Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که دولت کی یف خواستار بررسی و گزارش دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری یونیان (UNIAN) ، "وادیم پریستایکو" در فرودگاه بریسپیل گفت: وزارت امور خارجه و  دولت به طور جدی پیگیر هستند تا عدالت اجرا شود و همه کسانی که مقصر هستند مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خطاب به خانوادهای جان باختگان سقوط هواپیما افزود: من می‌دانم که ما به هیچ وجه نمی‌توانیم زندگی خویشاوندان شما را بازگردانیم و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که خواستار جبران خسارت شویم. 

وی تصریح کرد که در  ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی دیدار کرده است. 

وزیر امور خارجه اوکراین گفت: در این جلسه ما خواستار تحقیق منصفانه و صادقانه بودیم. ما قبول نخواهیم کرد که فقط برخی سربازان مسئول این شلیک هستند، ما می‌خواهیم که تمام حقیقت را در مورد اتفاقی که با پرواز ما افتاد، و منجر به کشته شدن مردم ما شد، بدانیم. 

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در جلسه وزیران خارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت کرد و ضمن تبادل نظر درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسوولیت‌پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مساله تاکید کرد. 

ظریف همچنین از آمادگی ایران برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مساله تاکید کرد. 

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، روز شنبه هیأتی از کشور اوکراین به ریاست الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی این کشور با علی شمخانی دیدار و گفت و گو کرد. 

در این سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی و دفاعی اوکراین با دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، دیدار و درباره روابط دو جانبه و حادثه‌ی سقوط هواپیما به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند. 

پیش از این نیز علی شمخانی در گفت و گوی تلفنی با همتای اوکراینی خود از وی برای حضور در تهران دعوت به عمل آورده بود. 

شمخانی در این گفت و گوی تلفنی تلاش دو کشور برای جلوگیری ازاعمال اراده طرف‌های دیگر وایجاد سوء تفاهم در روند بررسی‌های فنی و کارشناسی تاکید کرده و گفته بود: این حادثه تلخ به دلیل اشتباه انسانی موردی پدید امده و نباید اجازه دهیم که با دخالت عناصر مغرض به جنجال سیاسی مبدل شود. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کی یف سقوط هواپیما اوکراینی سقوط هواپیمای اوکراینی شورای عالی امنیت ملی وزیر امور خارجه سقوط هواپیما دبیر شورای علی شمخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد

حسام شعبانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی تشخیص تقلب‌های غذایی و محصولات ژنتیکی دستکاری‌شده از طریق DNA، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره محصولات تولید شده در این شرکت توضیح داد: درحال حاضر، این شرکت، تنها شرکت دارنده مجوز آزمایشگاه‌های تشخیص برنج تقلبی داخلی و وارداتی با عنوان «ژنوتایپینگ» یا روش تشخیص اصالت برنج از طریق انگشت‌نگاری در جهان است. 

وی به آخرین دستاورد این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید کیت‌های تخصصی تشخیص تقلب مواد غذایی برپایه DNA، اشاره کرد و گفت: خط تولید کیت‌های تشخیص تقلب موادغذایی، توسط متخصصان این شرکت با هدف استفاده گسترده در کارخانه‌های تولیدکننده موادغذایی، راه‌اندازی شد. 

وی در همین راستا افزود: اما به دلایل گوناگون، ازجمله شرایط اقتصادی، شرایط نظارتی و سیاست‎های کلان، این کیت‌ها در کشور رواج پیدا نکرد. 

شعبانی درباره تولید کیت‌های عفونی پزشکی برای انسان توسط این شرکت توضیح داد: بعد از توقف تولید کیت‌های تشخیص تقلب‌های غذایی براساس دی‌ان‌ای، به دنبال کیت‌های عفونی پزشکی انسانی رفتیم. 

این فناورحوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، توضیحات بیشتری درباره کیت‌های تشخیص تقلب غذایی برپایه DNA ارائه کرد و گفت: نوع دی‌ان‌اِی، براساس کلیدواژه‌هایی که برای هر موجود زنده‌ای دارد برای تشخیص موادغذایی به کار می‌آید.

وی افزود: برای نمونه، جهت تشخیص تقلب‌های غذایی در سوسیس و کالباس از دی‌ان‌ای حیوان خوک، استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به عدم‌تجاری‌سازی این کیت‌های تشخیص‌دهنده تقلب‌های موادغذایی افزود: به دلایل بسیاری از جمله عدم توجه به کیفیت در کشور ما، مشکلات ارزی و برخی قوانین سخت‌گیرانه، رقابت سالم و درستی برای تجاری‌سازی کیت‌های تشخیص دهنده برپایه دی‌ان‌ای داخلی شکل نگرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند