل می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از تشکیل شورای عالی امور مساجد با هدف پشتیبانی از مسائل کلان مرتبط با حوزه مساجد، هیئت امنا و انتصاب روحانیان در مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ " حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی" عصر امروز دوشنبه (۲۸ بهمن) در آیین معارفه قائم مقام جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: مسجد، یکی از حوزه هایی است که با انقلاب رابطه تنگاتنگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مسجد قبل از انقلاب هم پایگاهی برای تبیین سخنان امام راحل و بستری برای گسترش اندیشه های ناب امام خمینی(ره) بوده است، اظهارکرد: قبل از انقلاب مساجد سنگر بود و بعد از انقلاب هم به عنوان یک روش و سبک حاکمیت دینی مورد اهتمام قرار گرفت.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با اشاره به اینکه امور مساجد بعد از انقلاب ساماندهی شد، افزود: مقام معظم رهبری در اجلاسیه نوزدهم نماز در خراسان جنوبی با تبیین جایگاه مسجد، نقش مسجد در حوزه‌های مختلف را بیان کردند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به معرفی "حجت الاسلام معلم" به عنوان قائم مقام جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان از وی به عنوان فردی چابک و فعال فرهنگی نام برد که در حکم قائم مقام ولی در عمل امام است.

 

گفتنی است؛ در این مراسم "حجت‌الاسلام محمد معلم" به‌ عنوان قائم‌مقام جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان معرفی شد که وی جایگزین "حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد" شده است.

 

این مراسم امروز با حضور "حجت‌الاسلام محمد وفایی" مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های سه‌گانه خراسان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز رسیدگی به امور مساجد نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز در مسیرهای ارتباطی تشکیل شد

ایرج حسن پور  اظهار کرد: طرح نظارت بر خدمات سفرهای نوروزی در قالب نظارت بر مساجد، نمازخانه‌ها، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، فروشگاه‌ها، تاسیسات خدماتی و مراکز امداد خودرو به صورت محسوس و نامحسوس و با هدف نظارت بر نصب قیمت کالا، تاریخ اعتبار مصرف کالا و برخورد با گران‌ فروشی در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان از طریق انجام‌ گشت‌های مشترک نظارتی با حضور نمایندگان اداره کل صمت استان، اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حال انجام است.

وی افزود: در اجرای طرح نظارتی مذکور در ۶ فروردین ماه، برای ۹ واحد صنفی به علت عدم نصب قیمت برکالا، نداشتن نرخنامه معتبر و فروش کالای تاریخ مصرف گذشته پرونده‌های تخلف تشکیل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی گفت: گشت‌های مشترک نظارتی در تمامی مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

حسن پور اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی مانند احتکار، گران‌فروشی و عدم درج قیمت برکالا مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آیین شب قدر در ۶۸ نقطه از خراسان شمالی برگزار می‌شود 
  • اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز در مسیرهای ارتباطی تشکیل شد
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود