Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@14:02:23 GMT

انتخابات یعنی اداره مملکت با اتکا به اراده ملت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۹۰۰۱

انتخابات یعنی اداره مملکت با اتکا به اراده ملت

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی سیستان‌وبلوچستان گفت: اصل ششم قانون اساسی، اداره مملکت را به اراده مردم، آن‌هم از طریق انتخابات، محول کرده است و می‌توان گفت انتخابات در حقیقت اداره مملکت با اتکا‌ به اراده ملت است و هیچکس نمی‌تواند این حق را از مردم بگیرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمدعلی حمیدیان، دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان روز گذشته، 28 بهمن‌ماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: انتخابات ابزاری است که به‌وسیله آن اراده مردم در شکل‌گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدیان آینده محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات از ارکان دموکراسی است و در عمده کشورهای جهان نیز حاکم است، بطوری که وقتی یک جامعه سیاسی را تعریف می‌کنیم، در واقع بحث انتخابات هم پیش می‌آید و باید به آن پرداخته شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان بیان کرد: در سال 57 وقتی حضرت امام(ره) وارد کشور شدند، علی‌رغم اینکه همه مردم ایشان را به‌عنوان رهبر پذیرفته بودند و خود را مطیع ایشان می‌دانستند، با این‌حال امام(ره) فرمودند که ما باید به‌صورت قانونی حکومت را اداره کنیم، لذا دستور دادند که انتخابات یا رفراندوم برگزار شود.

وی افزود: اصل ششم قانون اساسی، اداره مملکت را به اراده مردم، آن‌هم از طریق انتخابات، محول کرده است و می‌توان گفت انتخابات در حقیقت اداره مملکت با اتکا‌ به اراده ملت است و هیچکس نمی‌تواند این حق را از مردم بگیرد.

حمیدیان اظهار کرد: در رابطه با برگزاری انتخابات، یک‌سری بایدها و نبایدها وجود دارد که در همین راستا، ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان راه‌اندازی شده تا تخلفات از سوی نامزدها، حامیان آن‌ها و سایر مسئولان رصد شود.

وی گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند رقابت باید در چهارچوب نظام باشد، نباید از خط امام(ره) خارج شویم، نباید مرزها با دشمن کمرنگ شود و در میدان صادقانه عمل کنیم؛ کسی حق ندارد وجهه کشور و ذهنیت مردم را تخریب کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان، سامانه مردمی 3172 را با هدف احصای مصادیق جرایم انتخاباتی راه‌اندازی کرده که پاسخگوی مردم است و می‌تواند تخلفات را گزارش دهد؛ همچنین این ستاد تاکنون نشست‌های مختلف توجیهی با معتمدین و دیده‌بان‌های اجتماعی برگزار کرده است.

این مقام مسئول افزود: حضور مسئولان ستاد در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای جلب مشارکت حداکثری، توجیه و انذار نامزدهای تأیید صلاحیت شده با هدف ضرورت التزام به اخلاق و بایدها و نبایدهای قانونی، اتخاذ راهکارهای مناسب جهت تقویت ارتباطات بر پایه فیبر نوری، ارسال مستمر مصادیق جرایم انتخاباتی، تشکیل کمیته رصد فضای امنیتی و معرفی و پیگیری مصادیق جرایم انتخاباتی برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی مبنی بر عدم حمایت آنان از یک نامزد از جمله دیگر اقدامات ستاد در روزهای اخیر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس جرایم انتخاباتی دادگستری سیستان و بلوچستان مصادیق جرایم انتخاباتی اراده ملت اراده مردم امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل از آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد به‌همت دانش‌آموزان اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کریم‌الله محبوبی اُناری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه پویش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد توسط دانش‌آموزان مدارس استان اردبیل، دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های پسرانه اردبیل با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان با واریز مبلغ ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه استان در این پویش شرکت داشتند و باقی‌مانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم شد.

وی بیان داشت: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان این مدرسه از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

محبوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه است که امیدواریم با کمک مردم نیکوکار و سخاوتمند استان زمینه آزادی این زندانیان نیازمند فراهم شود.

محبوبی اظهار کرد: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان عزیز است.

کد خبر 747014

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان