Web Analytics Made Easy - Statcounter

المهدی در صفحه رسمی توییتر حزب "الامه القومی" سودان با انتقاد تلویحی به ادعای عبد الفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی سودان که مدعی شده بود دیدار با بنیامین نتانیاهو به نفع ملت سودان است، افزود: کسی که قائل به این است که عادی سازی روابط با اسرائیل، منافع سودان را بدنبال دارد در توهم بسر می‌برد.

وی اضافه کرد: عادی‌سازی روابط با اسرائیل هرگز به لحاظ مالی کمکی به سودان نخواهد کرد و موجب نخواهد شد که تحریم‌های وضع شده (آمریکا) علیه آن لغو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس حزب الأمه القومی سودان با نکوهش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی افزود: تعامل با اسرائیل در سایه صلحی عادلانه امکان پذیر است، اما این مسأله پس از اعلام "معامله قرن "یک خیانت ملی ، قومیتی، اسلامی و بین المللی است.

سخنان المهدی پس از آن روی ‌می‌دهد که انتشار خبر دیدار البرهان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با سفر نتانیاهو به اوگاندا یکی از خبرهای جنجالی در روزهای گذشته بوده است.

پیش از این نتانیاهو در صفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت که یک تیم اسرائیلی در روزهای آینده برنامه گسترش همکاری با سودان را با هدف عادی سازی روابط با خارطوم مشخص خواهند کرد.

بحران‌های اقتصادی و تحریم‌های بین المللی موجب شعله ورشدن اعتراضات در این کشور شد و سرانجام این اعتراضات منجر به سرنگونی "عمر البشیر " رییس جمهوری مخلوع این کشور و شروع یک دوره انتقالی در سودان شده است.

نتانیاهو ۱۴ بهمن گذشته در اوگاندا با برهان رییس شورای حاکمیتی سودان دیدار و درباره برقراری مناسبات دوجانبه در قبال کمک تل‌آویو برای حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا به توافق رسیدند.

اکنون مقامات سودان نگران بازتاب اقدام البرهان در دیدار با نتیانیاهو و تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. به طوری که چند مقام سودانی از جمله وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی، وزیر امور خارجه و وزیر کشور سودان اعلام کردند که از طریق رسانه‌ها در جریان این خبر قرار گرفته‌اند و این اقدام البرهان بدون هماهنگی با دولت بوده است.

با توجه به حمایت مردم سودان از آرمان فلسطین به نظر نمی‌رسد با وجود مذاکره ریس شورای حاکمیتی سودان با نتانیاهو، رژیم صهیونیستی بتواند جای پای چندانی در این کشور آفریقایی به دست آورد. به ویژه اینکه این دیدار با انتقادات شدیدی در سطح جهان عرب به ویژه از سوی مردم سودان روبرو شده است.

برچسب‌ها اوگاندا سودان رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوگاندا سودان رژیم صهیونیستی اوگاندا سودان رژیم صهیونیستی شورای حاکمیتی سودان عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دفتر خود در قدس اشغالی با «دیوید کامرون» و «آنالنا بربوک» وزرای خارجه انگلیس و آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نتانیاهو در این ملاقات از حمایت‌های برلین و لندن از رژیم صهیونیستی در برابر حمله بی‌سابقه موشکی و پهپادی ایران به مواضع رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آلمان که برای دیدار با نتانیاهو به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، اظهار کرد در این دیدار به نخست‌وزیر اسرائیل تصریح کرده است که غرب آسیا نباید به وضعیتی وارد شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد.

بربوک پیش از خروج از سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در نشست گروه هفت (جی۷) با هدف تحریم ایران، گفت: «اکنون همه باید محتاطانه و مسئولانه رفتار کنند.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه از حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر داد. این حمله در پاسخ به حمله پیش‌دستانه این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه انجام شد؛ حمله‌ای که شهادت هفت مستشار نظامی ایران را به دنبال داشت.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، این هفتمین سفر وزیر خارجه آلمان به اراضی اشغالی بود؛ سفری که گفته می‌شود با هدف کاهش تنش‌های منطقه صورت گرفته است.

بربوک با تاکید بر لزوم پیشگیری از تشدید تنش‌ها گفت: «این به نفع هیچ‌کس نیست. نه امنیت اسرائیل و اسرایی که در دست حماس دارد، نه مردم رنج‌دیده در غزه.»

۳۱۰۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896434

دیگر خبرها

  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • دهن‌کجی نتانیاهو به هم‌پیمانان غربی: تصمیمات‌مان را خودمان اتخاذ می‌کنیم
  • نتانیاهو : تل‌آویو خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان