Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@19:50:56 GMT

کولاک جاده مهاباد - سردشت را بست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۷۴۰۲

کولاک جاده مهاباد - سردشت را بست

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: جاده مهاباد - سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی به علت کولاک شدید و نبود دید کافی مسدود شد.

محسن خادمی دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برف و کولاک شدیدی که از عصر دیروز در این منطقه آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب شده است که تردد خودروها حتی با استفاده از زنجیرچرخ نیز امکان‌پذیر نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کولاک شدید در این مسیر دید افقی را به شدت کاهش داده و تردد در آن را غیرممکن ساخته است.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای رانندگان و مسافران، تردد در این محور تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و رانندگان از ورود به این محور باید خودداری کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با بیان اینکه ارتفاع برف در این محور و به‌ویژه در گردنه «زمزیران» به بیش از ۷۰ سانتی متر رسیده است اضافه کرد: تلاش ماموران راهداری با استفاده از ماشین‌آلات برفروبی برای بازگشایی این محور در حال انجام است.

«خادمی»، بیان کرد: محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) که به مدت چهار روز مسدود شده بود با تلاش راهداران این شهرستان روز گذشته بازگشایی شد و هم‌اکنون تردد در آن با استفاده از زنجیرچرخ امکان پذیر شده است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

بارش برف، کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از روز گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شده است همچنان ادامه دارد و مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

محور مهاباد - سردشت به طول ۱۲۰ کیلومتر یکی از محورهای حادثه‌خیز آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود که به دلیل کوهستانی بودن آن و داشتن گردنه‌های برفگیر همواره در فصل زمستان با بارش برف و کولاک همراه است

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

لینک کوتاه: asriran.com/002zpA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کردستان آذربایجان غربی کیلومتر راه کولاک شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل

 شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران جنوب استان برای بازگشایی محورهای مسدود شده، اظهار داشت: در پی بارش‌های سیل‌آسا، شاهد آبگرفتگی و انسداد ۲۰ محور مواصلاتی در سطح جنوب استان بودیم که با تلاش بی‌وقفه راهداران محورهای ارتباطی در حال بازگشایی می باشند.

وی با بیان اینکه محور نیکشهر به چابهار یکی از محورهای مهم مواصلاتی در جنوب استان است، افزود: با توجه به اهمیت سلامت جان مسافران، شخصاً در محل حاضر شدم و از نزدیک در جریان عملیات امدادرسانی به مسافران گرفتار در سیل قرار گرفتم.

مبارکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در بامداد ۲۹ فروردین ماه سال جاری،مسافران دو اتوبوس که در سیل گرفتار شده بودند، نجات یافته و به مکانی امن انتقال یافتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان از هموطنان خواست تا از تردد غیرضروری در محورهای مواصلاتی، به ویژه در مناطق سیل‌زده خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت
  • تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در سال گذشته
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • گردنه تته کردستان همچنان درگیر برف و کولاک
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم