Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزف نای، کارشناس سی‌ان‌ان در سخنانی گفت پس از آن که آمریکا سردار سلیمانی را در عراق، آن هم در شرایطی که در حال جنگ نبود، ترور کرد، اکنون اگر کسی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را در بغداد ترور کند، آمریکا حق هیچ شکایتی ندارد، زیرا باب ترور شخصیت‌ها را خودش گشوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرید زکریا، مجری برنامه جی پی اس شبکه سی ان ان، در بخشی از برنامه خود که درباره نقش اخلاق در سیاست خارجی آمریکا بود، گفت: وقتی ما به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که وی خودش می‌گوید واقعاً هیچ توجهی به اخلاقیات ندارد و اصولاً نگرانِ این مسئله نیست.

زکریا سپس از جوزف نای (Joseph Nye)، میهمان این برنامه که کارشناس علوم سیاسی است و اخیراً کتابی با عنوان «آیا اخلاقیات اهمیت دارد؟ رؤسای جمهور و سیاست خارجی (آمریکا) از فرانکلین روزوِلت تا ترامپ» منتشر کرده است، پرسید: آیا ترامپ در این زمینه (بی توجهی به اخلاقیات) با تمام رؤسای جمهور پیشین آمریکا فرق دارد؟

جوزف نای پاسخ داد: وی (ترامپ) از هر یک از سایر رؤسای جمهور سابق آمریکا (۱۳ رئیس جمهورِ پیش از ترامپ) که در کتابم نامشان فهرست شده و من درباره شان تحقیق کرده ام، غیراخلاقی‌تر است و به اخلاقیات کمتر اهمیت می‌دهد. به عنوان مثال، وقتی ترامپ به ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی به دست سعودی‌ها در کنسولگری عربستان سعودی در استانبولِ ترکیه واکنش نشان داد، وی کم و بیش گفت: شما باید این مسئله را پشت سر بگذارید (زیرا چندان حائز اهمیت نیست). ترامپ معتقد است که دنیا مکانی بسیار خطرناک است و از این نوع اتفاقاتِ فجیع زیاد رخ می‌دهد. حتی روزنامه وال استریت ژورنال که یک روزنامه محافظه کار آمریکایی است، تأکید کرد: «دونالد ترامپ در واکنش به قتل خاشقجی (به جای بی اهمیت جلوه دادنِ آن) می‌بایست سخنان بیشتری درباره "ارزش‌های آمریکایی" بیان می‌کرد (که نکرد).»

فرید زکریا پرسید وقتی شما به واقعه‌ای مانند ترور (سردار) سلیمانی نگاه می‌کنید، آیا به نظر شما، آن اقدامِ آمریکا نشان می‌دهد که ترامپ برخی از قوانین بازی را زیر پا گذشته است؟ آیا شما چنین عملیاتی را یک اقدام غیراخلاقی توصیف می‌کنید؟

نای گفت: شما (ترامپ) با ترور یک مقام بلندپایه در یک کشور ثالث، آن هم در زمانی که در حال جنگ نیستید، در واقع، فرمان اجرایی جرالد فورد، رئیس جمهور اسبق آمریکا را ابطال کرده اید، زیرا جرالد فورد، پس از پایان جنگ ویتنام، یک فرمان اجرایی صادر کرد و در آن صراحتاً نوشت که ما (آمریکا) وارد عملیات ترور کردن دیگران نخواهیم شد.

نای افزود: به نظر من، ما نباید این هنجار را کنار بگذاریم. مثلاً اگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به بغداد برود و کسی به او تیراندازی کند (و او را از پای درآورد)، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آنگاه ما (آمریکا) هیچ حقی برای شکایت از آن کار نداریم، زیرا خودمان به (سردار) سلیمانی شلیک کردیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی ترور در عراق رؤسای جمهور رئیس جمهور جوزف نای سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است