Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما در یک اقدام غیرحرفه‌ای تلاش کرد به بهانه سوال نظم نشست خبری رئیس جمهور را برهم زند این در حالی است که یک بررسی ساده نشان می‌دهد صدا وسیما تنها رسانه‌ای است که در همه نشست‌های خبری رئیس‌جمهور «دو بار» سوال پرسیده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اواخر نشست خبری رئیس جمهور ناگهان خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بدون توجه به ضوابط چنین نشستی از میان خبرنگاران بلند شد و با صدای بلند شروع کرد به سوال پرسیدن! این اقدام او اعتراض همه خبرنگاران را به دنبال داشت و با اینکه رئیس جمهور گفت اگر فرصت  شد او سوالش را پشت تریبون بپرسد ولی اعتراض گسترده خبرنگاران باعث شد مسئولان نشست از این کار  منصرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب اینکه باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیماست و صدا وسیما تنها رسانه‌ای است که در همه نشست‌های خبری رئیس جمهور دوبار سوال پرسیده است.

نتایج یک تحقیق ساده نشان می‌دهد در جریان 14 کنفرانس خبری داخلی و بین‌المللی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری (از بیست و هفتم خردادماه 92 تاکنون)، 253 خبرنگار از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی در این کنفرانس‌های خبری موفق به طرح پرسش‌های خود با رئیس جمهوری شده‌اند.

بیشترین تعداد سوال کنندگان نیز با 27 مورد ، در یازدهمین کنفرانس خبری رئیس جمهوری بوده که اول خرداد 96 برگزار شده و کمترین شمار سوال کنندگان نیز مربوط به نهمین کنفرانس خبری است که 28 دی‌ماه 95 برگزار شد و در آن نمایندگان 11 رسانه فرصت طرح پرسش یافتند.

نمایندگان بخش‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی با 31 مورد پرسش از رئیس جمهور، در صدر رسانه‌هایی هستند که در این 14 کنفرانس خبری، موفق شده‌اند بیشترین پرسش‌های خود را با رئیس جمهور در میان بگذارند.

با وجود این آمار که با یک جستجوی ساده در شبکه اینترنت نیز قابل بازبینی است، خبرنگار رسانه ملی (خبرنگار باشگاه خبرنگاران ) در چهاردهمین کنفرانس خبری رئیس جمهور در 27 بهمن، در حرکتی غیراخلاقی و غیرحرفه ای، ضمن تلاش برای بر هم زدن نظم نشست، معترض بود چرا به او اجازه طرح پرسش داده نشده است!

با توجه به محدودیت زمانی و شمار زیاد خبرنگاران داخلی و بین‌المللی، طبیعی است که بخش عمده‌ای از خبرنگاران این فرصت را پیدا نکنند که پرسش‌های خود را مطرح سازند.

جالب است که در همین کنفرانس خبری، از مجموع 20 نماینده رسانه‌هایی که موفق به طرح پرسش خود شدند، دو نماینده از صدا و سیما یعنی خبرنگاران شبکه خبر و خبرگزاری صدا و سیما موفق به طرح پرسش‌های خود شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نشست خبری رئیس جمهور خبرنگار باشگاه خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری رئیس جمهور داخلی و بین المللی کنفرانس خبری پرسش های خود رئیس جمهوری غیرحرفه ای نظم نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو

آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام آمریکایی شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و تیم امنیت ملی او پس از یک وقفه کوتاه پس از نشست قبلی خود، دوباره در اتاق موقعیت کاخ سفید گردهم آمده اند.

بر اساس گزارش ها، نشست قبلی بایدن با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا، تقریبا دو ساعت طول کشید. بایدن پس از اولین نشست با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفتگو کرد.

هنوز جزئیاتی از این گفت‌وگوی تلفنی به طور رسمی منتشر نشده است. بر اساس گزارش‌ها تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا «در تماس با شرکای خود در خاورمیانه خواهد بود تا از تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کند».

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد که نشست اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در حال برگزاری است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار کرد.

در این نشست لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در این نشست کاخ سفید حضور داشتند و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا بصورت ویدئویی شرکت کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل روز شنبه توسط حیک سالیوان مشاور امنیت ملی و فاینر معاون اصلی مشاور امنیت ملی در جریان آخرین رویداد‌ها در خاورمیانه قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه
  • گزارش تصویری | نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و رمضان رسانه ملی
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • موضع جدید بایدن پس از جلسه با رهبران گروه هفت درباره ایران
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • رئیس‌جمهور عراق: جنگ تنها مشکلات را عمیق‌تر می‌کند
  • جاماندگی روزنامه‌ها و خلاء خبری صداوسیما در پاسخ موشکی ایران
  • رسانه صهیونیستی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد
  • دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو