Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: از سال ۹۰ تاکنون دو نوع بیماری و آفت خطرناک گریبان گیر شمشاد‌های شمال کشور شده و سطح بسیار زیادی از این پوشش گیاهی از بین رفته است. تاریخ انتشار: 06:30 - 29 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۷۲۸۰

بهمن افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص شیوع آفت شب پره به شمشاد‌های جنگل های هیرکانی اظهار کرد: آفت شب پره یک نوع پروانه است که شب‌ها و هنگام تاریکی آسمان فعالیت می‌کند و شمشاد تنها میزبان این نوع آفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان طور که اشاره شد، این آفت فقط از شمشاد‌ها تغذیه می‌کند و هیچ کدام از گونه های جانوری یا گیاهی مورد هجوم و تغذیه این آفت قرار نمی‌گیرند.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: از سال ۹۵ آفت شب پره شمشاد وارد جنگل‌های هیرکانی شد و آسیب‌های زیادی به این نوع از پوشش گیاهی وارد کرد.
افراسیابی ادامه داد: تاکنون اقداماتی که سازمان جنگل‌ها و دیگر بخش‌های مربوطه در راستای مبارزه با آفت شب پره شمشاد انجام داده، مثمر ثمر واقع شده و هم اکنون نیز شاهدیم که سال به سال سطح کمتری از شمشاد‌ها درگیر این آفت می‌شوند.
وی تصریح کرد: از سال ۹۷ کارگروهی تحت عنوان نجات شمشاد‌ها در استان‌های شمال کشور ایجاد شد و اقدامات گسترده و کارآمدی را در این خصوص انجام دادند که نتایج مثبتی نیز به دست آوردند.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطر نشان کرد: در برنامه‌های مبارزه با آفت شب پره شمشاد، شناسایی آفت بسیار مهم‌تر از مبارزه با آن است یعنی در صورتی که آفت‌ها را پیش از شروع فعالیت شناسایی کنیم، هم به شمشاد‌ها آسیب کمتری وارد می‌شود و هم از مبارزه جلوگیری خواهد شد.
افراسیابی با بیان اینکه احتمال از بین رفتن شمشاد در جنگل‌های شمال کشور وجود دارد افزود: پیش از شیوع این آفت، یک نوع بیماری به شمشاد‌ها ورود کرده بود که در آن زمان موجب از بین رفتن سطح زیادی از این گونه گیاهی شد و با وجود این دو آفت در شمشاد‌ها احتمال از بین رفتن این گیاه در جنگل‌های شمال وجود دارد.
وی بیان کرد: در تعداد زیادی از گلدان‌ها و نهالستان‌های شمال کشور دسته‌های شمشاد کاشت شد تا در صورت از بین رفتن کلی این گیاه در جنگل های شمال، شمشاد‌ها را به دامان طبیعت باز گردانیم.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: مبارزه با آفت شب پره شمشاد از نوع سم پاشی نیست و موادی که در مبارزه‌ها صورت می‌گیرد آسیبی به هیچ یک از گونه‌های جانوری یا گیاهی وارد نمی‌کند.
افراسیابی خاطر نشان کرد: نسبت به گذشته تجربیات ما در خصوص انواع آفت‌ها و روش‌های مبارزه افزایش یافته و امیدمان به نجات شمشاد روز به روز بیشتر می‌شود.   بیشتر بخوانید: طرح مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی تدوین شد  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جنگل های هیرکانی اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی جنگل معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها مبارزه با آفت شب پره شمشاد مراتع و آبخیزداری جنگل های هیرکانی جنگل های شمال شمال کشور بین رفتن شمشاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر در هشتمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تشریح اقدامات گمرک در زمینه مبارزه با پدیده قاچاق، این اقدامات را برمبنای حسن تعامل با تمامی دستگاه‌های ذی‌مدخل در امر تجارت خارجی برشمرد و خواستار تداوم و نظم در برگزاری جلسات همگرایانه با حضور نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار همه دستگاه‌ها شد.

وی ادامه داد: کاهش متوسط زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی تا میزان ۵۰ درصد، کاهش صدور بخشنامه‌ها و توافق جدید گمرک با سازمان استاندارد برای تعیین ماهیت کالاها، سبب تسریع، شفافیت و در عین حال نظارت موثرتر خواهند شد. رضوانی‌فر در این جلسه خواستار تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی شد و افزود: متناسب با تکلیف می‌بایست منابع لازم در این زمینه نیز بطور مناسب و منطقی تخصیص داده شود.

رییس کل گمرک ایران تصریح کرد: چنانچه تمامی دستگاه‌ها و ارکان موثر در نظام اقتصادی و تصمیم‌گیری در کشور تلاش کنند تا حجم اصلی عملیات تجارت خارجی کشور را به مسیر قانونی و شفاف هدایت کنند، می‌توان به کاهش محسوس حجم قاچاق امیدوار بود. در این جلسه، علی بیگی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بر ضرورت آسیب شناسی قاچاق و فرآیند تجارت به ویژه در موضوع ترانزیت خارجی تاکید کرد. وی مداخله و یا موازی‌کاری دستگاه‌های همجوار را مسبب اخلال در مسیر مبارزه موثر با پدیده قاچاق دانست و خواستار مدیریت واحد به ویژه در مرز شد.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستقیما زیر نظر رئیس جمهور به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اظهار امیدواری کرد: با حمایت همه دستگاه‌ها هدف آن ستاد مبنی بر کاهش سالانه ۱۵ درصد از حجم قاچاق کالا محقق می‌شود. در هشتمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورات کار سال ۱۴۰۳ این کارگروه به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این جلسه، اعضا گزارشی از اقدامات سازمان متبوع خود در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین پیشنهاد‌های خود را ارائه کردند.

کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی به استناد ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور هماهنگی و نظارت بر اجرای وظایفی که از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده آنان قرار داده شده تشکیل شد.

این کارگروه متشکل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، دبیرخانه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه و سازمان ملی استاندارد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان
  • (تصاویر) جنگل های هیرکانی النگدره
  • (تصاویر) جنگل‌های هیرکانی النگدره
  • اعتراض رضاوند به سهیل مهدی: قانون جنگل!
  • گلایه‌های نماینده ولی فقیه از تخریب جنگل در مازندران
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود ۴۱ درصد کمک‌ها به شمال غزه
  • کنترل و مبارزه با آفات و بیماری های فضای سبز شهر یزد
  • همسایگان سرسبز و مناسب سفر اطراف پایتخت کدامند؟
  • ۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور شناسایی شد