Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@20:32:20 GMT

اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۶۰۵۳

اتحادیه اروپا روز دوشنبه 8 فرد و دو نهاد سوری را به لیست تحریم‌های اعمالی علیه سوریه اضافه کرد.

اخبار بین الملل- اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: «پارلمان اتحادیه اروپا امروز 8 بازرگان برجسته و دو نهاد مرتبط با بازرگانان نظام سوریه و حامیانش را در لیست تحریم‌ها قرار داد.»

تحریم‌های جدید، انسداد دارایی‌های بانک مرکزی سوریه در اروپا و علاوه بر آن تحریم نفتی و محدودیت‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری در سوریه را نیز شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحریم‌ها همزمان با شکست گسترده تروریست‌ها در ادلب و حلب و پیشروی سریع ارتش سوریه در این مناطق صورت می‌گیرد.

بر همین اساس، ارتش سوریه دیروز (یکشنبه) و پس از آنکه کنترل آخرین پایگاه‌های تروریست‌ها در منطقه «صالات اللیرمون» در شمال حلب را به‌دست گرفت توانست امنیت را به طور کامل به شهر حلب بازگرداند.

همراه با پیشروی بسیار سریع نیروهای دولت سوریه در دو هفته گذشته، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته است که ارتش سوریه باید تا آخر ماه میلادی جاری، از مناطقی که آزاد کرده خارج شود و بار دیگر آن‌ها را به دست تروریست‌ها بسپارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا ارتش سوریه سوریه تحریم اتحادیه اروپا ارتش سوریه تروریست ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه

به گزارش جماران، رویترز در گزارشی با استناد به اطلاعاتی که از منابع نزدیک به اتحادیه اروپا دریافت کرده از تصمیم بروکسل برای وضع تحریم‌های تازه علیه روسیه خبر داده است.

بنا به این گزارش، هدف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو، برخی نفتکش‌ها و نیز کشتی‌هایی است که کمک‌های تسلیحاتی کره‌شمالی برای روسیه را حمل می‌کنند.

کشتی‌های حامل تجهیزات نظامی کره شمالی به روسیه از این پس هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

کشورهای غربی کره شمالی را متهم کرده‌اند که با ارسال سلاح و مهمات به روسیه، به تقویت ماشین جنگی این کشور علیه اوکراین کمک می‌کند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا قصد دارد در بسته جدید مجازات‌های اقتصادی علیه مسکو، نفتکش‌هایی که نفت روسیه را خارج از محدوده قیمت تعیین‌شده توسط گروه ۷ جابجا می‌کنند، تحت تحریم قرار دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن چهاردهمین بسته تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل تهاجم نظامی ارتش روسیه به اوکراین است.

به گزارش رویترز، جنگ در اوکراین به رغم آنکه کی‌یف به شدت نیازمند سلاح و مهمات برای مقابله با تهاجم ارتش روسیه است به نوعی گره‌ خورده و هیچ یک از طرفین قادر به کسب دستاوردهای قابل توجه در زمینه پیش‌روی نظامی و تصرف سرزمین‌های بیشتر نیستند.

از سوی دیگر، قدرت‌های غربی همواره از کمک‌های تسلیحاتی کره‌شمالی به روسیه ابراز نگرانی کرده و می گویند که پیونگ‌یانگ موشک‌های بالستیک و مهمات در اختیار مسکو قرار می‌دهد.

آمریکا در ماه فوریه اعلام کرد که کره شمالی از سپتامبر به این سو بیش از ۱۰ هزار کانتینر مهمات و تجهیزات مرتبط را تحویل روس‌ها داده است.

کمیسیون اروپا همچنین به دنبال اعمال تحریم علیه نفتکش‌های به اصطلاح «ناوگان سایه» است که نفت روسیه را خارج از محدوده قیمت گذاری گروه ۷ جابجا می‌کنند.

رویترز در ادامه به سندی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا در انتظار دست کم ۴۰ شرکت روسیه و یا تحت مالکیت افرادی در کشورهای ثالث است.

بدین ترتیب، شرکت‌های روسی تامین کننده تجهیزات برای ارتش روسیه و شرکت‌های کشورهای ثالث که به روسیه قطعات الکترونیکی، نیمه هادی‌ها و تراشه‌های قابل استفاده در بخش نظامی فروخته‌اند، مشمول تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

این سند نشان می‌دهد که شرکت‌های غیر روسی مشمول تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا، اغلب در امارات عربی متحده، قرقیزستان، ترکیه و چین مستقر هستند.

این شرکت‌ها بنا به آنچه منابع آگاه در اختیار رویترز قرار داده‌اند تجهیزات ساخت اتحادیه اروپا و ایالات متحده را به روسیه فروخته‌اند.

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپا طی این هفته به صورت غیررسمی با کشورهای عضو در حال مذاکره است تا پیش از ارائه پیشنهاد خود به شورای اروپا برای بحث و بررسی در خصوص تحریم‌های تازه علیه روسیه، نظر آن‌ها را جلب کند.

خبرگزاری رویترز در انتهای گزارش خود یادآور می‌شود که کمیسیون اروپا تاکنون از اظهار نظر در خصوص تحریم‌های جدید پیشنهادی علیه روسیه خودداری کرده است.

 

روسیه: اوکراین سامانه موشکی جدید آمریکایی بگیرد، «منطقه حائل» را گسترش می‌دهیم

 

به گزارش یو رونیوز، کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد، اگر کی‌یف سامانه‌های موشکی پیشرفته هدایت شونده موسوم به ATACM را از ایالات متحده تحویل بگیرد، روسیه نیروهای اوکراینی را بیشتر به عقب خواهد راند تا آنچه را که «منطقه حائل» می‌خواند، گسترش دهد.

کاخ سفید اکتبر گذشته اعلام کرده بود که نوعی از سامانه‌های موشکی پیشرفته هدایت‌شونده را در اختیار کی‌یف قرار داده که می‌تواند اهدافی را تا ۱۶۵ کیلومتری مورد هدف قرار دهد. 

اما بسته جدیدی که پس از تصویب لایجه کمک‌ها به این کشور در کنگره، آماده تحویل به اوکراین است شامل یک سیستم پیشرفته‌تر خواهد بود که بیش از ۳۰۰ کیلومتر برد دارد. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور سامانه موشکی پیشرفته دوربرد را دریافت خواهد کرد و برای این منظور از واشنگتن ممنون است. 

 دریافت چنین سامانه‌ای امکان هدف قرار دادن نقاطی در اعماق بیشتر روسیه و همچنین در شبه جزیره کریمه را افزایش خواهد داد. 

این سامانه جدید ATACMS (سیستم‌های موشکی تاکتیکی ارتش) بر روی کامیون‌ها نصب می‌شوند و موشک آن می‌تواند با سرعت ۳ ماخ حرکت کند که بسیار سریع‌تر از موشک‌های کروز بریتانیایی و فرانسوی است که در حال حاضر در زرادخانه اوکراین استفاده می‌شوند. یک ماخ برابر است با سرعت ۱۲۲۵ کیلومتر در ساعت که آن را سرعت صوت یا Sonic speed می‌نامند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره این اقدام گفت که روسیه پیشتر هم مواضع خود را در این زمینه مطرح کرده و چیزی در این خصوص تغییر نخواهد کرد. 

کرملین ماه گذشته اعلام کرده بود که تنها راه محافظت از خاک روسیه در برابر حملات اوکراین (که به گفته روس‌ها شامل چهار منطقه‌ای است که مسکو از اوکراین به خاک خود ضمیمه کرده) ایجاد یک «منطقه حائل» است تا این محدوده خارج از برد آتش اوکراین باشد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، سال گذشته گفته بود که نیروهای روسیه با تلاش برای دور راندن نیروهای اوکراین از مرزهای خود، به تحویل سلاح های غربی دوربرد به کی‌یف پاسخ خواهند داد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده که تحویل این تسلیحات که به احتمال زیاد زمان آن علنی نخواهد شد، مشروط بر این است که اوکراین از این سامانه سیستم‌های موشکی برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده نکند. 

دو مقام آمریکایی روز سه‌شنبه به رویترز گفتند که ایالات متحده در حال آماده‌سازی بسته کمک نظامی یک میلیارد دلاری برای اوکراین است. این بسته نخستین کمک نظامی به اوکراین از لایحه جدیدی است که به تصویب مجلس نمایندگان و سنای آمریکا رسیده و پس از امضای جو بایدن به قانون تبدیل خواهد شد.


 

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران