Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تعداد پوشش بیمه همگانی در پایتخت، افزود: در حال حاضر ۴ میلیون نفر در استان تهران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد یک میلیون نفر بیمه رایگان هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی یک میلیون نفر استحقاق تحت پوشش بیمه رایگان بودن را دارند یا خیر، گفت: به طور حتم خیر چرا که بسیاری از آنها توانایی مالی پرداخت ماهیانه ۴۸ هزار تومان را دارند یعنی به طور متوسط روزانه حدود ۱,۳۰۰ تومان باید برای سلامت خود هزینه کنند و این در مقابل سایر هزینه‌ها بسیار ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران تاکید کرد: البته در ابتدای طرح نیمی از ۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی رایگان بودند اما بعد از رفع همپوشانی‌ها و اجرای طرح استحقاق سنجی در نهایت تعداد بیمه شدگان رایگان استان تهران به حدود یک میلیون نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون نفر فاقد بیمه در استان تهران پیش بینی می‌شود گفت: با اجرای طرح پوشش اجباری بیمه همگانی که از اواسط آبان ماه آغاز شد تاکنون تنها ۱۷۳ هزار نفر از افراد فاقد بیمه در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر از بیمه رایگان برخوردار شدند.

حسینی افزود: البته این تعداد پس از ثبت نام در سامانه و درخواست آزمون وسع، توسط وزارت رفاه مشخص شد که می‌توانند تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تخت بیمارستان کسی بیمه نمی‌شود، گفت: بسیاری از افراد از این موضوع اطلاع ندارند و به همین دلیل دیرتر برای اینکه تحت پوشش قرار گیرند مراجعه می‌کنند اما دیگر نمی‌توانیم مانند گذشته کسی را در تخت بیمارستان بیمه کنیم و روند بیمه حدود ۱۰ روز به طول می‌انجامد.

کد خبر 4855612 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد حسینی سازمان بیمه سلامت بیمه شورای شهر تهران شهرداری تهران 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی شهر تهران کمیته امداد امام خمینی دستگیری سارق محسن حاجی میرزایی سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور انقلاب اسلامی ایران تخت بیمارستان یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه بیمه همگانی استان تهران بیمه رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

براساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند بصورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند و افراد تا ۳۱ فروردین‌ماه مهلت ثبت‌نام دارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای اجرای ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمام مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند بصورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و از مزایای این بیمه شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان متوفی بهره‌مند شوند.

در این طرح برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر، 100 درصد مبلغ حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

بیمه اجتماعی رایگان برای مادران روستایی دارای 3 فرزند

با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولین از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله نخست ثبت‌نام مربوط به مادرانی است که یکی از فرزندان آنها متولد اول فروردین سال 1396 به بعد باشد.

براین اساس متقاضیان ثبت‌نام در این طرح باید حداکثر تا 31 فروردین ماه جاری با مراجعه به سایت www.roostaa.ir بخش ثبت‌نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایر (غیر شاغل) و یا مراجعه به یکی از کارگزاری‌های استان تهران، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟