Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا در قاره آفریقا پس از سال ۲۰۰۵ میلادی امروز (دوشنبه) با مشارکت نیروهای مسلح ۳۴ کشور در موریتانی واقع در غرب قاره آفریقا آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این رزمایش موسوم به «فلینتلوک ۲۰۲۰» با حضور بیش از یکهزار و ۶۰۰ نظامی از ۳۴ کشور غربی، آفریقایی و عربی در شهر «اطار» واقع در ۴۳۰ کیلومتری شمال «نواکشوت» پایتخت موریتانی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فلینتلوک ۲۰۲۰» بزرگترین رزمایش نظامی سالیانه نیروهای عملیات ویژه فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در قاره آفریقا پس از سال ۲۰۰۵ میلادی به حساب می آید.

وزیر دفاع موریتانی نیز در مراسم آغازین این رزمایش اعلام کرد که مقابله با افراطی گری و اقدامات بی ثبات کننده و نیز تبادل تجارب میان نیروهای مسلح کشورهای مختلف اولویت اصلی این رزمایش است.

ژنرال «داکفین اندرسون» فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در قاره آفریقا نیز در سخنانی اعلام کرد که رزمایش «فلینتلوک ۲۰۲۰» تنها یک تمرین نظامی نیست بلکه فرصتی است تا نیروهای مسلح کشورهای مختلف با یکدیگر بیشتر آشنا شده و تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

وی که کشورش از بسیاری از گروه های تروریستی در نقاط مختلف جهان حمایت می کند و در بسیاری از ناامنی ها دست دارد، افزود که تروریست ها تهدیدی برای کل جهان هستند و باید برای مقابله با خطرهای احتمالی، اقدامات و همکاری های مشترک نظامی را گسترش داد.

در این رزمایش کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، کانادا و کشورهای آفریقایی مانند سنگال، موریتانی، مالی، ساحل عاج، کامرون و مغرب حضور دارند.

رزمایش «فلینتلوک ۲۰۲۰» قرار است روز ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ (۹ اسفند) به فعالیت خود پایان دهد.

موریتانی پیشتر هم میزبان چند رزمایش نظامی به فرماندهی آمریکا بوده و آخرین آن فوریه ۲۰۱۹ در این کشور غرب آفریقا برگزار شد.

رزمایش های آمریکا در غرب آفریقا در حالی برگزار می شود که واشنگتن چندی قبل طرح اولیه‌ای را برای تنظیم و آرایش مجدد حضور نظامی خود در آفریقا و کاهش نیروهای رزمی در منطقه ساحل در غرب آفریقا را اعلام کرد.

ساحل، منطقه ای در شمال قاره آفریقا است که از اقیانوس اطلس از سمت غرب تا دریای سرخ در شرق کشیده شده است و شامل کشورهایی مانند موریتانی، چاد، مالی، نیجر و بورکینافاسو می شود.

آمریکا در حدود ۶ هزار نیروی نظامی در سرتاسر آفریقا دارد که شامل ۸۰۰ نظامی در غرب آفریقا، ۵۰۰ نیروی ویژه در سومالی و شمار نامشخصی در یک پایگاه هوایی در نیجر می‌شوند.

فرانسه نیز به تازگی اعلام کرده است که حضور نیروهای نظامی خود را در منطقه ساحل به بیش از ۵ هزار نفر افزایش می‌دهد و مسلح کردن پهپادهای خود در منطقه را هم شروع کرده است. در همین حال مقامات فرانسه از آمریکا خواسته‌اند که حضور نظامی خود در آفریقا را کاهش ندهد.

لینک کوتاه: asriran.com/002zoe

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رزمایش نظامی آمریکا بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا در قاره آفریقا غرب آفریقا نیروهای مسلح نظامی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در مراسم جشن پیروزی رزمندگان اسلام در حمله هوایی به رژیم کودک کش صهیونیستی که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم برگزار شد در خصوص حمله هوایی ایران به اسراییل گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی یک پاسخ حساب شده و قوی بود که این رژیم، آمریکا و کشورهای غربی و همه دشمنان محور مقاومت را به چالش کشید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان قم با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق گفت: اقتدار و پیروزی سپاه اسلام در سیلی زدن به رژیم صهیونیستی قلب همه مردم ایران و دنیا را شاد کرد.

وی حمله هوایی ایران به رژیم صهیونیستی را بی سابقه و تاریخی دانست و گفت: این حمله تمام دنیا و تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی افزود: این عملیات یک رزمایش هوایی، رزمایش پهبادی و موشکی در فضای سرزمین رژیم صهیونیستی بوده است.

وی تاکید کرد: این رزمایش سیلی محکمی به دشمن صهیونیستی بود که به کنسولگری ایران تعرض کرده بود و این عملیات از نظر وسعت، دقت ومیزان خسارت وارده برای رژیم صهیونیستی و حامیانش درس آموز بود.

کد خبر 6079669

دیگر خبرها

  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • عملیات «وعده صادق» تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرد