Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@02:54:05 GMT

«شهید قدس» لقبی شایسته سردار سلیمانی است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۹۱۱۸

«شهید قدس» لقبی شایسته سردار سلیمانی است

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به مواضع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حمایت از مسئله فلسطین اظهار کرد: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس زمانی که در مراسم تشییع سردار سلیمانی حضور یافت، ایشان را «شهید قدس» نام نهاد؛ لقبی که به حق شایسته این سردار بزرگ است.

خالد قدومی، نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره شخصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: درست است که سردار سلیمانی به آرزوی همیشگی‌اش یعنی شهادت رسید اما ما باید اذعان کنیم که نبود ایشان ضایعه جبران‌ناپذیری در مسیر مبارزه علیه مستکبران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخصیت بزرگ تأثیر بسیار شاخصی نه تنها در ایران بلکه در مقاومت داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی برادر بزرگ ما و حامی مسئله فلسطین بود و من در طول هشت سالی که ایشان را می‌شناختم، این شخصیت را مثبت و انسانی دیدم که هیچ خواسته‌ای در زمینه سیاسی یا نظامی از مقاومت نداشت و از نظر اخلاقی نیز الگوی ما بود و اگر ما در مسائل سیاسی یا نظامی از او نظرخواهی می‌کردیم، ایشان از هیچ چیزی دریغ نمی‌کرد.

خالد قدومی تصریح کرد: در زمینه نظامی هم اگر بخواهیم به جایگاه و تأثیر سردار سلیمانی پی ببریم باید ببینیم که واکنش دشمن صهیونیستی در برابر شهادت ایشان چه بود؛ صهیونیست‌ها از این حادثه خوشحال شدند و جشن گرفتند؛ زیرا شهید سلیمانی برای آنان مایه ترس و وحشت بود و نام او لرزه بر اندام سربازان و رهبران صهیونیست می‌ا‌فکند.

نماینده حماس در تهران با تأکید بر تأثیر مستقیم شهید حاج قاسم سلیمانی در میادین مقاومت فلسطین گفت: شهید سلیمانی همواره در کنار برادران مقاومت در فلسطین به ویژه جنبش‌های مقاومت اسلامی بود و در انتقال تجربه، آماده‌سازی و ساماندهی نیروها و تجهیزات پشتیبان و یاوری حقیقی بود.

شهادت سردار سلیمانی؛ ضایعه‌ای بزرگ

قدومی ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی شریک واقعی برادران فلسطینی‌اش بود و شهادت وی خسارتی بزرگ است؛ اما خون شهدا به خواست خدا هرگز پایمال نمی‌شود و ما مطمئن هستیم که جانشینان و برادرانش در نیروی قدس همان مسیری را که برای رویارویی با استکبار و ظالمان و در رأس آن رژیم صهیونیستی بر آن عهد بسته‌اند، ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) سردار سلیمانی را «چهره‌ بین‌المللی مقاومت» برشمرده‌اند، در این باره گفت: این تعبیر بسیار عمیق و دقیق بوده و ما هم با رهبر ایران هم نظر هستیم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس زمانی که در مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران حضور یافت، ایشان را «شهید قدس» نام نهاد، توصیف رهبر انقلاب ایران از شهید سلیمانی مبتنی بر حقایق و دیدگاهی صادقانه در حق شهید است؛ زیرا ایشان تمام تلاشش این بود که چگونه مقاومت ملت فلسطین را در رویارویی با دشمن مشترکمان یعنی رژیم صهیونیستی تقویت کند.

خالد قدومی همچنین اظهار کرد: اسرائیل نه تنها دشمن فلسطین؛ بلکه دشمن مشترک همه مسلمانان و کل بشریت و امت اسلام است و شهید سلیمانی در رویایی با این دشمن مشترک و تقویت مقاومت نقشی مهم ایفا کرد و توصیف «شهید قدس» و «چهره بین‌المللی مقاومت» به حق شایسته سردار سلیمانی است.

وی با تأکید بر نقش مهم سردار سلیمانی در اتحاد فرزندان مقاومت و گروه‌های فلسطینی بیان کرد: آن شهید بزرگ برای حل اختلاف‌نظرهایی که احیانا در میان گروه‌های مقاومت بود، نیز تلاش می‌کرد.

کم‌کاری رسانه‌های عربی در پرداختن به جایگاه سردار سلیمانی

نماینده حماس در تهران در پاسخ به این پرسش که آیا رسانه‌های اسلامی و عربی آن‌گونه که شایسته است، شخصیت سردار سلیمانی را پس از شهادت ایشان مورد توجه قرار داده و به افکار عمومی معرفی کردند، توضیح داد: متأسفانه شهادت سردار سلیمانی در شرایطی روی داد که در منطقه شاهد فرقه‌گرایی، قومیت‌گرایی و مذهب‌گرایی هستیم و شیعه و سنی و عرب و غیر عرب با هم درگیرند؛ بنابراین رسانه‌ها آن‌گونه که باید به شخصیت و جایگاه ایشان به ویژه در رویارویی با دشمن صهیونیستی نپرداختند و حق مطلب را ادا نکردند و دلیل این امر هم وضعیت تأسف‌باری است که امت اسلام به خاطر فرقه‌گرایی و عدم اتحاد از آن رنج می‌برد.

خالد قدومی همچنین بیان کرد: از خدا می‌خواهیم که تفرقه پایان یافته و امت اسلام با هم متحد شوند و تمامی تلاش‌ها در زمینه‌های رسانه‌ای، سیاسی، دیپلماسی و نظامی یکپارچه شده و به قدرتی برسیم که شهید سلیمانی برای آن تلاش می‌کرد.

وی درباره مسئولیت آزادیخواهان پس از شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی به دوستان و برادرانش و مجاهدان مقاومت وصیت کرده بود که راه آزادی قدس و آزادی کامل فلسطین را ادامه دهند و تمامی تلاش‌هایشان را در مسیری واحد و مشخص برای رویارویی با دشمن مشترک امت اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی که دشمن مسلمانان بوده و هست، متمرکز کنند؛ بنابراین باید به این وصیت عمل کرده و برای تحقق آرمان‌های شهید حاج قاسم سلیمانی گام بردارشت.

خالد قدومی در پایان تأکید کرد: از خدا می‌خواهم که خون شهدا را حفظ و اهدف آنان را محقق کند و انشاالله روزی برسد که اسرائیل را برای همیشه شکست داده و نابود کنیم.

گفت‌و‌گو و تنظیم زهرا نوکانی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا نماینده حماس خالد قدومی سردار سلیمانی شهید قدس فلسطین قرآن شهید حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی رویارویی با دشمن سردار سلیمانی رژیم صهیونیستی حماس در تهران شهید سلیمانی خالد قدومی دشمن مشترک امت اسلام جنبش حماس شهید قدس رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

امام جمعه کرمان گفت: همانگونه که در عملیات وعده صادق نشان دادیم، صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ و همراه است و این آرزوی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان گفت: همانگونه که در عملیات وعده صادق نشان دادیم، صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ و همراه است و این آرزوی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با اشاره به اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: خاک، منافع و افراد ما در هرجا مورد هجمه قرار گیرند، عملیاتی قوی‌تر و سیلی محکم‌تر و ویرانگرتری انجام خواهد شد.

او با بیان خصوصیات عملیات وعده صادق تصریح کرد: طراحی دقیق یکی دیگر از جنبه‌های این عملیات افتخار آفرین است؛ این عملیات توانست صحنه شعار و برخورد با دشمن را تبدیل به عمل کند.

امام جمعه کرمان گفت:این عملیات نشان داد که دنیای زر و زور و تزویر همراه با تبلیغات علیه جمهوری اسلامی، شکست خورده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: هرگونه حرکت حماقت آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده در حجمی وسیع روبرو خواهد شد، آنچنان عملیات قوی که مراکز مختلف دشمن را به جهنمی تبدیل خواهد کرد.

وی هشدار داد: دشمن از عملیات‌های محکم ما درس بگیرد و دست از پا خطا نکند.

او با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه صنعت دفاعی خاطر نشان کرد: در صحنه عمل شاهد بودیم که رسیدن جمهوری اسلامی به فناوری بالا در عرصه دفاع، دستاوردی کاملا بومی و داخلی است.

امام جمعه کرمان گفت: روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در پیش داریم که این نهاد در روز‌های اخیر شاهکاری را خلق کرد که در تاریخ ماندگار شد.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۰ کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق
  • صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است
  • گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی
  • سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان
  • سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • «وعده صادق» ریشه در فرهنگ مقاومت دارد
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت