Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@00:21:53 GMT

نقره داغ مسافران به شیوه اسنپ و تپسی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۹۰۷۵

نقره داغ مسافران به شیوه اسنپ و تپسی

خبرگزاری میزان- تاکسی‌های اینترنتی که آمده بودند تا کرایه‌ها را کاهش دهند، حال خود باعث افزایش کرایه‌ها شده اند. تاریخ انتشار: 08:16 - 29 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۷۴۲۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، بعضی معتقدند انحصارگرایی آنان پس از عقب راندن رقبای سنتی خود که همان تاکسی‌های تلفنی هستند، موجب این اتفاق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکسی‌های اینترنتی که در اوایل ورود، با قیمت‌هایی به مراتب کمتر از تاکسی‌های تلفنی و بیسیم به مسافران خدمات دهی می‌کردند، بیشتر مسافران تاکسی‌های اینترنتی، گرانی کرایه‌ها را بیشتر مربوط به آبان امسال به بعد و پس از آغاز سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین می‌دانند.

یکی از مسافران در این باره می‌گوید: پس از گرانی بنزین مسیری که بیشتر اوقات با اسنپ در آن تردد دارم از شش هزار و ۵۰۰ تومان به هشت هزار و ۵۰۰ تومان رسید و اکنون به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان افزایش یافته است.

شهروند دیگری نیز گلایه خود را این گونه مطرح می‌کند: طی سه ماهه اخیر و پس از آغاز طرح سهمیه بندی بنزین کرایه‌های اسنپ مدام در حال افزایش است؛ به گونه‌ای که طی این مدت کرایه حدود ۱.۷ برابر افزایش پیدا کرده است.

مسافر دیگری که جزو مشتریان ثابت تاکسی‌های اینترنتی است نیز در این باره اظهار می‌کند: مسیری که کرایه آن حدود ۹ تا ۱۰ هزار تومان بوده است، از ۱۰ روز پیش به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است. بیشتر مسافران این افزایش کرایه را تایید می‌کنند.

در همین زمینه یک مسافر دیگر هم به موضوع افزایش دو برابری کرایه اشاره می‌کند و می‌گوید: کرایه مسیری که باید حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان باشد، به یک باره ۲۶ هزار تومان شده بود که البته بعد از حدود ۴۵ دقیقه، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان شد.

وی می‌افزاید: وقتی این موضوع را با راننده اسنپ در میان گذاشتم، وی اعلام کرد که این مشکل احتمالا به دلیل خطای نرم افزاری بوده و این میزان کرایه، صحیح نیست.

یکی از رانندگان اسنپ هم درباره گرانی کرایه این تاکسی اینترنتی می‌گوید: کرایه‌های اسنپ در روز‌های پنج شنبه و جمعه ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. اسنپ دو روز در هفته ارزان و دو روز گران است که البته روز‌های آن مشخص نیست. برخی مسافران تاکسی‌های اینترنتی هم از طلب پول نقد به جای پرداخت اعتباری توسط برخی رانندگان گلایه دارند.

انتقادات مسافران این دو تاکسی اینترنتی از گران شدن کرایه‌ها در حالی است که قرار بود رانندگان این دو شرکت در صورت رعایت کرایه‌های مصوب وزارت کشور، از سهمیه بنزین اضافه تری بهره‌مند شوند که ظاهرا بسیاری از آنان هنوز موفق به دریافت آن نشده اند.

رقابت یا انحصار؟

در این میان بعضی کارشناسان معتقدند که دو شرکت اسنپ و تپسی با حذف بیشتر تاکسی‌های تلفنی، باعث ایجاد انحصار در سفر‌های درون شهری شده و حالا که انحصار را در بازار در اختیار گرفته، خود تعیین کننده قیمت شده اند.

بیشتر بخوانید: کارت سوخت کدام تاکسی‌ها باطل می‌شود؟ افزایش قیمت گاهی تا ۲ برابر

تاکسی‌های اینترنتی در برخی موارد قیمت خود را گاه تا دو برابر افزایش می‌دهند که معمولا این افزایش را به مشتری خود اعلام می‌کنند؛ مواردی همچون مناسبت‌ها و اعیاد و شهادت ها، زمان بارندگی و هنگام اوج درخواست‌های مسافران.

تاکسی‌های اینترنتی البته بعضا توجیهاتی هم برای این افزایش قیمت دارند، آن‌ها مدعی هستند که این قیمت‌ها به صورت هوشمند و با در نظر گرفتن شرایط مختلفی اعمال می‌شود؛ به عنوان مثال تپسی در بخشی از سایت اینترنتی خود درباره علت گران بودن یا ارزان بودن کرایه‌ها توضیح داده است: سیستم قیمت‌گذاری تپسی، به‌صورت هوشمند کار می‌کند و چندین مورد روی عدد نهایی آن تاثیر می‌گذارند. میانگین استهلاک خودروی سفیر، مبلغ ثابت ورود، مدت و مقصد سفر و نیز تناسب میزان عرضه و تقاضا عواملی است که بنابر اعلام تپسی بر هزینه یک سفر تاثیر می‌گذارد.

همچنین وضعیت آب و هوا، برپایی مراسمی در نقطه‌ای خاص از شهر، طرح ترافیک و تعطیلات رسمی از دیگر مواردی است که بر عرضه و تقاضا تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش قیمت می‌شود. تلاش خبرنگار خراسان برای تماس با مسئولان اسنپ و تپسی به نتیجه‌ای نرسید.

منبع: روزنامه خراسان
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اسنپ تپسی تاکسی های اینترنتی هزار و ۵۰۰ تومان تاکسی های تلفنی خبرگزاری میزان افزایش قیمت اسنپ و تپسی هزار تومان کرایه ها تاکسی ها شده اند ۱۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی