Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@19:07:07 GMT

برگزاری جشن تکلیف سیاسی رای اولی ها

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۸۶۵۰

صراط:

علی رمضانی، ضمن بیان اینکه تعداد یک میلیون و ۹۱ هزار و ۹۴۵ نفر از دانش آموزان شاغل به تحصیل شرایط حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارا هستند (که تعداد ۵۰۰۰۵۰ نفر دانش آموز دختر و ۵۹۱۸۹۵ نفر دانش آموزان پسر هستند.)

به گزارش مهر وی ادامه داد: به منظور آمادگی و زمینه سازی حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال در تمامی مدارس انتخابات شوراهای دانش آموزی برگزار شد و قریب به ۱۰ میلیون نفر از دانش آموزان با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حدود ۷۰۰ هزار نفر از همکلاسی‌ها و دانش آموزان واحد آموزشی خود را به عضویت شوراهای دانش آموزی انتخاب کردند و جشنواره دموکراسی در حدود ۱۰۰ هزار واحد آموزشی به راه انداختند و با نحوه تبلیغات، صندوق و تعرفه رأی و رقابت سالم و مسئولیت پذیری انس گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اضافه کرد: در سال جاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در مراکز استان‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد و اقدامات فرهنگی و تربیتی مناسبی در شوراهای دانش آموزی و تشکل‌های دانش آموزی برای گفتمان سازی و جریان سازی حضور پررنگ و اثربخش رأی اولی‌ها و همچنین فرهنگیان و خانواده‌های آنها به عمل آمده است.

وی از برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در استان‌ها خبر داد و گفت: با ارتقای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان و آینده سازان در آینده شاهد بصیرت اجتماعی و سیاسی و حضور آگاهانه و هدفمند آنان در جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: بهره گیری از رهنمودهای رهبری در تنظیم پیام‌های کوتاه برای دانش آموزان و فرهنگیان برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های دانش آموزی و پاسخگویی به چیستی و چرایی انتخابات و همچنین تقویت تشکل‌ها و شوراهای دانش آموزی، انجمن اولیا و مربیان و بهره گیری از این ظرفیت عظیم فرهنگی و انسانی و همچنین اختصاص درس انشای کلاس با موضوع انتخابات و ساخت و تولید سرودهای حماسی و نشاط آفرین از دیگر اقداماتی است که در آموزش و پرورش برای گسترش و حضور حداکثری رأی اولی‌ها و جامعه بزرگ فرهنگیان انجام گرفته است.

رمضانی در پایان به ظرفیت تربیتی بی نظیر شوراهای دانش آموزی در کشور به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی و اجتماعی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت اعضای شورای دانش آموزی به عنوان کنشگران اجتماعی و قشری پویا، بالنده، مطالبه گر و آگاه هستند که در آینده با قبول مسئولیت‌های بزرگ در خانواده، جامعه و کشور بخشی از مدیران و مسئولان جامعه خواهند بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: علی رمضانی فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش صراط شوراهای دانش آموزی دانش آموزی دانش آموزان رأی اولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی در دو دیدار اول خود در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ صعودش را از گروه خود مسجل کرده بود، از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در دیداری تشریفاتی به مصاف بلژیک رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را در نهایت به سود خود خاتمه دهد.   در این دیدار‌ها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد مقابل بلژیکی‌ها در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ پیروز شده و بازی را با حساب دو بر صفر به سود خود خاتمه دهد تا در نهایت با حداکثر امتیازات و به عنوان سرگروهِ گروه D صعود کند.   تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان باید پنجشنبه ۶ اردیبهشت به مصاف هلند، تیم دوم گروه B برود که این دیدار در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • پویش دانش‌آموزی عطر اردیبهشت ۳ درکرمان آغازشد
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • آغاز پویش دانش‌آموزی «عطر اردیبهشت ۳ » در کرمان 
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد