Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@19:41:34 GMT

نیامده‌ام که فقط وزیر باشم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۶۷۹۸

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در دیدار اعضای انجمن علمی مامایی ایران، اظهار داشت: در دنیا، ماماها قابل‌ترین افراد برای رسیدگی به مردم هستند و اعتقاد دارم دو گروه که در ارتقای سلامت در ایران اصلی‌ترین نقش را داشتند، بهورزان و ماماها بودند و این دو قشر زحمت‌کش و خدوم، به ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت به ویژه در سلامت مادران باردار و نوزادان و کودکان، کمک بسیار بزرگی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مطالعاتی که از سایر کشورها داشته ام، اعتقاد دارم که ماماها اصلی ترین تأمین کنندگان سلامت هستند و باید این نقش را احیا کنیم. باید برای ماماها، در حرکت‌های بزرگ اجتماعی مانند رشد جمعیت که نگرانی اصلی مقام معظم رهبری و بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران است، جایگاه تعریف کنیم. البته بخشی از سیاست‌های جمعیتی مانند ترغیب به فرزندآوری، بی خطر بودن دوران بارداری مادران، ترویج زایمان صحیح و طبیعی و سلامت مادران و نوزادان، مرتبط با وزارت بهداشت و ماما است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات وزارت بهداشت در جهت مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت، اجرای برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» است و معتقدم اگر سفیر سلامت یا سلامت یار از دل خانواده پیدا کرده و در مورد پیشگیری، درمان‌های اولیه و توانبخشی آموزش دهیم، نظام سلامت بیمه شده است و از ماماها می‌خواهم که در این برنامه به ما کمک کنند.

نمکی تاکید کرد: ماماها می‌توانند به عنوان اولین نیروی تماس مردم با نظام ارائه خدمت باشند. اعتقاد دارم که باید نیروهای چند بعدی و چند ظرفیتی تربیت کنیم. باید جایگاه مناسب جدیدی را به عنوان نخستین نیرویی که در نظام ارائه خدمت با مردم در تماس است، تعریف کنیم و سطح بندی را به گونه‌ای مشخص کنیم که اگر در خانه‌های بهداشت، بهورزان، اولین سطح تماس مردم هستند، در مراکز بهداشتی و درمانی این نقش بر عهده ماماها باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سعید نمکی اعتقاد دارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت


به گزارش  خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حمید جمال‌الدینی در این بازدید ضمن شکرگزاری از توفیق دیدار و تکریم خیرین در این روز پر خیر و برکت گفت: خیرین به غیر از ارزش ریالی و اقتصادی کار و حضور خود، چندین برابر از عنایات خدا و خیرات و ثمرات معنوی کار نیکی که انجام داده‌اند در دنیا و آخرت خود بهره‌مند خواهند شد و این قضیه معنای واقعی برکت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت با اشاره به نشست رییس جمهور با خیرین افزود: رییس جمهور در این دیدار تاکید کردند که خیرین شریک راهبردی دولت محسوب می‌شوند و ما نیز در عرصه سلامت باید الگوی مناسب همراه با نقشه راه دقیق و با جزییات برای این امر بیندیشیم و طراحی کنیم.

وی در ادامه ضمن ارج نهادن به اصل کار خیر در هر زمینه و با هر نیتی گفت: ما در وزارت بهداشت باید نیازهایمان را به صورت شفاف به خیرین اعلام کنیم و در راستای این نیاز‌ها و مشارکت خیرین، به حمایت واقعی و منطقی از ایشان بپردازیم و یکی از این راهکار‌های حمایتی می‌تواند خرید خدمت راهبردی در این حوزه باشد.

در این دیدار، متولی و خیر این بیمارستان خواستار تفکیک وقف و خیریه در نظام سلامت شد و گفت: این دو به لحاظ ساختاری بسیار در هم آمیخته‌اند. در صورتی که وقف، درآمد و هزینه‌کرد آن بر اساس نیت واقف است ولی خیریه مبتنی بر اساس‌نامه موسسه است.

حاج جعفریان ضمن درخواست رفع موانع بر سر راه خیریه‌ها در زمینه ایجاد درآمد‌های پایدار، خواستار تدوین بسته حمایتی برای حضور کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیریه شد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • ساختار نظام سلامت ایران یک ساختار توسعه یافته در کلاس یک دنیا است
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی