Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@17:28:34 GMT

چرا باید کنسرو را بجوشانیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۶۷۱۱

چرا باید کنسرو را بجوشانیم؟

وقتی روی برخی قوطی‌های کنسروی مواد غذایی مثل تن ماهی می‌نویسند قبل از مصرف ۲۰ دقیقه در آب حرارت دهید، به این دلیل است که شاید عمل کنسرو کردن کامل انجام نشده باشد و این میکروب‌ها در کنسرو رشد کرده و سم تولید کرده باشند. سم این نوع میکروب‌ها در دمای جوش آب تجزیه می‌شود و خطر سمی بودن از بین می‌رود.

برای استفاده از غذا‌های کنسروی، لازم است آن‌ها را باز کرده و محتوی آن در قابلمه جوشانده شده و سپس مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمناً باید توجه داشت که قوطی آن‌ها را هم در سطل آشغال انداخته شود.

همچنین توصیه می‌شود که پس از این که کنسرو به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده شد، مصرف شود. اگر به هر دلیلی قادر به مصرف کامل آن نیستید، می‌توانید در محیط خارج یخچال (بین دمای ۵ تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد) به مدت دو ساعت نگهداری کنید. اگر کنسرو را در یخچال داری کنید بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت قابل استفاده است.

نکته مهم اینکه اگر کنسرو بعد از جوشاندن متورم شود امری کاملاً طبیعی است و استفاده از کنسرو منعی ندارد. اگر قبل از جوشاندن کنسرو متورم شده باشد نشان دهنده وجود میکروب و غیر قابل استفاده بودن کنسرو است.

کنسرو ماهی همانند دیگر کنسرو‌های غذایی می‌تواند در خارج یخچال (۵ تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد) به مدت دو ساعت و در داخل یخچال بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت نکه داری کرد.

از کجا بفهمیم تن ماهی خراب است؟
برای تشخیص این موضوع پس از توجه به تاریخ انقضای تن ماهی بیست دقیقه ان را جوشانده اگر طعم، رنگ و بوی طبیعی نداشت آن را دور بریزید، چون قطعا خراب شده است.

قوطی تن ماهی باید کاملا سالم، بدون زنگ زدگی و نشتی باشد. اگر قوطی تن ماهی دارای نشتی یا زنگ زدگی باشد قطعا خراب است و اصلا از آن استفاده نکنید. اگر کنسرو ماهی در جا‌های تاریک و خشک مثل کابینت نگهداری شود دچار آسیب نخواهد شد، اما اگر در محیطی مثل یخچال نگهداری شود ممکن است به علت رطوبت داخل یخچال دچار زنگ زدگی شود و خراب و غیر قابل استفاده شود.

علائم مسمومیت با تن ماهی چیست؟
اکثر مسمویت‌هایی که به دلیل استفاده کنسرو است به دلیل وجود سم بوتولیسم است. اولین نشانه بیماری بوتولیسم صدای تو دماغی است. از نشانه‌های دیگر می‌توان به بروز مشکل در بلع و بینایی اشاره کرد. بوتولیسم یک بیماری فلج کننده و کشنده است. غیر از مسمومیت به خاطر بوتولیسم، مسمومیت‌های دیگری نیز وجود دارد که از نشانه‌های ان می‌توان به اسهال و استفراغ، اسهال خونی، درد در نواحی کلیه و شکم و بدن درد اشاره کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کنسرو پارسی خبر قابل استفاده زنگ زدگی تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلو مانتین ؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می آید (+تصاویر)

عصر ایران- کوهستان آبی یا به انگلیسی بلو مانتین و به چینی لنشان نام برند جدید گریت وال موتورز است که فعلا در زیر مجموعه برند WEY روانه بازار خواهد شد.

بلو مانتین با تاکید بر امکانات رانندگی هوشمند و یک کابین لوکس و فناورانه از راه می رسد. در این مطلب سراغ تریم DHT-PHEV یا هوشمند این خودرو می رویم. 

در کنسول اصلی جلو دو نمایشگر بزرگ یکی برای تنظیمات سرگرمی و دیگری برای سرنشین مشاهده می شود. مقابل راننده پشت فرمان نیز یک نمایشگر کوچک تر برای اطلاعات کیلومتر جانمایی شده است.

روی سقف و برای سرنشین های ردیف دوم و سوم یک نمایشگر تاشو بسیار بزرگ یا بهتر بگوئیم تلویزیون در نظر گرفته شده تا این کابین فضائی متفاوت با دیگر محصولات کلاس خود داشته باشد.

جانمائی صندلی ها به ترتیب 2+2+2 است و در کنسول میانی یک یخچال با گنجایش 6 بطری آب وجود دارد. ادامه کنسول میانی در ردیف دوم صندلی کاپیتانی، نمایشگر دیجیتال با دسترسی تنظیمی را در اختیار سرنشین های این قسمت قرار می دهد.

در بخش پیشرانه از ساختار هیبرید استفاده شده که ترکیبی از تپنده 1.5 لیتری توربو با 168 اسب بخار در نقش ژنراتور باتری، موتور الکتریکی روی محور عقب با 295 اسب بخار خروجی و گشتاور 410 نیوتن متر و موتور الکتریکی 174 اسب بخاری با گشتاور 300 نیوتن متر مرتبط با محور جلو را شامل می شود.(تنظیمات تریم تمام چرخ محرک)

در نهایت مجموع خروجی پیشرانه 510 اسب بخار و گشتاور 993 نیوتن متر است.

باتری این ساختار الکتریکی از برند CATL با ظرفیت 44.5 کیلووات ساعت است. برد الکتریکی خالص 215 کیلومتر برای تمامی تریم ها و در حالت ترکیبی 1315 کیلومتر گزارش شده است.

شاخص صفر تا 100 کیلومتر 4.9 ثانیه و متوسط مصرف سوخت 6.7 لیتر برای 100 کیلومتر رانندگی(در زمان فعال بودن انجین 1.5 لیتری) گزارش شده است.  

خودرو از منظر ابعاد برابر با 5156 میلیمتر در طول، 1980 میلیمتر در عرض و 1805 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 3050 میلیمتر است. قیمت بلو مانتین تریم تمام چرخ محرک و افزاینده برد حرکتی 42650 دلار است.

لنشان بلو مانتین DHT-PHEV کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وِی لنشان شاسی بلند واقعی چینی: یک باک بنزین بزن و 1200 کیلومتر رانندگی کن! (+عکس)

دیگر خبرها

  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • قیمت یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  • گواردیولا: بازیکنانم باید دو روز در یخچال بمانند!
  • یخ دارم! یخ بلوری! | بهای یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  • (تصاویر) بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون دربازار
  • بلو مانتین ؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می آید (+تصاویر)
  • چند راه حل برای یخچال فیلور
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟