Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@19:25:41 GMT

حمله خونین به کلیسایی در بورکینافاسو

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۷۲۱۳

حمله خونین به کلیسایی در بورکینافاسو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سالوو کابوری» فرماندار این منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نتایج اولیه این حادثه نشان می‌دهد که ۲۴ تن از جمله یک کشیش کلیسای پروتستان کشته شده است.

همچنین در این حمله که یکشنبه شب رخ داده و خبر آن دوشنبه منتشر شده، یک تن زخمی و ۱۸ تن دیگر نیز توسط افراد مسلح ربوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این یک منبع امنیتی بدون اشاره به عامل حمله تنها گفت که کلیسای روستای پانسی روز یکشنبه و در جریان مراسمی که در حال برگزاری بود، هدف حمله یک گروه تروریستی قرار گرفت.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: این شمار کشته و زخمی نهایی نیست و شاهدان و افرادی که از این حمله جان سالم به در برده‌اند از کشته شدن ده‌ها کشته دیگر خبر می‌دهند.

تاکنون هیچ گروه یا فردی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و داعش به دنبال آن هستند تا با سوء استفاده از درگیری‌های قومی و مذهبی کنترل نواحی روستایی در بورکینافاسو را به دست بگیرند.

۲۱ بهمن (۱۰ فوریه)  نیز منابع محلی بورکینافاسو گزارش دادند که یک گروه شبه نظامی به شهرک "سبّه" یورش برده و هفت نفر از منزل یک کشیش ربوده شدند. سه روز پس از این  حادثه، جسد پنج تن از کشته شده‌ها از جمله کشیش به دست آمد، درحالی که ۲ تن از آنها که زن بودند، سالم بودند.

شمال بورکینافاسو ۱۳ و ۵ بهمن ماه شاهد ۲ حمله تروریستی جداگانه بود که در جریان آن به ترتیب ۲۰ و ۳۹ نفر کشته شدند.

بورکینافاسو از جمله مستعمرات فرانسه بود و یکی از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که در غرب قاره سیاه قرار دارد و پایتخت آن شهر "اوآگادوگو" است.

بافت جمعیتی بورکینافاسو به گونه‌ای است که ۵۰ درصد از مردم این کشور را مسلمانان، ۱۰ درصد را مسیحیان و بقیه را پیرو ادیان محلی تشکیل می‌دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افراد مسلح کشته و زخمی کلیسا حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب،  پلیس استرالیا امروز (سه‌شنبه) با اعلام این که جان مجروحان در خطر نیست، تصریح کرد که کشیش و فرد تروریست ۱۶ ساله نیز از جمله افراد مجروح هستند.

پلیس افرادی را که از این اقدام خشمگین هستند را به آرامش دعوت کرد.

کارین وب، کمیساریای پلیس استرالیا در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، توضیح داد که تحقیقات پایان یافته و با بررسی همه جوانب مشخص شد که این حمله، یک اقدام تروریستی بوده که از سوی یک فرد افراط‌گرا و با انگیزه‌های دینی انجام شده است.

وی افزود: فرد مظنون از سوی پلیس شناخته شده است اما نام او در هیچ یک از لیست‌های تحت نظارت تروریست‌ها وجود نداشته است.

مایک برگس، در همین رابطه مدیرکل مرکز اطلاعات استرالیا تصریح کردکه در این مرحله به نظر می رسد این یک اقدام فردی بوده و هیچ مدرکی دال بر دخالت فرد دیگری در دست نیست؛ اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.

گفتنی است روز گذشته (دوشنبه) در حالی که  اسقف «ماری امانوئل» کشیش کلیسای  آشوریان در حال موعظه بود از سوی یک نوجوان با ضربات چاقو هدف حمله قرار گرفت که این صحنه به صورت مستقیم از طریق اینترنت منتشر شد.

 

دیگر خبرها

  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود
  • (ویدئو) چاقوکشی در کلیسایی در استرالیا
  • ببینید | لحظه ترسناک حمله یک مرد با چاقو به کشیش کلیسای آشوری در مقابل مردم
  • لحظات حمله با چاقو به یک کشیش در کلیسا
  • حمله به یک کشیش با چاقو در کلیسای سیدنی + فیلم (هشدار تصاویر خشن)
  • فیلم| حمله با چاقو به یک کشیش در استرالیا (۱۶+)
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • چاقوکشی در کلیسایی در استرالیا + فیلم
  • حمله با چاقو به کشیشِ استرالیایی در شهر سیدنی+ فیلم
  • فیلم (+۱۶) حمله به یک کشیش با چاقو در سیدنی