Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا رییس بخش پریناتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز دوشنبه ۲۸ بهمن اعلام کرد: «در بسیاری موارد برای نجات قل سالم به دنبال مرگ خود به خود قل عارضه‌دار و کاهش عوارض چند قلویی، مداخله جنینی حین بارداری ضروری است.»

دکتر  حمیرا وفایی با بیان اینکه عمل جراحی حذف جنین عارضه|دار در دوقلوهای همسان با استفاده از مایکروویو در بیمارستان مرکزی شیراز با موفقیت انجام شده است افزود: «طی چند دهه گذشته میزان بروز حاملگی های چندقلویی به دلیل افزایش سن باروری و استفاده از روش های کمک‌باروری افزایش یافته و لازم است بدانیم میزان ناهنجاری در دوقلوهای همسان، دو تا سه برابر بیشتر از حاملگی های تکقلویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی، حاملگی با یک قل عارضهدار را یک رخداد نادر در دوقلویی همسان عنوان کرد که در یک درصد موارد امکان وقوع آن وجود دارد و در این زمینه توضیح داد: «در این بارداری توده معیوب بدون قلب توسط قل سالم  به عنوان جنین پمپ کننده، خونرسانی میشود که در نهایت به دلیل نارسایی قلبی پیشرونده در جنین پمپکننده، مرگ جنین در ۳۰ درصد موارد اتفاق می‌افتد.»

این پزشک متخصص میزان بقای جنین سالم بعد از روشهای درمان با لیزر را ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: «تاکنون روش های مختلفی مثل کواگولاسیون بند ناف با فتوسکوپ، رادیوفرکانس (RF) یا لیزر برای از بین بردن توده عارضه  به کار برده شده است. در بعضی کشورها حذف توده  توسط مایکروویو با موفقیت صورت گرفته است که نسبت به لیزر RF با کاهش عوارض بعد از عمل و کوتاه‌تر شدن چشمگیر زمان عمل همراه بوده است، اما تاکنون موردی از مداخله برای حذف جنین بدون قلب به وسیله مایکروویو در ایران گزارش نشده است.»

دکتر وفایی با توضیح چگونگی انجام این عمل جراحی برای یک مادر ۲۶ ساله با شکم دوم بارداری دوقلویی همسان، گفت: «در این بارداری یک قل عارضه‌دار و یک جنین سالم بود که به دلیل بزرگی واضح توده بدون‌قلب که توسط جنین سالم خونرسانی می شد، شرایط عمل جراحی حذف جنین را پیدا کرد. بعد از مشاوره کامل با مادر باردار و همسر او، جریان خون شریان نافی قل معیوب با دستگاه لیزر مایکروویو به مدت سه دقیقه قطع شد که بررسی‌های بعدی  نشاندهنده قطع کامل خونرسانی در قل عارضه‌دار و حفظ حیات در جنین سالم بود.»

این متخصص  طب مادر و جنین گفت: «این مداخله درمانی که در زمینه پیشگیری از عوارض در دوقلوهای همسان از اهمیت بالایی برخوردار است، برای نخستین بار در کشور، با تلاش پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اتاق عمل بیمارستان مرکزی شیراز انجام شد.»

جراحی برای درمان جنین جراحی در رحم مادر کد خبر 484963 برچسب‌ها زنان - حاملگی جراحی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زنان حاملگی جراحی دوقلوهای همسان جنین سالم عمل جراحی بدون قلب حذف جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری

دور رفت مسابقات لیگ دسته دو بسکتبال کشور، عصر امروز با دیدار تیم‌های بسکتبال مهاباد و همدان در سالن دو هزار نفری مهاباد آغاز شد.

در این دیدار بسکتبالیست‌های مهابادی با اقتدار دو امتیاز این بازی را کسب کرده و ۸۹ - ۵۳ تیم حریف را شکست دادند.

در ادامه این رقابت‌ها فردا تیم‌های ایلام و همدان به مصاف هم می‌روند و روز جمعه هم تیم مهاباد به مصاف تیم بسکتبال ایلام خواهد رفت.

مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور در هشت گروه سه تیمی برگزار می‌شود که از هر گروه دو تیم صعود خواهند کرد و در پایان سه تیم به لیگ دسته یک کشور راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • فیلم/ آخرین وضعیت امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده کشور
  • پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»