Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@05:32:17 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۱/۲۸

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۷۴۸۰

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 33 سنت کاهش به 56 دلار و 99 سنت رسید. هفته گذشته نفت برنت رشد 5.2 درصدی را تجربه کرد که بهترین عملکرد هفتگی از سپتامبر 2019 تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از افزایش 3.4 درصدی در هفته گذشته، امروز با 13 سنت کاهش به 51 دلار و 92 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد هفتگی قیمت ها در هفته گذشته که اولین رشد از اوایل ماه ژانویه تاکنون بود پس از آن اتفاق افتاد که خوش بینی هایی در مورد اثربخشی سیاست های اتخاذ شده از سوی چین در مورد اقتصاد این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب سختی متحمل شده است ایجاد شد. ترمیم اقتصادی چین می تواند موجب تقویت تقاضا برای نفت از سوی این کشور شود.

اما آژانس بین المللی انرژی گفته، شیوع ویروس کرونا میزان تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 435 هزار بشکه در روز کاهش یابد. این اولین کاهش فصلی تقاضا برای نفت از زمان بحران مالی سال 2009 است.

تحلیلگران موسسه کپیتال اکونومیکس گفتند، خیلی زود است بخواهیم شروع به ارزیابی تبعات بلندمدت شیوع ویروس کرونا کنیم. «از این هفته مجموعه ای از شاخص های مدیران خرید ماه فوریه به ویژه در منطقه آسیا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا میزان تاثیرگذاری ویروس کرونا بر زنجیره های عرضه تولید جهانی مشخص گردد... ما انتظار داریم آمارهای ضعیفی را شاهد باشیم، اما اگر آمارها بهتر از حد انتظار باشند، قیمت کالاهای صنعتی ممکن است رشد بیشتری را تجربه کند.»

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا هفته گذشته برای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دمای هوا در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی گفت: با عبور امواجی از منطقه که از هفته گذشته آغاز شده است بعدازظهر امروز افزایش پوشش ابر، بارش پراکنده باران و رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها قابل ملاحظه نخواهد بود، افزود: بارش‌های ناشی از فعالیت این سامانه منطقه ای، محلی و رگباری است که احتمال جاری شدن سیلاب نیز در برخی مناطق استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: آسمان امروز استان زنجان را صاف تا قسمتی ابری پیش بینی کرد و ادامه داد: سرعت وزش باد از بعدازظهر امروز افزایش می‌یابد و بیشتر بارش‌ها در ارتفاعات استان به خصوص در روز‌های دوشنبه و سه شنبه این هفته رخ خواهد داد.

قدیمی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر نداشته است.

دیگر خبرها

  • قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت دینار عراق امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی افغانستان، امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه به کانال ۴۳ میلیون تومان وارد شد
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش دمای هوا در زنجان