Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس هشدار دانشمندان، زنان بارداری که نوشیدنی‌های کم کالری مانند نوشابه‌های گازدار و رژیمی را مصرف می‌کنند، بچه‌هایی با اضافه وزن بسیار بالا به دنیا می‌آورند.

اخبار اجتماعی - طبق بررسی و نتایج مطالعات جدیدی دانشمندان کانادایی، شیرین‌کننده‌های کم‌کالری با تأثیر بر بدن مادر باعث افزایش وزن جنین در شکم مادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مواد شیرین کم‌کالری بر روی باکتری‌های روده زنان باردار تأثیر می‌گذارند و این تغییرات بر بدن جنین نیز اثر گذاشته و وزن آن را بالا می‌برد.

در آزمایشات انجام شده توسط "رایلین ریمر" استاد تغذیه در دانشگاه "کالگری" کانادا مشخص شد موش‌های صحرایی باردار که از شیرین کننده‌های کم‌کالری تغذیه کردند، نوزادشان بزرگ شده و حدود ۲۵ درصد چربی بیشتری نسبت به دیگر جنین‌های موش دارند.

در یکی دیگر از آزمایش‌های انجام شده توسط این تیم تحقیقاتی بر روی ۲۵۰۰ زن کانادایی، نتایج نشان داد نوزادان کسانی که روزانه نوشیدنی‌های شیرین مصنوعی می‌نوشند، دو برابر بیشتر از دیگر نوزادان دچار اضافه وزن می‌شوند.

در آزمایش‌های انجام شده از دو شیرین‌کننده برای بررسی استفاده شده است؛ بر اساس نتایج مشخص شد دو ماده "آسپارتام" و "استیویا" باعث این تغییرات در وزن جنین‌ها شده و نوزادان بهنگام تولد با چربی بیشتری متولد می‌شوند.

"تیم اسپکتور"، استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در کالج "کینگ" لندن از زنان خواست تا به جای نوشیدنی‌های شیرین به مصرف نوشیدنی‌های غیر شیرین بپردازند.

نتایج این تحقیقات در ژورنال گات منتشر شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنین اضافه وزن بارداری زنان نوشابه نوشابه های گازدار وزن کم کالری شیرین کننده انجام شده وزن جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد

عبدالحکیم آصفی اظهارکرد: بارندگی اخیر به فضای سبز خسارت‌های زیادی وارد کرد که با تلاش کارگران حوزه فضای سبز در کمترین زمان ممکن درختان شکسته شده جمع آوری و محل رفت و آمد بازگشایی شد.

وی ادامه داد: جمع آوری خاک‌های انباشته بر روی آسفالت معابر در نقاط مختلف، بلافاصله پس از اتمام بارندگی توسط ماشین آلات و نیروهای کارگری انجام شد تا ضمن بازگشایی مسیرها، رفت و آمد مردم با سهولت انجام گیرد.

معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار افزود: با وجود بارش شدید باران همراه با توفان در چند روز اخیر با زحمات شبانه روزی کارکنان و همکاری و همراهی حوزه ستاد مدیریت بحران، خوشبختانه تمام خطوط انتقال و توزیع آب و برق به حالت پایدار برگشته و هیچ‌گونه قطعی برقی در خطوط شبکه نداریم.

وی بیان کرد: به علت مشکلات پیش آمده در نیروگاه کنارک به مدت ۴۵ دقیقه پست نهالستان از مدار خارج شده بود و برق محدوده قطع شد اما با تلاش‌های کارکنان برق و با مدیریت پشتیبانی این محدوده به مدار فعالیت برگشت.

آصفی تصریح کرد: در چند سال اخیر این حجم بارندگی بی سابقه بوده، طبق اطلاعات اخذ شده از کارخانه آب شیرین کن کنارک، متأسفانه تاسیسات آن (الکتروپمپ‌ها) زیر آب رفته و از سه شنبه شب تولید آب آشامیدنی متوقف شده اما با توجه به ذخیره آب در مخازن آب سازمان آبرسانی بصورت سقایی صورت گرفت و هم اینک شرایط عادی است.

وی تصریح کرد: اعزام نیروهای امداد و نجات با پنج دستگاه کف‌کش جهت کمک به شهرستان کنارک به همراه چهار نفر از کارکنان متخصص از دیگر اقدامات این حوزه بود.

معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار همچنین ضمن قدردانی از توابع شهرستان مدیریت پشتیبانی برای همکاری و در اختیار گذاشتن یک دستگاه لودر برای روستای تیس گفت: همکاری مردم و اعضای شورای تیس و دهیار روستا باعث تسریع در خدمات رسانی بهتر به این روستای تاریخی شد.

وی ادامه داد: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای همکاری و در اختیار گذاشتن یک دستگاه لودر بمنظور لایروبی و پاکسازی مسیل‌ها و کانال‌ها باعث شد که کانال‌های خروجی آب در کمترین زمان ممکن بازگشایی شوند.

آصفی ایمن سازی معابر با نصب تابلو و علائم ترافیکی جهت حفظ جان و مال شهروندان را یکی دیگر فعالیت‌های حوزه معاونت عمرانی عنوان کرد و گفت: استقرار نیوجرسی‌های بتنی برای ایمن سازی رفیوژ میانی بلوار سرازیری نرسیده به مخزن، هدایت و راهنمایی خودروهای شهروندان و گردشگران به سالن ورزشی چند منظوره برای اسکان اضطراری و ایمن سازی پل‌های آهنی کانال‌ها توسط همکاران آهنگری را گوشه‌ای دیگر از فعالیت‌های این معاونت عنوان کرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد
  • تجربه استقلال تعیین کننده است/ انتقاد باید سازنده باشد نه مخرب
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه