Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@19:38:33 GMT

افزایش ۲۵۰ میلیون تنی بنادر تجاری

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۶۴۲۹

افزایش ۲۵۰ میلیون تنی بنادر تجاری

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، جلیل اسلامی در مراسم بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی، با اشاره به شعار این همایش مبنی بر «توسعه متوازن صنعت دریایی؛ ضامن توسعه پایدار» گفت: پایداری در توسعه، رکن ثابت و استراتژی مدیران حوزه دریایی بوده و همواره در همه شقوق حمل و نقل دریایی مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همه فعالیت‌های دریایی در قالب قانون بین‌المللی سازمان جهانی دریانوردی متمرکز است و ایران موفق شد به عنوان کشوری دریایی به وظایف بین‌المللی و منطقه‌ای خود عمل کند.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش ۱۲ و نیم میلیون GT ناخالص ناوگان کشتیرانی تحت پرچم ایران در سال جاری ، افزود: امسال ۱۴ میلیون متر مکعب لایروبی در حوزه بنادر انجام شده و ۲۰ هزار عملیات پهلودهی توسط ناوگان بخش خصوصی صورت گرفته است.
وی با اعلام جا به جایی ۱۶ میلیون (نفر سفر) مسافر دریایی تا روزهای پایانی ماه بهمن ماه، تاکید کرد: این میزان ظرفیت در بخش‌های مختلف حمل و نقل دریایی، توسط ۱۳۰ هزار ملوانی ایرانی صورت گرفته است.

به گفته اسلامی، پروژه‌های بزرگی هم اکنون در همه سازمان‌ها و شرکت‌های دریایی در دست انجام است؛ چراکه آنچه مهم است، طرح‌های توسعه‌ای و پایداری در این مسیر است.

وی تاکید کرد: توسعه سواحل و بنادر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برون سپاری و اطمینان از اینکه این ظرفیت توان پاسخگویی دارد، در دستور کار قرار گرفته است، همچنین استفاده از ظرفیت داخلی برای تولید شناور از سرویس و خدمات خصوصاً بعد از تحریم به صورت جدی دنبال شد.
اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و برون سپاری امور را راهکار مناسب برای پاسخگویی در کشور عنوان کرد و گفت:: نوسازی ناوگان و کاهش سن ناوگان تجاری در حال انجام است و امیدواریم تا چند سال آینده طرحی مدون و مصوب در این باره اجرایی شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صادرات و واردات صادرات کالا صادرات غیرنفتی تخلیه و بارگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد: قرارداد اجاره شناور‌ها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

اله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت‌های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

او افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور گفت: خوشبختانه فعالیت شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت‌های بین المللی است.

در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور