Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@23:27:28 GMT

صدور کارت ملی برای ۹۱ درصد از جمعیت فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۷۷۰۷

صدور کارت ملی برای ۹۱ درصد از جمعیت فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا انصاری گفت: از ابتدای امر ثبت نام و صدور کارت ملی در کشور تا کنون، برای ۹۱ درصد از جمعیت استان فارس کارت ملی هوشمند صادر شده و کمتر از ۹ درصد جمعت فارس هنوز برای دریافت کارت اقدام نکرده اند.

او اظهار داشت: از ۳ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۲۱۳ نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان واجد دریافت کارت ملی تاکنون ۳ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۱ نفر درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت احوال ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان فارس به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه اشاره کرد و افزود: با توجه به الزام در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی برای شرکت در انتخابات، همشهریان باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی، پیشخوان و ادارات ثبت احوال اقدام کنند.

انصاری ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۲۰۳ هزار و ۵۶۹ شناسنامه صادر شده که از این تعداد ۱۴۶ هزار و ۲۹۳ کارت برای بزرگسالان، ۵۷ هزار و ۲۷۶ مورد برای نوزادان صادر شده است.

او به بیان گزارشی از آمار وقایع ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در طی ۱۰ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۵۵ هزار و ۵۷۹ مورد ولادت، ۱۸ هزار و ۴۳۷ مورد فوتی، تعداد ۲۸ هزار و ۱۳۶ مورد ازدواج و ۸ هزار و ۵۸۳ طلاق ثبت شده است.

انصاری همچنین در خصوص فراوانی محبوب‌ترین نام‌ها در میان خانواده‌های استان فارسی در سال جاری، گفت: نام پسرانه " امیرعلی، محمد، امیرحسین، حسین، علی، آریا، ابوالفضل، سامیار، ماهان و امیرعباس" و نام دخترانه "فاطمه، زهرا، آوا، حلما، مرسانا، نازنین زهرا، نیکا، آوینا و باران" نام‌هایی است که بیشترین فراوانی در بین نام‌های انتخابی به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدور کارت ملی جمعیت فارس ثبت احوال دریافت کارت استان فارس ثبت احوال کارت ملی صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اقلام غذایی در فارس

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از توزیع بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم، بسته معیشتی و اقلام غذایی در نیمه اول ماه مبارک رمضان در طرح ملی اطعام و احسان مهدوی استان خبر داد. - اخبار استانها -

یوسف علوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از شیراز با اشاره به میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) و هفته اکرام ایتام اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 5 هزار و 168 حامی جدید به جمع حامیان استان پیوسته و حمایت از 6 هزار و 551 فرزند معنوی خود را عهده دار شدند که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه شاهد 25 درصد رشد هستیم. همچنین درصد سهم استان در جذب حامی در کشور 17.6 درصد است که عدد قابل توجهی است.

وی افزود: در حال حاضر 145 هزار حامی نیکوکار استان فارس حمایت از 37 هزار و 722 فرزند طرح اکرام ایتام و محسنین را برعهده‌دارند که از این تعداد 10 هزار و 481 فرزند از ایتام و مابقی از محسنین هستند که از ابتدای امسال تاکنون مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون تومان را به حساب فرزندان معنوی خود به صورت مستقیم واریز کردند. سال گذشته نیز حامیان نیک‌اندیش استان، 260 میلیارد تومان به حساب فرزندان معنوی خود به صورت مستقیم واریزی داشتند.

علوی در ادامه با اشاره به طرح ملی اطعام و احسان مهدوی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون 190 هزار پرس غذای گرم در 160 آشپزخانه، 202 هزار پرس افطاری ساده در قالب تهیه اقلام غذایی جهت افطار خانواده‌های نیازمند و 22 هزار بسته غذایی جمعاً به ارزش 40 میلیارد تومان با کمک خیرین استان تهیه و به دست نیازمندان رسیده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در پایان به کمک‌های مردمی استان فارس در جشن نیکوکاری امسال اشاره کرد و گفت: در این طرح ملی نیز با کمک خیرین توسط پایگاه‌های امدادی، مراکز نیکوکاری و مدارس استان 49 میلیارد تومان جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور شیراز- مرودشت
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور‌ شیراز- مرودشت
  • بیشترین تردد خودرو‌ها در بوشهر از استان‌های فارس و تهران
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • بهره‌مندی ۱۴۳ هزار مسافر از خدمات امدادگران فارس
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • هلال احمر ظرفیت بالایی در جذب مشارکت‌های مردمی دارد
  • حجم آب سد‌های فارس به ۴۵ درصد رسید
  • توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اقلام غذایی در فارس