Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأتی از دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای بررسی موضوع تحویل «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، امروز وارد خارطوم پایتخت این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک هیأت از دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه روز دوشنبه وارد خارطوم شد و قرار است در دیدار با مقامات سودانی موضوع تحویل عمر البشیر را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه سعودی العربیه با اعلام این خبر افزود که «فیصل محمد صالح» وزیر اطلاع‌رسانی سودان چند روز پیش اعلام کرد که دولت با گروه‌های شورشی اقلیم دارفور در جریان مذاکرات صلح جوبا توافق کرده است که افراد تحت تعقیب را به دادگاه لاهه تحویل دهد.

با وجود اینکه عمر البشیر نیز به دلیل ارتکاب جنایت جنگی در دارفور تحت تعقیب دادگاه لاهه است اما وزیر اطلاع‌رسانی سودان اشاره‌ای به نام او نکرد.

از سوی دیگر یکی از وکلای البشیر اعلام کرد که او مخالف هر گونه تعامل با دادگاه لاهه است و آن را یک دادگاه سیاسی می‌داند.

وی افزود که البشیر با بین‌المللی کردن قضیه محاکمه‌اش مخالف است.

«الجبهه الثوریه» که اخیرا با دولت سودان مذاکرات صلح را انجام داده، یکی از گروه‌های مخالف دولت سابق البشیر است که از احزاب و گروه‌های مختلف تشکیل شده و مقر اصلی آن در منطقه «دارفور» در غرب سودان است؛ منطقه‌ای که از سال‌ ۲۰۰۳  وارد درگیری شدید با دولت وقت سودان به ریاست عمر البشیر شد و طی آن صدها هزار نفر از مردم دارفور کشته شدند.

در پی این درگیری‌ها بود که دیوان بین‌المللی کیفری در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ علیه «عمر البشیر» و ۵۱ نفر دیگر به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و نسل‌کشی در دارفور، حکم توقیف صادر کرد.

عمر البشیر علاوه بر این‌ها با اتهامات دیگری از جمله دریافت رشوه و همچنین کودتا علیه قانون اساسی در سال ۱۹۸۹ روبه رو است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: دیوان کیفری بین المللی دیوان لاهه عمر البشیر لاهه سودان دادگاه لاهه موضوع تحویل بین المللی عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها

بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد سازمان برنامه و بودجه، هزینه برخی دستگاه‌ها را به طور نامتعارف افزایش داده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و‌ امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی جداول بودجه سال 1403 نشان می‌دهد هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از 217 درصد و سازمان اداری و استخدامی 150 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این در حالیست که وزارت آموزش و ‌پرورش 20 درصد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های وابسته و تابعه آن 16.8 درصد افزایش هزینه داشته‌اند.

دیوان محاسبات کشور بر لزوم اقدام اصلاحی برای رفع تبعیض در این حوزه تاکید دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی