Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@16:21:34 GMT

اذعان اندیشمندان غربی بر ظرفیت‌های تمدنی اسلام

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۷۴۱۴

اذعان اندیشمندان غربی بر ظرفیت‌های تمدنی اسلام

وزیر اسبق اطلاعات گفت: بر اساس دیدگاه اندیشمندان غربی، تمدن اسلامی همانند یک شیر خفته می‌تواند تمدن غرب را از بین ببرد و امروز انقلاب اسلامی این شیر خفته را بیدار کرده است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح، طی سخنانی در جمع اساتید و طلاب مجتمع آموزش عالی فقه وابسته به جامعةالمصطفی، اظهار کرد: در چهل سال عمر انقلاب، کشور با توطئه‌های سنگین روبه‌رو بوده است که نخستین آن، توطئه ترور هفده هزار ایرانی به دست سیاهی لشگران استکبار جهانی تحت عنوان سازمان مجاهدین خلق رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اطلاعات دولت دهم که در نشست علمی «چرایی تقابل نظام سلطه با نظام ولایت فقیه از دیدگاه قرآن» سخن می‌گفت، افزود: در تاریخ زندگی بشر، پانزده تمدن شکل گرفته که همه آن‌ها به سمت اضمحلال و نابودی پیش رفته است؛ اتحاد جماهیر شوروی نزدیک‌ترین تمدن به عصر جدید است.

وی با بیان این که در کنار وجود تمدن‌ها، انقلاب‌های بزرگی در جهان شکل گرفت که هیچ اثری از آرمان‌خواهی اولیه آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: براساس دیدگاه اندیشمندان غربی، تنها یک تمدن در جهان وجود دارد که همچون شیر خفته، اگر بیدار شود، می‌تواند تمدن غربی را از بین ببرد؛ این اندیشمندان در این میان، از تمدن اسلامی به عنوان شیر خفته نام می‌برند که انقلاب اسلامی آن را بیدار کرده است.

مصلحی با اشاره به آیه ۵۱ سوره مائده و تجلی ایمان و لزوم پرهیز از پذیرش ولایت کفر، هشت سال جنگ تحمیلی، تهاجم و شبیخون فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی و تهدید های نظامی استکبار جهانی را از دیگر توطئه‌ها عنوان کرد و افزود: به اعتراف شاهزادگان سعودی، عربستان به تنهایی در دوران دفاع مقدس، بیش از چهل میلیارد دلار به صدام برای جنگ با ایران کمک کرد.

وی به گستره همراهی کشورهای استکباری و استعماری در جنگ تحمیلی ضد ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس با تمام دنیای استکبار روبه‌رو شد و هزینه‌های سنگینی برای پایداری نظام مقدس اسلامی پرداخت و امروز استکبار جهانی در عین سرمایه‌گذاری بر ایجاد و تقویت آسیب‌های اجتماعی، بحث تحریم‌های اقتصادی را پیگیری می‌کند.

وی، بیداری اسلامی در دنیای اسلام را از دیگر اهداف نهضت امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: در عین نفوذ گسترده و فعالیت سنگین سرویس‌های اطلاعاتی استکبار جهانی، مهره‌چینی و دایره فعالیت آن‌ها تحت پوشش فعالیت فرهنگی گروه‌های مردم‌نهاد، این سرزمین همچنان از محورهای مقاومت به شمار می‌رود.

مصلحی زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت را سومین هدف نهضت امام(ره) دانست و ابراز کرد: امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که نباید از هیاهوی قدرتمندان هراس داشت، زیرا اراده الهی بر پایه غلبه مستضعفان بر مستکبران نهاده شده است و اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را برطرف و سنگر های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

وی افول و فروپاشی قدرت استکبار جهانی را در تمام ابعاد تمدنی مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: براساس پژوهش پژوهشگران آمریکایی، که تعداد آن به چهارده هزار مقاله علمی می‌رسد، همه بر افول قدرت و هیمنه آمریکا تأکید دارند و اسلام و جمهوری اسلامی را بزرگ‌ترین اهرم مقابل اقتدار پوشالی استکبار جهانی می‌دانند.

مصلحی به جهت‌دهی هالیوود بر دنیای فیلم‌سازی جهان و نفوذ گسترده آن بر هنر هفتم اشاره کرد و گفت: در خاطرات مؤسسان یهودیِ هالیوود، هدف غایی سرمایه‌گذاری در هنر هفتم را مقابله با جهان اسلام و بیداری گفتمان اسلامی بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرویس‌های اطلاعاتی امریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، از ظرفیت دستگاه‌های اطلاعاتی دیگر کشورها برای نفوذ در ایران استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: بحث نفوذ، موثرترین طراحی استکبار جهانی برای توقف حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی است، زیرا با توقف انقلاب، تمام دنیای اسلام را می‌توان کنترل و مدیریت کرد.

مصلحی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همه توطئه‌های دستگاه‌های اطلاعاتی استکبار جهانی را با چالش‌های جدید روبه‌رو ساخت، اظهار کرد: پس از فتنه ۸۸، دستگاه‌های اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که نفوذ را تنها در عرصه دانشگاه رقم زده‌اند؛ از این رو، براساس گزارش‌ها، مقرر شد تا در طراحی جدید، نفوذ به سمت نهادهای دینی، به ویژه حوزه‌های علمیه و بیوت مراجع، سوق پیدا کند.

سخنران نشست با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، آنتی‌تز نقشه‌های شوم و توطئه بزرگ سرویس‌های اطلاعاتی استکبار جهانی بود، خاطرنشان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی استکبار براساس تجربیات فتنه ۸۸ به این نتیجه رسیدند که برای کنترل‌ناپذیری و فراگیری آشوب‌طلبانه آن، در فتنه ۹۸ نباید رأس و راهبری برای آن ترسیم نمود.

وی، نفوذ جریانی را از توطئه‌های شوم پیش رو عنوان کرد و گفت: جریان نفوذ و بهره‌گیری از عنصرها و ابزارهای مرتبط با آن اعم از تهدید، تطمیع، وعده دروغ به منظور ایجاد اشتباهات محاسباتی و در نتیجه تأثیر بر تصمیم‌گیری‌ها صورت می‌گیرد.

مصلحی با تأکید بر این که باید به تاریخ اسلام و قرآن توجه روزافزونی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به نفوذ تاریخی یهود در دنیای اسلام، در کمتر کتاب تاریخی اسلام به دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم یهودیان ضد اسلام پرداخته شده است. بازشناسی تجربیات تاریخی در فهم اوضاع و شرایط کنونی راه‌گشا خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن جامعه المصطفی العالمیه مجتمع آموزش عالی فقه حیدر مصلحی دستگاه های اطلاعاتی استکبار جهانی اندیشمندان غربی انقلاب اسلامی دنیای اسلام دفاع مقدس توطئه ها شیر خفته روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست

 سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در گفت و گوی خبری شبکه استانی خلیج فارس با بیان اینکه موفقیت‌های سپاه مرهون ولایت مداری است، افزود: تکلیف و ولایت مداری همواره دو رکن اصلی سپاه بوده است.

وی گفت: سپاه آنچه امام خمینی (ره) و اکنون امام ولایت می‌فرمایند را سرلوحه کار خود قرار داده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: این روز‌ها و در دنیا وحشی گری و سیاست‌های دوگانه شاهد اقدام موثر سپاه در حمایت از مردم مظلوم غزه هستیم.

سردار سالاری افزود: همه شیاطین عالم بر مردم مظلوم فلسطین هجوم آورده اند و اسرائیل غاصب، آمریکای جنایتکار، اروپا و همه کشور‌هایی که به ظاهر نام اسلام را یدک می‌کشند در مقابل عده‌ای انسان مظلوم و بیگناه در فلسطین قرار گرفته اند.

وی گفت: جنایتکاران در این ایام روزانه مردم مظلوم فسلطین را بمباران می‌کنند و بمب‌های سنگرشکن یک تُنی بر سر مردم و کودکان می‌ریزند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: در این ایام تنها کشوری که تا پای جان در کنار مردم فلسطین ایستاده، نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم متدین ما نیز در راهپیمایی‌ها و همه ادوار چهار دهه گذشته همواره حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده اند.

سردار سالاری با بیان اینکه در دنیای امروز باید با زبان دشمنان با آن‌ها حرف زد، گفت: اکنون شاهدیم که سپاه در مقابل استکبار جهانی ایستاده و هیمنه دشمن را درهم شکسته است.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا اینگونه قدرتمندانه در مقابل دشمن نایستاد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: پس از جنایتی که آمریکایی‌های شیطان صفت در ترور سردار سلیمانی انجام دادند، ایران اسلامی با حمله به مدرن‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی ها، هیمنه آن‌ها را شکست و پس از آن معبری باز شد تا اقداماتی علیه استکبار جهانی اجرا شود.

سردار سالاری افزود: پس از این حمله همه مردم دنیا نگاه ویژه‌ای به ایران اسلامی خواهند داشت.

وی گفت: روزانه نیرو‌های یمنی و حشدالشعبی عراق به مجموعه‌های استکبار سیلی می‌زنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: همه اقدامات امام خمینی (ره) از جمله دستور تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام بزرگی بود.

سردار سالاری افزود: از بدو تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد اقدامات موثر این نهاد در عرصه‌های مختلف بوده ایم.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن سپاه به عنوان یک نهاد درخشان بوده و این روز‌ها بیشتر این موضوع قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: سپاه خود را صرفاً در امر دفاع محدود نکرده است و در دیگر امور از جمله سازندگی و محرومیت زدایی نیز اقداماتی زیادی داشته است.

سردار سالاری افزود: بزرگترین طرح‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا شده است.

وی گفت: سپاه به محرومان نیز توجه داشته است و اقدامات بسیار موثری در توانمندسازی، اشتغال، راهسازی، احیاء چشمه‌ها و قنوات، آبرسانی به روستا‌های محروم، ساخت مدارس و مساجد و مجموعه‌های ورزشی داشته است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه سپاه متناسب با شرایط روز برنامه ریزی می‌کند، افزود: با توجه به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهش تولید با مشارکت مردم، سپاه با بهره گیری از ظرفیت بسیج و مشارکت مردم در این زمینه اقداماتی را در نظر گرفته است.

سردار سالاری افزود: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس حضور مردم و بسیجیان معادلات جنگ را بر هم زد در شرایط امروز جامعه نیز در عرصه جهش تولید باید از ظرفیت مردم استفاده شود.

وی گفت: موضوع قرارگاه تحول محلات هم بهره گیری از ظ راهیان نور دریایی، ایجاد اردوگاه‌های فرهنگی جدید و برگزاری یادوراه شهدا اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • عملیات وعده صادق برای دنیای استکبار وحشتناک بود
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست