Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@13:11:05 GMT

سایت‌های خرید و فروش مجازی در رصد پلیس

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۸۱۵۶

صراط:

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص نظارت پلیس بر آگهی‌ سایت‌های خرید و فروش مجازی از جمله دیوار و شیپور اظهار داشت: متولیان  این سایت‌های خرید و فروش اعلام می‌کنند که به طور کامل در مجموعه خود رصد دارند و اگر افراد موارد را به خود سایت اعلام کنند، سریعاً هماهنگ شده و برخورد و حذف موارد مجرمانه را انجام می‌دهند؛ اگرچه خود پلیس فتا نیز بر سایت‌های خرید و فروش مجازی رصد و نظارت کامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه به معضل موجود در فضای خرید و فروش مجازی و وقوع کلاهبرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: هرگونه خرید و فروش به صورت غیرقانونی و غیرمجاز در رصد پلیس بوده و در صورت شناسایی به مرجع قضایی اعلام  می‌شود تا مجوز مربوطه اخذ و برخورد قانونی صورت پذیرد. 

وی افزود: در حوزه کلاهبرداری با توجه به نوع جرم می‌طلبد که شاکی خصوصی وجود داشته باشد؛ اگر شهروندی مورد ظلم قرار گرفت باید به مرجع قضایی شکایت کند تا در نهایت دستور لازم جهت برخورد قانونی پلیس صادر شود.

سرهنگ کاظمی گفت: پلیس فتا بر فضای مجازی رصد کامل داشته و در مواجهه با موارد مجرمانه آنها را شناسایی و به مرجع قضایی اعلام می‌کند تا بعد از اخذ دستور با آنها برخورد کند. 

گفتنی است شهروندان با درج موضوعی با عنوان« نظارت بر آگهی دیوار و شیپور» پیگیری این موضوع را از پلیس فتا خواستار بودند. 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پلیس فتا سایت های خرید و فروش صراط سایت های خرید و فروش مجازی مرجع قضایی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد حسین سپه وند امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در جریان رصد و پایش فضای مجازی و اجرای طرح برخورد با فروش سوالات و تجهیزات تقلب در کنکور و امتحانات نهایی، کارشناسان پلیس فتا لرستان فردی را که اقدام به فروش ابزارهایی برای تقلب در امتحان به فروش می‌رساند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، افزود: این گونه افراد با انتشار آگهی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های واسط خریدوفروش، اقدام به فروش سوالات و تجهیزات تقلب کنکور به قربانیان کرده و ضمن اینکه سعی می‌کنند نظم کنکور و عدالت برگزاری کنکور سالم بین داوطلبان را برهم بزنند، تنها به دنبال کلاهبرداری و کسب منفعت برای خود بوده و طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده هیچ‌گونه دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نهایی ندارند و به‌هیچ‌عنوان نباید ادعای آن دراین‌خصوص را باور کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان با بیان اینکه فروش هر گونه تجهیزات تقلب که عدالت و رقابت سالم بین داوطلبان امتحانی را به خطر بیندازد جرم است، گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی فروشنده این تجهیزات را در شهرستان خرم‌آباد شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضائی لازم، ایشان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

سپهوند، تصریح کرد: خریدوفروش هرگونه تجهیزات برای تقلب در امتحانات کنکور جرم بوده و با متخلفان برابر با قانون برخورد قضائی صورت خواهد گرفت، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با این‌گونه جرایم در فضای مجازی با مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان ما در پلیس فتا را جهت برخورد قانونی با آنها در جریان بگذارند.

کد خبر 6087767

دیگر خبرها

  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد