Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برای جلوگیری از حداقل تخلفات در انتخابات مجلس از دستگاه‌های احراز هویت استفاده می‌کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جمال عرف - رئیس ستاد انتخابات کشور در برنامه تیتر امشب گفت: میانگین مشارکت ۱۰ دوره انتخابات مجلس ۶۰ درصد است؛ امیدوارم در این دوره هم مشارکت به این میزان نزدیک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد مردم آماده انتخابات هستند. عرف با بیان اینکه در دوره مجلس دهم ۶۱ درصد مشارکت داشتیم، افزود: مردم در ۳۶ انتخاب مشارکت حداکثری داشته اند که از میانگین جهانی بیشتر است. عرف گفت: این دوره تعداد نامزد‌ها بیشتر از دور‌های قبل است در دوره قبل شش هزار نامزد بودند. رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: بعد از خروجی هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان ۷ هزار ۱۵۷ نفر تایید صلاحیت شده اند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بیشترین مشارکت در استان‌های کوچکتر است، افزود: در تهران در دوره قبل ۵۱ درصد مشارکت داشته اند.
عرف گفت: هزار و ۲۱ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس مدرک دکتری دارند و بیش از ۵ هزار نفر هم کارشناسی ارشد دارند. وی گفت: تهران بیشترین نامزد‌ها را دارد.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: در این دوره۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رای اولی هستند.
وی افزود: ۵۴ هزار شعبه اخذ رای تدارک دیده شده و همچنین تلاش شده است تا آماده سازی شعب به گونه‌ای باشد که در برخی شعب تراکم رای دهندگان نباشد.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در استان‌های شمال غرب برف داریم و برخی راه‌های روستایی مسدود است. برای این پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و در برخی مناطق از بالگرد استفاده می‌کنیم.
عرف گفت: بر اساس آمار رای دهنده‌ها و مقداری بالاتر تعرفه چاپ شده است.
وی افزود: در این دوره از دستگاه احراز هویت استفاده می‌کنیم. این دستگاه‌ها در برخی موارد استفاده از شناسنامه جعلی یا شناسنامه متوفی را شناسایی می‌کند و جلوی حداقل تخلفات را می‌گیرد.
عرف گفت: تمام آنچه لازم است در اختیار فرمانداری‌ها و بخشداری قرار گرفته است.
وی افزود: داشتن شناسنامه و کد ملی برای دادن رای لازم است.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از روز چهارشنبه آخرین چک و نظارت در فرمانداری‌ها انجام می‌شود و از صبح جمعه با حضور ناظر و رئیس شعبه و کسانی که مسئولیت دارند دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌ها بازرسی می‌شوند.
عرف افزود: نامزد‌ها برای تبلیغات بر اساس قانون ۸ روز فرصت تبلیغات دارند و ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری هم تبلیغات پایان می‌یابد.
وی گفت: تاکنون عمده تخلفات راه اندازی کارناوال‌ها و ابعاد عکس و پوستر بوده، اما در کل تخلفات بزرگی انجام نشده است.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: بر اساس قانون بحث شفافیت ورود و خروج پول به بحث تبلیغات انتخابات جدی پیگیری می‌شود. یک حساب معتبر در بانک باید مشخص باشد و خود نامزد یا نماینده آن مسئول این حساب باشد و فردای انتخابات باید جوابگو باشند.
عرف گفت: وام انتخابات نداریم شاید برای کار دیگری وام بگیرند و در تبلیغات استفاده کنند.
وی درباره نتایج انتخابات هم گفت: ۱۰۴ حوزه تک نماینده است و به فاصله کوتاهی قابل شمارش است. اما در حوزه‌های بزرگی مثل تهران شمارش آرا طول می‌کشد.
عرف افزود: بیش از ۲۰۰ حوزه شنبه شب تعیین تکلیف می‌شود، اما روز یکشنبه تمام حوزه‌ها تعیین تکلیف می‌شود.
وی گفت: به جز یک فرآیند یعنی اخذ رای، بقیه مراحل انتخابات مجلس الکترونیکی برگزار می‌شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: عرف فرایند انتخابات احراز هویت رئیس ستاد انتخابات کشور رئیس ستاد انتخابات کشور گفت دستگاه های احراز هویت استفاده می کنیم انتخابات مجلس دستگاه ها نامزد ها عرف گفت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است