Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت متن آخرین وضع طرح خط لوله انتقال نفت گورهجاسک را تشریح کرد و گفت: بخش زودهنگام این طرح پیشرفت 50 درصدی دارد.
به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، تورج دهقانی شامگاه یکشنبه (28 بهمن‌ماه) و در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد اکسین خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت حدود 25 درصدی کل طرح گوره جاسک و پیشرفت 50 درصدی در بخش زودهنگام طرح گفت: این رقم پیشرفت در حالی است که با وجود تعریف این طرح از چند سال پیش، عملیات اجرایی آن از تابستان 98 آغاز شد و در این مدت کوتاه شاهد این پیشرفت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سال 99 با راه اندازی زودهنگام طرح گوره - جاسک ظرفیت انتقال نفت یا مایعات گازی را در سواحل مکران شاهد خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت متن در توضیح وضع دیگر بخش‌های طرح ملی گوره - جاسک گفت: ساخت 50 پمپ به سه سازنده برتر پمپ کشور محول شده است که در حال فعالیت هستند و روند فعالیتشان هفتگی پایش می‌شود.
به گفته دهقانی، حدود 15 پیمانکار اجرایی در بخش‌های مختلف در پهنه هزار کیلومتری کشور در این طرح فعال هستند، حدود 200 کیلومتر لوله تولید شده و بخش عمده آن به سایت ارسال و جوشکاری نیز از ماه‌های گذشته آغاز شده است و باید با حفظ همین شتاب به زمانبندی برسیم.
وی با اشاره به توانمندی کارخانه فولاد اکسین خوزستان برای تولید ورق نیس اظهار کرد: این تولید به‌طور عمده برای طرح ملی گوره-جاسک با حدود هزار کیلومتر لوله 42 اینچ است.
مدیرعامل شرکت متن با بیان اینکه بازدید امروز از کارخانه فولاد اکسین خوزستان به عنوان حلقه میانی خطوط لوله انجام شد، ادامه داد: حلقه نخست «اسلب» یا مواد اولیه از سوی کارخانه فولاد مبارکه تولید و در حلقه دوم در فولاد اکسین خوزستان به «ورق» تبدیل و در حلقه سوم از سوی لوله‌سازان به «لوله» تبدیل می‌شود.
دهقانی حلقه دوم که از سوی فولاد اکسین خوزستان تولید می‌شود را مهمترین حلقه فرآیند تولید دانست و گفت: به دلیل انحصاری بودن این شرکت در تولید ورق عریض، موفقیت طرح گوره - جاسک برای زمانبندی به‌موقع به شدت به بازده و کارکرد این شرکت بستگی دارد که تاکنون نهایت تلاش را داشته است.
وی افزود: انتظار داریم این شرکت همین روند را حفظ، ادامه و ارتقا دهد و تعهد تولید و تحویل ماهانه 25 هزار تن با سرویس ترش را انجام دهد، این شرکت تاکنون حدود 80 هزار تن ورق برای این طرح ساخته است.
احداث خط لوله گوره - جاسک و پایانه صادراتی نفت‌خام در بندر جاسک، از طرح‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران است که با استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در دست اجرا قرار دارد. این طرح مشتمل بر بخش‌های ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله 42 اینچ، پنج ایستگاه پمپاژ، تجهیزات اندازه‌گیری و پایش، ساخت مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است و با اجرای آن، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود و جاسک به عنوان دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، اهمیت راهبردی می‌یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارخانه فولاد اکسین خوزستان مدیرعامل شرکت متن پیشرفت 50 درصدی هزار کیلومتر بخش زودهنگام انتقال نفت طرح گوره خط لوله نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی

واحد احیاء مستقیم شماره ۲ شرکت احیا استیل فولاد بافت استان کرمان که با نانوکاتالیست‌های DRI ایرانی بارگذاری شده بود به مرحله راه‌اندازی رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت احیا استیل فولاد بافت از جمله واحدهای احیاء مستقیم آهن کشور و در زمره شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید محصول استراتژیک آهن اسفنجی با ظرفیتی بالغ بر 800 هزار تن در سال و مجموع سرمایه‌گذاری فاز نخست 460 میلیارد تومانی به شمار می‌آید.

عملیات اجرایی فاز دوم این واحد تولیدی در جهت محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال و تولید آهن آلات در شهرستان بافت کرمان و در زمینی به مساحت 612 هکتار با تولید سالانه 25 میلیون تن گندله مورد بهره برداری قرار گرفته بود که در حال حاضر برای 300 نفر به صورت مستقیم و دو هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است. کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین مجتمع صنعتی منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که از سال 1398 به بهره‌برداری رسیده است.

طی مناقصه برگزار شده، تولید و تحویل‌دهی نانوکاتالیست‌های DRI این واحد احیاء به شرکت گسترش فناوری خوارزمی واگذار شد.

کاربرد وسیع نانوکاتالیست‌های ایرانی؛ از تولید بنزین تا اوره و آمونیاک

شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی از جمله شرکت‌های مطرح فناوری نانو و از بزرگترین تولیدکننده‌های نانوکاتالیست‌های پیشرفته صنعتی، اکسید روی فعال و جاذب‌های سولفورزدایی در منطقه خاورمیانه است که تاکنون بیش از پنج هزار تن از انواع جاذب‌های سولفورزدایی را تولید و به مشتریان خود در صنایع مختلف فولاد، پالایش و پتروشیمی، تحویل‌دهی کرده است.

این شرکت نانوفناور با توسعه دانش فنی بازیابی فلزات پایه از کاتالیست‌‎های مستعمل، علاوه بر موفقیت‌های علمی و کسب جایزه طرح برتر جشنواره بین‌المللی خوارزمی، خط تولید شمش نیکل و بازیابی دیگر فلزات پایه را در میان دیگر خطوط تولید خود دارد و بدین وسیله بخش بزرگی از نیازهای خود به انواع فلزات پایه مورد استفاده در کاتالیست‌ها را مرتفع کرده است.

همکاری شرکت گسترش فناوری خوارزمی و مجتمع بزرگ احیا استیل فولاد بافت، پس از اجرای موفقیت‌آمیز و کامل قرارداد تولید و تحویل دهی نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم کارخانه فولاد بافت 2 و بارگذاری این نانوکاتالیست‌ها در این کارخانه، با عقد قرارداد خرید نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم مورد نیاز کارخانه شماره 1 فولاد بافت، وارد مرحله‌ای جدید شد و نانوکاتالیست‌های سفارش‌گذاری شده و مورد نیاز واحد احیاء مستقیم کارخانه شماره 1 فولاد بافت شامل نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ فعال، نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ نیمه فعال و نانوکاتالیست‌های خنثی، با بالاترین کیفیت در زمان بندی و موعد مقرر از سوی کارفرما، توسط این شرکت نانوفناور، تولید شده و به واحد صنعتی تحویل‌ داده شد.

فرآیند بارگذاری نانوکاتالیست‌های پیشرفته، با حضور نانوفناوران و متخصصان شرکت گسترش فناوری خوارزمی در تیر ماه 1402 طی دو هفته به طور کامل انجام شد. در این مرحله در مجموع، تعداد 270 تیوب ریفرمر واحد احیاء فولاد بافت 2 با نانوکاتالیست‌های تولیدی شرکت گسترش فناوری خوارزمی تحت نظارت نانوفناوران این شرکت بارگذاری شد.این واحد پس از طی مراحل اولیه، با نظارت کارشناسان و نانوفناوران شرکت خوارزمی، در فروردین ماه 1403 با موفقیت راه‌اندازی شد و اکنون به بهره‌برداری رسید.

با راه‌اندازی فاز دوم این پروژه که عملیات اجرایی آن به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و نظارت شرکت مهندسی برسو انجام شده است، ظرفیت تولید این مجتمع که پیش از این 800 هزار تن بود، به 1 میلیون و 600 هزار تن آهن اسفنجی در سال خواهد رسید. افزایش ظرفیت تولید در این مجموعه، دستاوردهای قابل توجهی برای فولاد بافت  که جزو هشت طرح فولادی شرکت ملی فولاد است خواهد داشت و با توجه به افزایش نیاز کشور در این زمینه، باعث افزایش فروش این واحد و تسهیل در تامین نیاز واحدهای فولادی می شود.

با بهره‌گیری از نانوکاتالیست‌های تولیدی شرکت گسترش فناوری خوارزمی، ورود این مجموعه به مدار تولید و دو برابر شدن ظرفیت آن، می‌توان انتظار داشت میزان تولید آهن اسفنجی در سال 1403، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش یابد و برهمین اساس، فولاد بافت می تواند یکی از واحدهای اثرگذار در افزایش تولید آهن اسفنجی در سال 1403 باشد و بالتبع در کنار موضوع تامین نیاز کشور، دو برابر شدن ظرفیت تولید این واحد، بر میزان صادرات آن (به عنوان یکی از محصولات پرتقاضا در مقاصد صادراتی زنجیره ارزش فولاد) اثرگذاری قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • پیشرفت ۸۲ درصدی خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان