Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیماران روانی بخشی از واقعیت های جامعه ما هستند که بیش از ۲۰ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند. امروزه با پیشرفت علم و تغییر ماهیت بیماری ها، روانشناسان کمک زیادی را به شناخت و باور پذیر کردن بیماری های مختلف در انسان کرده اند و معتقدند بیماری های روانی مانند بسیاری از بیماری های دیگر، قابلیت درمان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از بیماران روانی به وسیله دارو درمان می شوند و گروهی دیگر، نیازمند محیط سازی، آرامش دهی، مشاوره و همدلی های مستمر هستند. با این تفاسیر، موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی، مرکزی را برای نگهداری، درمان و توانبخشی بیماران روانی بی سرپرست، بدسرپرست یا کم بضاعت به نام《سرای احسان》 تشکیل داده است؛ این موسسه درحال حاضر میزبان ۴۸۰ بیمار مبتلا به اختلالات روانی متشکل از ۳۵۰ مرد و ۱۳۰ زن است.

موسسان، هیئت امنا، هیئت مدیره و مشاوران این موسسه طی ۱۹سال گذشته همگی به شکل داوطلبانه فعالیت می کنند‌. خیرین و داوطلبان معتقدند که عضویت در این خانواده بزرگ علاوه بر ایجاد یک حس خوب درونی و معنوی باعث می شود فرد رسالت و مسئولیت اجتماعی خود را به زیبا ترین وجه ممکن به جا آورد.

دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) نیز از جمله نقش آفرینان در سرای احسان موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی بوده اند و با حضور گروه های مختلف دانشجویی، فعالیت نیکوکارانه خود را در راستای ایجاد فضای متناسب برای بیماران روانی شروع کرده اند. به طوری که امروز چندین بار از این‌ موسسه بازدید به عمل آورده اند‌.

دانشجویان روانشناسی واحد یادگار امام(ره) علاوه بر فعالیت نیکوکارانه، می توانند دوره کار آموزی خود را با حضور در این موسسه خیریه بگذرانند. همچنین دانشکده علوم انسانی واحد یادگار امام(ره) درحال جمع آوری کمک های نقدی برای برپایی جشنی در اواخر اسفند ماه در سرای احسان این موسسه است تا فضای نشاط و آرامی برای بیماران روانی در روزها و شب های منتهی به سال جدید فراهم شود.

گفتنی است، مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده که تاکنون، اقدامات زیادی را در حوزه های مختلف خدمات مشاوره ای و روانشناسی انجام داده است.

انتهای پیام/

108 / 167 رشته روانشناسی دانشگاه آزاد یادگار امام سرای احسان کهریزک آسیب های اجتماعی مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رشته روانشناسی دانشگاه آزاد یادگار امام سرای احسان کهریزک آسیب های اجتماعی مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی آسیب دیدگان اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام ره بیماران روانی موسسه خیریه سرای احسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا درحمله ایران را تکذیب کرد

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب و آن را اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن دانست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سپاه نیوز، در پی انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در سرزمین‌های اشغالی سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسوول  روابط عمومی کل سپاه با تکذیب این خبر گفت: نیروگاه دیمونا در بانک اهداف اقدام تنبیهی اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نبوده و انتشار این خبر یک دروغ بزرگ و اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است
  • سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا درحمله ایران را تکذیب کرد
  • ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت