Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@01:43:46 GMT

شعار هر راننده يک آتش نشان را عملي کنيم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۹۱۶۱

شعار هر راننده يک آتش نشان را عملي کنيم

خبرگزاری آریا-مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز با اشاره به آموزش نکات امدادی به رانندگان ناوگان حمل و نقل گفت: با همکاری سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز تلاش می کنیم شعار هر راننده یک آتش نشان را عملی کنیم.

به گزارش خبرنگار ما ؛فاضل نادری امروز در نشست خبری با بیان اینکه سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز از دو سال پیش طبق اساسنامه وزارت کشور تشکیل شد، گفت: طبق این اساسنامه شهرداری ها موظف شدند تا در بحث حمل و نقل بار در کلانشهرها نیز متولی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه در تمام کلانشهرهای کشور غیر از تهران این سازمان مشغول به فعالیت است، افزود: مدیریت حمل و نقل بار از سال 96 بر عهده شهرداری ها گذاشته شده است. طبق این وظیفه ما نیز در سازمان تمام فعالین و افرادی که در حوزه حمل و نقل بار در شهر تبریز فعالیت دارند شناسایی و ساماندهی کرده ایم.

نادری با اشاره به اینکه نظارت مشخص و کاملی بر فعالیت شرکت ها و موسسات حوزه حمل و نقل بار تبریز داریم، گفت: همچنین پیک موتوری ها، راننده های وانت بارها، رانندگان شرکت های حمل و نقلی را نیز شناسایی کرده ایم.

 

نقش سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز در کاهش آلاینده های شهر تبریز

او در خصوص نقش سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز در کاهش آلاینده های شهر تبریز نیز گفت: نظارت ما بر فعالیت اصولی ناوگان حمل و نقل بار باعث کنترل ترافیک و آلودگی هوا می شود به طوری که شرکت ها بارانداز و توقف گاه ها نیز موظف شده اند تا طبق ضوابط مشخص کار کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز افزود: طرح های پدافند غیرعامل نیز برای آمادگی بیشتر مجموعه و رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل بار اجرا شده است.

او در خصوص باراندازهای کالا نیز اظهار داشت: تلاش می کنیم علاوه بر رفع مشکلات ترافیکی، نگرانی‌های شهروندان و رانندگان و همچنین بازاریان در خصوص جابجایی بار و کالا برطرف شود.

نادری ادامه داد: تاسیسات حمل و نقل بار و باراندازها در سطح شهر و محدوده مرکزی مشغول به کار هستند و هم اکنون دو بارانداز در خیابان دارایی و همچنین در میدان مرکزی میوه و تره بار تبریز داریم.

 

فعالیت 300 شرکت و موسسه حمل اثاثیه و بار در تبریز

نادری از فعالیت 300 شرکت و موسسه حمل اثاثیه و بار در تبریز خبر داد و گفت: 60 هزار راننده نیز در این حوزه مشغول به کار هستند. 44 هزار دستگاه وانت بار سبک و 18 هزار خودروی سنگین کار می کنند. 12 هزار دستگاه نیز تا امروز شناسایی شده و پروانه آنها صادر شده است.

او با اشاره به نظارت شهرداری تبریز بر عملکرد رانندگان فعال در این حوزه گفت: بر اساس قانون حمل و نقل بار شهرداری ها موظف هستند تا بر عملکرد رانندگان نظارت کنند. رانندگانی که بر اساس اصول ایمنی حمل و نقل بار انجام نمی دهند اعمال قانون می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز از راه اندازی گشت های نظارتی این سازمان خبر داد و افزود: البته در کنار نظارت طرح های مختلف خدماتی و آموزشی و درمانی نیز به رانندگان ارائه می دهیم.

او با اشاره به آموزش رانندگان گفت: امسال هزار و 600راننده هر کدام 16 ساعت آموزش های مختلف اصول حمل بار دیده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز با اشاره به آموزش نکات امدادی به رانندگان ناوگان حمل و نقل گفت: همچنین با همکاری سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز تلاش می کنیم شعار هر راننده یک آتش نشان را عملی کنیم.

 

ارائه خدمات درمانی به رانندگان

نادری به ارائه خدمات درمانی به رانندگان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: با درمانگاه الغدیر شهرداری تبریز قرارداد بسته ایم که که طبق آن 30 درصد تخفیف خدمات درمانی به رانندگان و خانواده های آنها اعمال می شود. همچنین رانندگان به صورت مرتب و مداوم غربالگری سلامت می شوند.

او در خصوص سوخت خودروها نیز گفت: سوخت خودروهای دیزلی بر اساس پیمایش صورت می گیرد و سوخت کافی به رانندگان تحویل داده می شود.

او در خصوص لاستیک های اهدایی به خودروها نیز گفت: این سازمان لاستیک های با قیمت دولتی را در اختیار رانندگان می گذارد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه مرجع رسمی شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری به نشانی www.utcms.ir‌ است، گفت:‌ برای اولین بار در کشور، تمامی اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه تجمیع شده و از طریق اتصال به بانک های داده ای کشور از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت ها، پست، نیروی انتظامی و ... صحت سنجی شده است.

او در خصوص تعرفه های رانندگان فعال در این حوزه نیز گفت: از سال 94 به بعد هیچ یک از تعرفه های ما افزایش نیافته است.

نادری در خصوص امکان بهره مندی از یارانه دولتی بیمه تأمین اجتماعی برای رانندگان فعال در بخش حمل بار گفت: ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی به رانندگان بر اساس پایش اطلاعات آنها انجام می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تبریز اشاره به آموزش رانندگان فعال ناوگان حمل و نقل تلاش می کنیم ارائه خدمات آتش نشان شهرداری ها او در خصوص شهر تبریز شرکت ها نیز گفت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال سیاست‌های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی مصوب شورای اسلامی شهر و با هدف توسعه گردشگری و افزایش مراکز اقامتی در شهر تبریز، مجوز احداث ۲ باب هتل در منطقه غرب و هسته مرکزی شهر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کمیسیون ماده ۵ استان صادر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: طبق مصوبه صادره از کمیسیون ماده ۵ استان، هتل الهیه واقع در آخر شهرک طالقانی به مساحت عرصه ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل: مرکز اقامتی، تجاری و پارکینگ بوده و همچنین هتل گسترش ۲ واقع در چهارراه هفت تیر (آبرسان) و ضلع شمالی هتل گسترش به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع در یازده طبقه شامل مرکز اقامتی، پارکینگ و پارکینگ عمومی است که جهت اجرا به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ماده ۳۶ لایحه تعرفه و عوارض محلی مبنی بر صدور پروانه رایگان برای مراکز اقامتی در سطح شهر گفت: احداث هتل‌ها با هر درجه و ستاره در هر کاربری، بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ از پرداخت هرگونه عوارض مفاد این تعرفه معاف بوده و شهرداری تبریز مبلغی از بابت هرگونه عوارض اخذ نخواهد کرد.

عزتی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز آمادگی خود را جهت ارائه تسهیلات گوناگون در راستای اجرای پروژه‌های شهری به ویژه در حوزه گردشگری اعلام کرد و از سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه و رونق گردشگری دعوت به عمل می‌آورد.

کد خبر 6081399

دیگر خبرها

  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • تاکسی‌ های اینترنتی اگر نگران راننده هستند، کمیسیون ۱۵ درصدی را کم کنند
  • رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز