Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو ائتلاف الفتح از تحرکات گسترده آمریکا برای اسکان آوارگان فلسطینی در استان‌های غربی عراق از طریق دور کردن حشد شعبی از آن پرده برداشت. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری روز دوشنبه اظهار داشت ایالات متحده آمریکا برای دور کردن حشد شعبی از استانهای غربی به ویژه استان الانبار برنامه ریزی کرده و در این راستا دست به تحرک می زند تا فضای مناسبی را برای اسکان فلسطینیان در عراق فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود آمریکا تلاش می کند بخشهای بزرگی از صحرای الانبار قبضه کند تا خانواده های فلسطینی را به این مناطق منتقل کند.

البلداوی که با پایگاه خبری المعلومه گفت‌وگو می‌کرد،افزود آمریکا با برخی گروههای وابسته به اقلیت (اهل سنت و کردها) برای تحقق دوری حشد شعبی از مناطق غربی و تشکیل گروههای جدید بر اساس فرقه ای و قومیتی تلاش می کند تا در خدمت منافع و اهداف آمریکا در مناطق غربی باشند.

وی خاطر نشان کرد وجود حشد شعبی در این مناطق مانع اجرای طرح معامله قرن آمریکا وایجاد موطن جدید برای اسکان خانواده های فلسطینی شده است.

کمیسیون دفاعی و امنیت پارلمان عراق پیشتر از حمایت آمریکا از برخی شخصیتهای سیاسی و فراکسیونها برای فشار بر دولت عراق برای انحلال حشد شعبی پرده برداشته بود.

نماینده پارلمان عراق: بدون نیاز به قیمومیت آمریکا می‌توانیم کشورمان را حفظ کنیم

نماینده پارلمان عراق با اشاره به دخالتهای مستمر آمریکا در امور کشورش خاطر نشان کرد عراقی‌ها می‌توانند بدون نیاز به قیمومیت آمریکا، کشورشان را حفظ کنند.

مهدی تقی امرلی از نمایندگان ائتلاف الفتح روز دوشنبه بر مخالفت خود با دخالتهای آمریکا در امور عراق و تظاهرات داخلی تاکید کرد و گفت عراقی ها بر اساس قانون اساسی به اوضاع کشورشان اهتمام نشان می دهند بدون اینکه به قیمومیت آمریکا نیاز داشته باشند.

آمرلی که با پایگاه خبری المعلومه گفتگو می کرد، اظهار داشت واشنگتن دخالتهای خود را تشدید کرده و به همین سبب دیپلماسی عراق باید به نقش خود در مقابله با دخالتهای آمریکا در امور عراق عمل کند.

وی افزود عراقیها قادر هستند بدون نیاز به قیمومیت یا توصیه کسی به ویژه آمریکا از کشور خود حمایت کنند.

نماینده پارلمان عراق خاطر نشان کرد واشنگتن عامل اصلی عملیات تخریب و خرابکاری در عراق است.

امرلی تصریح کرد آمریکا از گروههای قانون شکن برای ضربه زدن به امنیت و حاکمیت عراق حمایت می کند.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده پارلمان عراق قیمومیت آمریکا آمریکا در امور خاطر نشان ائتلاف الفتح حشد شعبی برای اسکان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم خلبان ستاد نعمت الله صدقی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش با حضور معاون رئیس جمهور در بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس نقش مهم و برجسته‌ای داشت.

وی اضافه کرد: مجموع ارتش در استان بوشهر شامل نیروی هوایی، دریایی و پدافند در دوران دفاع مقدس در پاسداری از میهن حماسه‌ها آفریند و شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کردند.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر افزود: پایگاه ششم شکاری تنها ۲ ساعت پس از حمله عراق به ایران اسلامی با کمک مجموعه پدافند نخستین پاسخ را به رژیم بعث عراق داد.

وی یادآور شد: حماسه هفت آذر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مجموعه ارتش مستقر در استان بوشهر در آب‌های سرزمینی خلیج فارس نیز هیچ وقت از یاد نخواهد رفت.

صدقی ادامه داد: مجموعه ارتش در استان بوشهر تا پای جان و توان در حفاظت از مرزهای میهن اسلامی تحت امر فرمانده کل قوا ایفای نقش خواهند کرد.

کد خبر 6081904

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)