Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آخرین گزارشات کم‌ترین تخلفات را در این دوره داشته‌ایم که نشان‌دهنده توجه کاندیداها به قانون انتخابات و نتیجه آموزش دست‌اندرکاران حوزه ستاد انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن جعفری امشب در جلسه ستاد انتخابات خراسان‌ رضوی که در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طبق اصل 8 قانون اساسی قید شده که امور کشور باید تکیه‌گاه آرای عمومی از راه انتخابات اداره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ انتخابات مظهر خواست و اراده مردم در مشارکت سرنوشت سیاسی خویش است، که این جمله بیانگر اهمیت انتخابات است.

وی با بیان اینکه استاندار خراسان رضوی از اردیبهشت ماه تا به الآن به‌صورت مستمر مسائل انتخابات را رصد می‌کنند، بیان کرد: اعضای حاضر در جلسه اعضای ستاد انتخابات استان و ستاد امنیت انتخابات استان هستند.

جعفری با اشاره به اینکه با تلاش عزیزان در حوزه انتخابات و نظارت، آمادگی کاملی برای برگزاری انتخابات سالم، پرشور و رقابتی همراه با مشارکت حداکثری را داریم، عنوان کرد: خوشبختانه هیچ دغدغه‌ای در این زمینه نداریم و مسائل را در قالب مانورهای مختلف پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: هدف اصلی که در انتخابات برای حوزه وزارت کشور ترسیم شده و برای استانداری نیز است، حسن اجرای قانون انتخابات و التزام به شرح وظایف تدوین شده در حوزه رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت به‌همراه بی‌طرفی کامل که این مقوله در دستور کار ماست.

وی با یادآوری این موضوع که ستاد انتخابات خراسان رضوی از ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری تشکیل شده است، متذکر شد: اولین اقدام اجرای ماده ۲۹ بود که طبق این قانون افراد ۶ ماه قبل از رأی‌ریزی باید از سمت‌های خود استعفاء دهند، که بر همین اساس ۱۹ نفر استعفاء دادند که 15 نفر از این افراد در حوزه استان بودند.

جعفری با بیان اینکه 75 هزار نفر در حوزه انتخابات دخیل هستند، عنوان کرد: زمان‌بندی و روز شمار انتخابات ترسیم شده، که در انتخابات مجلس خبرگان ۱۸ گام تعریف شده که باید ۸۴ اقدام صورت بگیرد، اکنون ما در گام ۸۲ هستیم و دو گام باقی‌مانده مربوط به ممنوعیت تبلیغات و رأی‌گیری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: تا کنون ۴ جلسه با هیأت نظارت استان، 4 جلسه با فرمانداری‌هایی که احتمال دغدغه در آن‌ها را داشتیم، برگزار شده است، بستر انتخابات آماده شده و مدیران استانی همکاری خوبی داشته‌اند و امروز با بسیج شدن این امکانات هیچ‌گونه دغدغه‌ای در کمیته‌های 8گانه نداریم.

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخابیه اصلی و ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی طراحی شده که ۳۰ فرمانداری و ۴۵ بخشداری در آن حضور دارند، متذکر شد: شاهد ثبت‌ نام یک هزار و 114 نفر در انتخابات مجلس بودیم که ۶۷۹ نفر تأیید صلاحیت و ۳۴۲ نفر ردصلاحیت شدند، ۸۹ انصراف دادند و تقریبا ۴۶ نفر درخواست تغییر حوزه انتخابیه را ارائه کردند.

جعفری افزود: به عبارتی دیگر در هیأت‌های اجرایی 96 درصد تأیید صلاحیت شدند و در هیأت نظارت استانی 46 درصد، نظارت کشور یا مرکزی 64 درصد و در شورای نگهبان 66 درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شدند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای تمام داوطلبان استان جلسه گذاشته‌ایم و قانون انتخابات، بایدها و نبایدها و قانون شفایت دارایی کاندیداها که اخیراً ابلاغ شد را اعلام کرده‌ایم و تاکنون ۷۰ درصد کاندیداها افتتاح حساب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه تبلیغات، خطوط قرمز به کاندیدها اعلام شده است، یادآور شد: طبق آخرین گزارشات کم‌ترین تخلفات را در این دوره داشته‌ایم که نشان‌دهنده توجه کاندیداها به قانون انتخابات و نتیجه آموزش دست‌اندرکاران حوزه ستاد انتخابات است.

جعفری با اشاره به اینکه در روز انتخابات تمام تمهیدات لازم لحاظ شده است، تاکید کرد: در جلسه روز گذشته به فرمانداران اعلام کردیم که یک روز قبل رأی‌گیری ۴ هزار و ۲۴ شعب رأی‌گیری را مورد بازبینی قرار دهند تا در روز انتخابات هیچ‌گونه دغدغه‌ای نداشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: دست‌اندرکاران ستاد انتخابات در تلاش هستند تا فرصت انتخابات به تهدید تبدیل نشود، خوشبختانه در اطلس امنیتی تمام سناریوهای لازم آماده و پیش‌بینی شده و در حوزه حفاظت از صندوق‌های طرح‌های خوبی ارائه شده و در این حوزه دغدغه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی رصد و پیگیری‌های لازم انجام شده و تذکرات لازم به کاندیداها داده شده‌ است، در این دوره از انتخابات تعامل خوبی بین ستاد انتخابات استان، هیأت‌های نظارت و دستگاه قضا صورت گرفته که نتیجه آن سبب شده کارها به نحو احسن انجام شود.

جعفری با تأکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم تا مشکلات ادوار گذشته را ارزیابی کرده تا از بروز مشکلات در انتخابات پیش‌رو جلوگیری کنیم، اظهار کرد: در این دوره عوامل ستادهای انتخاباتی آموزش دیده‌اند و افرادی که در ‌پای صندوق‌های رأی هستند نیز در حال آموزش هستند، همچنین به نامزدها و طرفدارانشان توجه ویژه‌ای شده و کتابچه‌‌هایی در این مورد تعبیه شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در جلسات متعددی که با احزاب داشتیم شاهد حضور 52 حزب در عرصه رقابت هستیم، تمامی ستادهای انتخاباتی استان در آمادگی کامل هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی ۲۱ اسفندماه در دوره قبل انتخابات در خراسان رضوی نرخ مشارکت بین ۵۲ و ۵۶ درصد بوده که تحلیل ما این است که این نرخ افزایش پیدا می‌کند.

جعفری افزود: در جلسه روز گذشته به فرمانداران اعلام کرده‌ایم که در راستای اطلاع‌رسانی هر گونه مصاحبه و همکاری لازم را با اصحاب رسانه داشته باشند.

گفتنی‌ است؛ بر اساس جریانات سیاسی هفت حوزه تک نماینده رقابتی و پنج حوزه غیررقابتی‌ هستند که مشهد، سبزوار، نیشابور و گناباد جزو حوزهای کم رقابتی هستند.

انتهای‌پیام/ 70058

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی حسن جعفری ستاد انتخابات خراسان رضوی خراسان رضوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ستاد انتخابات قانون انتخابات انتخابات استان دست اندرکاران تأیید صلاحیت صلاحیت شدند داشته ایم رأی گیری دغدغه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صدا وسیمای خراسان رضوی برگزار می شود .

محسن نصر پور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم بر ضبط مناظرات نامزدها و برنامه های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی  آقایان حسنعلی اخلاقی امیری و کاظم معتمدی فر برای راهیابی به مجلس شورای با هم رقابت می کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان