Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل اسلامی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت‌های بسیار خوبی در بنادر کشور به وجود آمده است، گفت: هم اکنون در این بنادر ۲۵ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری وجود دارد که به صورت کامل پاسخگوی ظرفیت‌های تجاری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسلامی با بیان اینکه در فعالیت‌های حمل و نقل دریایی کشور ورود خاصی مشاهده نمی‌شود، گفت: در بخش‌های مختلف از جمله سکو سازی، توسعه و نوسازی ناوگان شیلات و تمامی ۲۵ سازمان عضو شورای عالی دریایی کشور ارتقای توان بزرگی را تجربه کردند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: ظرفیت خالص حمل و نقل دریایی کشور به ۱۲ و نیم میلیون تن رسیده که امسال ۱۴ میلیون تن لایروبی در مسیر‌های مختلف صورت گرفته و باعث آسان‌تر شدن دریانوردی و افزایش ایمنی شده است.

او به تعداد جابجایی مسافران دریایی هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۶ میلیون نفر مسافر در بخش دریایی جابجا شده و هم اکنون ۱۳۰ هزار نفر دریانورد در کشور فعال اند که تمامی آن‌ها ایرانی هستند.

اسلامی اظهار کرد: ظرفیت‌های دریایی کشور در بخش صنایع دریایی با همت و توجه کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش ایرانی توسعه یافته است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در این همایش ۴ پنل تخصصی با استقبال فعالان حوزه دریایی کشور برگزار می‌شود، گفت: در این پنل‌ها ۶۰۰ نفر حضور دارند که نسبت به دوره‌های قبل یک رکورد بزرگ به شمار می‌رود.

گفتنی است بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و سران ارگان‌های دریایی کشور و کارشناسان بخش دریایی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اخبار راه و شهرسازی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ارگان های دریایی کشور میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴۰۱ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

شهنام عرشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آمار بیماری وبا در کشور در سال گذشته اظهار کرد: در سال 1402 به دنبال افزایش موارد وبا در برخی از کشورهای همجوار از جمله عراق، افغانستان و پاکستان، مواردی از این بیماری در کشور ما نیز گزارش شد و در مجموع 79 مورد وبا در 14 استان کشور شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: این موارد طی ماه‌های خرداد تا آبان و عمدتاً در مناطق روستایی بروز پیدا کرده است.

عرشی درباره سن بیماران مبتلا بیان کرد: پراکندگی سنی در مبتلایان، از کمتر از یک سال تا بالاتر از 80 سال متغیر بوده ولی حدود 42 درصد مبتلایان در گروه سنی 30 تا 45 سال قرار داشتند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: 56 درصد موارد ابتلا مونث و 44 درصد مذکر بودند. در بررسی از نظر ملیت نیز 90 درصد ملیت ایرانی و 10 درصد از اتباع سایر کشورها بوده‌اند. 

علائم "وبا" و 10 روش برای پیشگیری از بیماری

به گفته وی، حدود 69 درصد از مبتلایان به صورت سرپایی درمان شدند و سایر موارد نیاز به بستری داشته‌اند.

وی از کاهش بسیار چشمگیر میزان شیوع وبا در سال گذشته نسبت به سال 1401 خبر داد و یادآور شد:‌ در سال 1401 به دلیل طغیان بیماری در برخی کشورهای همجوار، درمجموع 366 مورد ابتلا به وبا در کشور ما نیز شناسایی شده بود.

عرشی خاطرنشان کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت از سال 2021 میلادی تعداد موارد ابتلا به بیماری وبا و پراکندگی جغرافیایی آن در سطح جهان افزایش یافته است. در سال 2023  نیز موارد وبا از حداقل 30 کشور در دنیا گزارش شده است که بیشترین موارد مربوط به منطقه آفریقاست. نظام مراقبت بیماری وبا در کشور ما مبتنی بر شناسایی دقیق و به هنگام موارد اسهال حاد آبکی، نمونه گیری از موارد مشکوک و انجام بررسی‌های آزمایشگاهی موردنیاز جهت تشخیص قطعی ابتلاست.

به گزارش تسنیم، وبا یک بیماری عفونی است که توسط نوعی باکتری به نام "ویبریوکلرا" ایجاد می‌شود. این بیماری به شدت مسری است و به دنبال مصرف آب و غذای آلوده (مصرف غذاهای دریایی نپخته و خام،‌ شست‌وشوی نامناسب سبزیجات، استفاده از یخ‌های غیربهداشتی و ...) بروز پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان
  • راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر
  • دهکده لجستیک در بندر بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • میزبانی اسکله‌های گلستان از ۷۵ هزار گردشگر دریایی
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری